Με ξύλινη, παλαιοκομματική γλώσσα και με προφανές το αναπτυξιακό έλειμμα επέλεξε να κλείσει η Περιφέρεια το 2012 και να αρχίσει το 2013

Μοιράσου το άρθρο:
18-01-2013
Δεν μας έκανε καθόλου σοφότερους. Ούτε περισσότερο χαρούμενους η αποχαιρετιστήρια (για το 2012) συνέντευξη του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου.
Για το αγαπημένο «παιδί» των Αργείων είπε ότι:
«Το πρώτο τετράμηνο του 2013 θα προκηρυχθεί και ο διεθνής διαγωνισμός για το αεροδρόμιο της Τρίπολης».
Δεν είπε…:
…τίποτε για την (τρίτη, από το 2004) απάντηση-κόλαφο της ΥΠΑ ότι το αεροδρόμιο αυτό δεν πληροί τις προϋποθέσεις αεροδρομίου τύπου «Β».
Άρα:
Φροντίζουμε να βεβαιώσουμε τους Αργείους ότι δεν κινδυνεύουν από τη Λακωνία ή αναγγέλλουμε άλλο ένα πάρτυ εργολάβων. Για έναν ακόμη λευκό ελέφαντα?
Για την κατάργηση / συγχώνευση σχολών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, είπε ότι:
«Καμία μονομερής απόφαση δεν μπορεί να παρθεί ερήμην της περιφέρειας Πελοποννήσου». Επειδή όπως όλα δείχνουν, η Λακωνία (ανάμεσα σε άλλες πόλεις) θα χάσει τη σχολή, τι ακριβώς εννοεί ο κ. Περιφερειάρχης? Ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για τυχόν κλείσιμο ?
Πρόσθεσε αλλού στη συνέντευξη ότι:
«Το 2013 θα είναι επίσης μια κομβική χρονιά για την ίδρυση Κέντρου Έρευνας και Καινοτομίας στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, για το οποίο έχουν εξασφαλιστεί οι πόροι και η συμμετοχή μεγάλων Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων, ασφαλώς και του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, αλλά και επιχειρηματικών ομίλων.
Δεν είπε…:
…αν το Κέντρο αυτό θα χωροθετηθεί στη Λακωνία –μερικά ή ολικά- σε αντιστάθμισμα της Πανεπιστημιακής Σχολής που (θεωρούμε σίγουρο ότι) χάσει.
… ή πώς ακριβώς έχει φροντίσει η Περιφέρεια να ισοσκελιστεί ενδεχόμενη απώλεια της πανεπιστημιακής σχολής για τη Λακωνία.
Για την (2η απόπειρα στην) παράκαμψη Βουτιάνων, διεκδίκησε ότι:
…με προσωπική του ευθύνη το έργο αυτό δίνεται στην κυκλοφορία έχοντας εξοικονομήσει 22,5 εκ ευρώ από το κόστος του.
Δεν γνωρίζουμε αρκετές λεπτομέρειες για αυτό το έργο, σε βαθμό που να πιστοποιήσουμε ότι το ίδιο έργο δίνεται στο 10% του κόστους του, με ότι αυτό συνεπάγεται. Θα θέλαμε όμως να γνωρίζουμε αν το μεγαλύτερο μέρος από τα ? 22,5 εκ που εξοικονομήθηκαν, θα ανακυκλωθούν σε άλλα έργα στη Λακωνία. Χωρίς να θιγεί ο κατά τα λοιπά προϋπολογισμός έργων για το Νομό Λακωνίας.
Κατά τα λοιπά:
• Για το δρόμο Φωκιανού «να το δούμε και να μην το πιστέψουμε». Ας μη γίνεται όμως λόγος στους Λάκωνες (και στους Κυνουρίους) με αφορμή το Φωκιανό για «ανατολικό οδικό άξονα,». Διότι προκαλεί. Τις μνήμες και την κρίση πολλών. Η Περιφέρεια διπλωματικά ομολογεί ότι θα αποτελέσει έργο της επόμενης περιόδου, 2014-2020. Ενώ το αεροδρόμιο Τριπολιτσάς, «το 2013»… Μερικές φορές, το σιγάν κρείττων του λαλείν.
• Για την υπερ-χωροθέτηση των ΑΠΕ στη Λακωνία, σε βαθμό μη αναστρέψιμης αλλοίωσης του χαρακτήρα του Νομού, δεν ακούσαμε τίποτε.
• Ομοίως, για τη μη συμπερίληψη της Λακωνίας στο δίκτυο αγωγών φυσικού αερίου, επίσης δεν ακούσαμε τίποτε.
• Για το λιμάνι Γυθείου (σημ.: «επέκταση προβλήτα λιμανιού» για να κυριολεκτούμε) δεν διαβάσαμε κάτι. Πολύ θα θέλαμε να γνωρίζουμε την εξέλιξη του χρονοδιαγράμματος και την ακριβή εκβάθυνση του λιμένα..
• Για τους διαπεριφερειακούς αλλά και για τους εντός Νομού οδικούς άξονες , επίσης δεν ακούσαμε τίποτε.
• Εν τέλει, για τον τουρισμό της Λακωνίας δεν διαβάσαμε ή ακούσαμε τίποτε. Εκτός από το ψέκασμα για τα κουνούπια.
• Δεν διαπιστώσαμε καν φραστική υποστήριξη για την εξέταση από το Δήμο Σπάρτης πιθανής αξιοποίησης του αεροδρομίου στο Πυρί. Τόσο πολύ φοβάται η Περιφέρεια την αντίδραση Μεσσηνίων και Αργείων;
• Πέρα από κάποιες γενικότητες επίσης (όπως αυτές για το Γερμανικό κρατίδιο της Β. Ρηνανίας-Βεστφαλίας και για την –κάπως αόριστη- σημασία τους στην εξωστρέφεια της Περιφέρειας), για την προώθηση των γεωργικών προϊόντων ή της γεωργίας του Νομού, δεν θυμόμαστε να ακούσαμε ή να διαβάσαμε κάτι.
Όμως ακούσαμε μια υπερβολική δόση ξύλινης, παλαιοκομματικής γλώσσας και αοριστολογίας. Από αβροφροσύνη και μόνο δεν χαρακτηρίζουμε μερικά από τα παρακάτω που θα παραθέσουμε ως «λέξεις όμοιες, ασύνδετες». Μεταφέρουμε όσο μπορούμε ακριβέστερα το παρακάτω απόσπασμα από την τελευταία (για το 2012) συνέντευξη του Περιφερειάρχη, όπως αποδόθηκε στα περιφερειακά μέσα:
(…) μίλησε αναλυτικά ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης… χαρακτηρίζοντας το 2012 ως μια χρονιά εφιαλτική και προετοιμάζοντας για ένα ακόμα δυσκολότερο έτος, τόνισε την ανάγκη να ενεργοποιηθούν ακόμα περισσότερες δυνάμεις και να εντατικοποιηθούν οι προσπάθειες.
Παρά τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, επεσήμανε ότι η Περιφέρεια έχει καταφέρει μέσα στα δύο αυτά χρόνια να βρίσκεται σε ευνοϊκότερη θέση από τις υπόλοιπες περιφέρειες, κινούμενη όπως υποστήριξε με καλύτερες προϋποθέσεις.
Έχοντας εξασφαλίσει ικανούς πόρους για την υλοποίηση του σχεδιασμού της, η αιρετή Περιφέρεια προχωρά σε μια δυσκολότερη χρονιά, ποντάροντας στους οδικούς άξονες ως το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα (…) απώτερος σκοπός, σε πέντε χρόνια να έχει ολοκληρωθεί το σύνολο του οδικού δικτύου με αρτιότητα και ασφάλεια (…).
Δρομολογημένα έργα σημαντικά, που στοχεύουν στην αναμόρφωση του πελοποννησιακού χάρτη, τόσο σε επίπεδο επενδύσεων με πρόνοια όμως και για το έμψυχο δυναμικό της, δίνουν το στίγμα μιας ικανοποιητικής πορείας που αναμένεται να συνεχιστεί με εντατικότερους ρυθμούς.
«Ο ανατολικός παραλιακός άξονας έχει χαρακτηριστεί ως έργο σημαία για την περιφέρεια Πελοποννήσου και κατά την επόμενη προγραμματική περίοδο 2014-2020 θα χρηματοδοτηθεί κατά προτεραιότητα.
Στο επίκεντρο του προγράμματος θα βρίσκεται η πελοποννησιακή κωμόπολη, με σκοπό να αμβλυνθούν οι ενδοπεριφερειακές ανισότητες και η εδαφική συνοχή (sic !), αλλά και να ενταχθούν άμεσα έργα, κάτι που θα πραγματοποιηθεί σε διαβούλευση με τους δήμους από το πρώτο εξάμηνο του 2013.
Παράλληλα, ο κ. Τατούλης μίλησε για το μοναδικό χρηματοδοτικό εργαλείο, το ΕΣΠΑ, τονίζοντας ότι στα μέσα της θητείας τους έχουν υπερδεσμεύσει το πρόγραμμα σε ποσοστό 145%.
Είναι αλήθεια ότι τα παραπάνω δεν μας έκαναν ούτε σοφότερους, ούτε και πιο αισιόδοξους για το μέλλον της Λακωνίας. Τουλάχιστον στο βαθμό που το μέλλον αυτό εξαρτάται από την Καλλικρατική Περιφέρεια. Απεναντίας. Μας έδωσαν πολλούς λόγους να αναρωτιόμαστε αν όλα αυτά είναι μέρος από ένα κακό όνειρο ή πραγματικότητα. Όπως επίσης, μετά τη συνέντευξη αναρωτιόμαστε εάν το «Παραδείσια-Τσακώνα» είναι τμήμα του αυτοκινητόδρομου «Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα»…
Για όποια θετικά στοιχεία υπάρχουν ή προκύπτουν από τα έργα (έστω, και τα λόγια) της Περιφέρειας) και τα οποία δεν αναδεικνύουμε, ζητάμε την κατανόηση των αναγνωστών. Τον τελευταίο καιρό έχουμε γίνει εξαιρετικά δύσπιστοι. Ο χρόνος θα δείξει αν έχουμε δίκιο.
Από την ομάδα των ειδικών και επιστημονικών συνεργατών της apela
Για το αγαπημένο «παιδί» των Αργείων είπε ότι:
«Το πρώτο τετράμηνο του 2013 θα προκηρυχθεί και ο διεθνής διαγωνισμός για το αεροδρόμιο της Τρίπολης».
Δεν είπε…:
…τίποτε για την (τρίτη, από το 2004) απάντηση-κόλαφο της ΥΠΑ ότι το αεροδρόμιο αυτό δεν πληροί τις προϋποθέσεις αεροδρομίου τύπου «Β».
Άρα:
Φροντίζουμε να βεβαιώσουμε τους Αργείους ότι δεν κινδυνεύουν από τη Λακωνία ή αναγγέλλουμε άλλο ένα πάρτυ εργολάβων. Για έναν ακόμη λευκό ελέφαντα?
Για την κατάργηση / συγχώνευση σχολών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, είπε ότι:
«Καμία μονομερής απόφαση δεν μπορεί να παρθεί ερήμην της περιφέρειας Πελοποννήσου». Επειδή όπως όλα δείχνουν, η Λακωνία (ανάμεσα σε άλλες πόλεις) θα χάσει τη σχολή, τι ακριβώς εννοεί ο κ. Περιφερειάρχης? Ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για τυχόν κλείσιμο ?
Πρόσθεσε αλλού στη συνέντευξη ότι:
«Το 2013 θα είναι επίσης μια κομβική χρονιά για την ίδρυση Κέντρου Έρευνας και Καινοτομίας στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, για το οποίο έχουν εξασφαλιστεί οι πόροι και η συμμετοχή μεγάλων Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων, ασφαλώς και του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, αλλά και επιχειρηματικών ομίλων.
Δεν είπε…:
…αν το Κέντρο αυτό θα χωροθετηθεί στη Λακωνία –μερικά ή ολικά- σε αντιστάθμισμα της Πανεπιστημιακής Σχολής που (θεωρούμε σίγουρο ότι) χάσει.
… ή πώς ακριβώς έχει φροντίσει η Περιφέρεια να ισοσκελιστεί ενδεχόμενη απώλεια της πανεπιστημιακής σχολής για τη Λακωνία.
Για την (2η απόπειρα στην) παράκαμψη Βουτιάνων, διεκδίκησε ότι:
…με προσωπική του ευθύνη το έργο αυτό δίνεται στην κυκλοφορία έχοντας εξοικονομήσει 22,5 εκ ευρώ από το κόστος του.
Δεν γνωρίζουμε αρκετές λεπτομέρειες για αυτό το έργο, σε βαθμό που να πιστοποιήσουμε ότι το ίδιο έργο δίνεται στο 10% του κόστους του, με ότι αυτό συνεπάγεται. Θα θέλαμε όμως να γνωρίζουμε αν το μεγαλύτερο μέρος από τα ? 22,5 εκ που εξοικονομήθηκαν, θα ανακυκλωθούν σε άλλα έργα στη Λακωνία. Χωρίς να θιγεί ο κατά τα λοιπά προϋπολογισμός έργων για το Νομό Λακωνίας.
Κατά τα λοιπά:
• Για το δρόμο Φωκιανού «να το δούμε και να μην το πιστέψουμε». Ας μη γίνεται όμως λόγος στους Λάκωνες (και στους Κυνουρίους) με αφορμή το Φωκιανό για «ανατολικό οδικό άξονα,». Διότι προκαλεί. Τις μνήμες και την κρίση πολλών. Η Περιφέρεια διπλωματικά ομολογεί ότι θα αποτελέσει έργο της επόμενης περιόδου, 2014-2020. Ενώ το αεροδρόμιο Τριπολιτσάς, «το 2013»… Μερικές φορές, το σιγάν κρείττων του λαλείν.
• Για την υπερ-χωροθέτηση των ΑΠΕ στη Λακωνία, σε βαθμό μη αναστρέψιμης αλλοίωσης του χαρακτήρα του Νομού, δεν ακούσαμε τίποτε.
• Ομοίως, για τη μη συμπερίληψη της Λακωνίας στο δίκτυο αγωγών φυσικού αερίου, επίσης δεν ακούσαμε τίποτε.
• Για το λιμάνι Γυθείου (σημ.: «επέκταση προβλήτα λιμανιού» για να κυριολεκτούμε) δεν διαβάσαμε κάτι. Πολύ θα θέλαμε να γνωρίζουμε την εξέλιξη του χρονοδιαγράμματος και την ακριβή εκβάθυνση του λιμένα..
• Για τους διαπεριφερειακούς αλλά και για τους εντός Νομού οδικούς άξονες , επίσης δεν ακούσαμε τίποτε.
• Εν τέλει, για τον τουρισμό της Λακωνίας δεν διαβάσαμε ή ακούσαμε τίποτε. Εκτός από το ψέκασμα για τα κουνούπια.
• Δεν διαπιστώσαμε καν φραστική υποστήριξη για την εξέταση από το Δήμο Σπάρτης πιθανής αξιοποίησης του αεροδρομίου στο Πυρί. Τόσο πολύ φοβάται η Περιφέρεια την αντίδραση Μεσσηνίων και Αργείων;
• Πέρα από κάποιες γενικότητες επίσης (όπως αυτές για το Γερμανικό κρατίδιο της Β. Ρηνανίας-Βεστφαλίας και για την –κάπως αόριστη- σημασία τους στην εξωστρέφεια της Περιφέρειας), για την προώθηση των γεωργικών προϊόντων ή της γεωργίας του Νομού, δεν θυμόμαστε να ακούσαμε ή να διαβάσαμε κάτι.
Όμως ακούσαμε μια υπερβολική δόση ξύλινης, παλαιοκομματικής γλώσσας και αοριστολογίας. Από αβροφροσύνη και μόνο δεν χαρακτηρίζουμε μερικά από τα παρακάτω που θα παραθέσουμε ως «λέξεις όμοιες, ασύνδετες». Μεταφέρουμε όσο μπορούμε ακριβέστερα το παρακάτω απόσπασμα από την τελευταία (για το 2012) συνέντευξη του Περιφερειάρχη, όπως αποδόθηκε στα περιφερειακά μέσα:
(…) μίλησε αναλυτικά ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης… χαρακτηρίζοντας το 2012 ως μια χρονιά εφιαλτική και προετοιμάζοντας για ένα ακόμα δυσκολότερο έτος, τόνισε την ανάγκη να ενεργοποιηθούν ακόμα περισσότερες δυνάμεις και να εντατικοποιηθούν οι προσπάθειες.
Παρά τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, επεσήμανε ότι η Περιφέρεια έχει καταφέρει μέσα στα δύο αυτά χρόνια να βρίσκεται σε ευνοϊκότερη θέση από τις υπόλοιπες περιφέρειες, κινούμενη όπως υποστήριξε με καλύτερες προϋποθέσεις.
Έχοντας εξασφαλίσει ικανούς πόρους για την υλοποίηση του σχεδιασμού της, η αιρετή Περιφέρεια προχωρά σε μια δυσκολότερη χρονιά, ποντάροντας στους οδικούς άξονες ως το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα (…) απώτερος σκοπός, σε πέντε χρόνια να έχει ολοκληρωθεί το σύνολο του οδικού δικτύου με αρτιότητα και ασφάλεια (…).
Δρομολογημένα έργα σημαντικά, που στοχεύουν στην αναμόρφωση του πελοποννησιακού χάρτη, τόσο σε επίπεδο επενδύσεων με πρόνοια όμως και για το έμψυχο δυναμικό της, δίνουν το στίγμα μιας ικανοποιητικής πορείας που αναμένεται να συνεχιστεί με εντατικότερους ρυθμούς.
«Ο ανατολικός παραλιακός άξονας έχει χαρακτηριστεί ως έργο σημαία για την περιφέρεια Πελοποννήσου και κατά την επόμενη προγραμματική περίοδο 2014-2020 θα χρηματοδοτηθεί κατά προτεραιότητα.
Στο επίκεντρο του προγράμματος θα βρίσκεται η πελοποννησιακή κωμόπολη, με σκοπό να αμβλυνθούν οι ενδοπεριφερειακές ανισότητες και η εδαφική συνοχή (sic !), αλλά και να ενταχθούν άμεσα έργα, κάτι που θα πραγματοποιηθεί σε διαβούλευση με τους δήμους από το πρώτο εξάμηνο του 2013.
Παράλληλα, ο κ. Τατούλης μίλησε για το μοναδικό χρηματοδοτικό εργαλείο, το ΕΣΠΑ, τονίζοντας ότι στα μέσα της θητείας τους έχουν υπερδεσμεύσει το πρόγραμμα σε ποσοστό 145%.
Είναι αλήθεια ότι τα παραπάνω δεν μας έκαναν ούτε σοφότερους, ούτε και πιο αισιόδοξους για το μέλλον της Λακωνίας. Τουλάχιστον στο βαθμό που το μέλλον αυτό εξαρτάται από την Καλλικρατική Περιφέρεια. Απεναντίας. Μας έδωσαν πολλούς λόγους να αναρωτιόμαστε αν όλα αυτά είναι μέρος από ένα κακό όνειρο ή πραγματικότητα. Όπως επίσης, μετά τη συνέντευξη αναρωτιόμαστε εάν το «Παραδείσια-Τσακώνα» είναι τμήμα του αυτοκινητόδρομου «Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα»…
Για όποια θετικά στοιχεία υπάρχουν ή προκύπτουν από τα έργα (έστω, και τα λόγια) της Περιφέρειας) και τα οποία δεν αναδεικνύουμε, ζητάμε την κατανόηση των αναγνωστών. Τον τελευταίο καιρό έχουμε γίνει εξαιρετικά δύσπιστοι. Ο χρόνος θα δείξει αν έχουμε δίκιο.
Από την ομάδα των ειδικών και επιστημονικών συνεργατών της apela
Δεν μας έκανε καθόλου σοφότερους. Ούτε περισσότερο χαρούμενους η αποχαιρετιστήρια (για το 2012) συνέντευξη του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου.
Για το αγαπημένο «παιδί» των Αργείων είπε ότι:
«Το πρώτο τετράμηνο του 2013 θα προκηρυχθεί και ο διεθνής διαγωνισμός για το αεροδρόμιο της Τρίπολης».
Δεν είπε…:
…τίποτε για την (τρίτη, από το 2004) απάντηση-κόλαφο της ΥΠΑ ότι το αεροδρόμιο αυτό δεν πληροί τις προϋποθέσεις αεροδρομίου τύπου «Β».
Άρα:
Φροντίζουμε να βεβαιώσουμε τους Αργείους ότι δεν κινδυνεύουν από τη Λακωνία ή αναγγέλλουμε άλλο ένα πάρτυ εργολάβων. Για έναν ακόμη λευκό ελέφαντα?
Για την κατάργηση / συγχώνευση σχολών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, είπε ότι:
«Καμία μονομερής απόφαση δεν μπορεί να παρθεί ερήμην της περιφέρειας Πελοποννήσου». Επειδή όπως όλα δείχνουν, η Λακωνία (ανάμεσα σε άλλες πόλεις) θα χάσει τη σχολή, τι ακριβώς εννοεί ο κ. Περιφερειάρχης? Ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για τυχόν κλείσιμο ?
Πρόσθεσε αλλού στη συνέντευξη ότι:
«Το 2013 θα είναι επίσης μια κομβική χρονιά για την ίδρυση Κέντρου Έρευνας και Καινοτομίας στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, για το οποίο έχουν εξασφαλιστεί οι πόροι και η συμμετοχή μεγάλων Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων, ασφαλώς και του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, αλλά και επιχειρηματικών ομίλων.
Δεν είπε…:
…αν το Κέντρο αυτό θα χωροθετηθεί στη Λακωνία –μερικά ή ολικά- σε αντιστάθμισμα της Πανεπιστημιακής Σχολής που (θεωρούμε σίγουρο ότι) χάσει.
… ή πώς ακριβώς έχει φροντίσει η Περιφέρεια να ισοσκελιστεί ενδεχόμενη απώλεια της πανεπιστημιακής σχολής για τη Λακωνία.
Για την (2η απόπειρα στην) παράκαμψη Βουτιάνων, διεκδίκησε ότι:
…με προσωπική του ευθύνη το έργο αυτό δίνεται στην κυκλοφορία έχοντας εξοικονομήσει 22,5 εκ ευρώ από το κόστος του.
Δεν γνωρίζουμε αρκετές λεπτομέρειες για αυτό το έργο, σε βαθμό που να πιστοποιήσουμε ότι το ίδιο έργο δίνεται στο 10% του κόστους του, με ότι αυτό συνεπάγεται. Θα θέλαμε όμως να γνωρίζουμε αν το μεγαλύτερο μέρος από τα ? 22,5 εκ που εξοικονομήθηκαν, θα ανακυκλωθούν σε άλλα έργα στη Λακωνία. Χωρίς να θιγεί ο κατά τα λοιπά προϋπολογισμός έργων για το Νομό Λακωνίας.
Κατά τα λοιπά:
• Για το δρόμο Φωκιανού «να το δούμε και να μην το πιστέψουμε». Ας μη γίνεται όμως λόγος στους Λάκωνες (και στους Κυνουρίους) με αφορμή το Φωκιανό για «ανατολικό οδικό άξονα,». Διότι προκαλεί. Τις μνήμες και την κρίση πολλών. Η Περιφέρεια διπλωματικά ομολογεί ότι θα αποτελέσει έργο της επόμενης περιόδου, 2014-2020. Ενώ το αεροδρόμιο Τριπολιτσάς, «το 2013»… Μερικές φορές, το σιγάν κρείττων του λαλείν.
• Για την υπερ-χωροθέτηση των ΑΠΕ στη Λακωνία, σε βαθμό μη αναστρέψιμης αλλοίωσης του χαρακτήρα του Νομού, δεν ακούσαμε τίποτε.
• Ομοίως, για τη μη συμπερίληψη της Λακωνίας στο δίκτυο αγωγών φυσικού αερίου, επίσης δεν ακούσαμε τίποτε.
• Για το λιμάνι Γυθείου (σημ.: «επέκταση προβλήτα λιμανιού» για να κυριολεκτούμε) δεν διαβάσαμε κάτι. Πολύ θα θέλαμε να γνωρίζουμε την εξέλιξη του χρονοδιαγράμματος και την ακριβή εκβάθυνση του λιμένα..
• Για τους διαπεριφερειακούς αλλά και για τους εντός Νομού οδικούς άξονες , επίσης δεν ακούσαμε τίποτε.
• Εν τέλει, για τον τουρισμό της Λακωνίας δεν διαβάσαμε ή ακούσαμε τίποτε. Εκτός από το ψέκασμα για τα κουνούπια.
• Δεν διαπιστώσαμε καν φραστική υποστήριξη για την εξέταση από το Δήμο Σπάρτης πιθανής αξιοποίησης του αεροδρομίου στο Πυρί. Τόσο πολύ φοβάται η Περιφέρεια την αντίδραση Μεσσηνίων και Αργείων;
• Πέρα από κάποιες γενικότητες επίσης (όπως αυτές για το Γερμανικό κρατίδιο της Β. Ρηνανίας-Βεστφαλίας και για την –κάπως αόριστη- σημασία τους στην εξωστρέφεια της Περιφέρειας), για την προώθηση των γεωργικών προϊόντων ή της γεωργίας του Νομού, δεν θυμόμαστε να ακούσαμε ή να διαβάσαμε κάτι.
Όμως ακούσαμε μια υπερβολική δόση ξύλινης, παλαιοκομματικής γλώσσας και αοριστολογίας. Από αβροφροσύνη και μόνο δεν χαρακτηρίζουμε μερικά από τα παρακάτω που θα παραθέσουμε ως «λέξεις όμοιες, ασύνδετες». Μεταφέρουμε όσο μπορούμε ακριβέστερα το παρακάτω απόσπασμα από την τελευταία (για το 2012) συνέντευξη του Περιφερειάρχη, όπως αποδόθηκε στα περιφερειακά μέσα:
(…) μίλησε αναλυτικά ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης… χαρακτηρίζοντας το 2012 ως μια χρονιά εφιαλτική και προετοιμάζοντας για ένα ακόμα δυσκολότερο έτος, τόνισε την ανάγκη να ενεργοποιηθούν ακόμα περισσότερες δυνάμεις και να εντατικοποιηθούν οι προσπάθειες.
Παρά τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, επεσήμανε ότι η Περιφέρεια έχει καταφέρει μέσα στα δύο αυτά χρόνια να βρίσκεται σε ευνοϊκότερη θέση από τις υπόλοιπες περιφέρειες, κινούμενη όπως υποστήριξε με καλύτερες προϋποθέσεις.
Έχοντας εξασφαλίσει ικανούς πόρους για την υλοποίηση του σχεδιασμού της, η αιρετή Περιφέρεια προχωρά σε μια δυσκολότερη χρονιά, ποντάροντας στους οδικούς άξονες ως το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα (…) απώτερος σκοπός, σε πέντε χρόνια να έχει ολοκληρωθεί το σύνολο του οδικού δικτύου με αρτιότητα και ασφάλεια (…).
Δρομολογημένα έργα σημαντικά, που στοχεύουν στην αναμόρφωση του πελοποννησιακού χάρτη, τόσο σε επίπεδο επενδύσεων με πρόνοια όμως και για το έμψυχο δυναμικό της, δίνουν το στίγμα μιας ικανοποιητικής πορείας που αναμένεται να συνεχιστεί με εντατικότερους ρυθμούς.
«Ο ανατολικός παραλιακός άξονας έχει χαρακτηριστεί ως έργο σημαία για την περιφέρεια Πελοποννήσου και κατά την επόμενη προγραμματική περίοδο 2014-2020 θα χρηματοδοτηθεί κατά προτεραιότητα.
Στο επίκεντρο του προγράμματος θα βρίσκεται η πελοποννησιακή κωμόπολη, με σκοπό να αμβλυνθούν οι ενδοπεριφερειακές ανισότητες και η εδαφική συνοχή (sic !), αλλά και να ενταχθούν άμεσα έργα, κάτι που θα πραγματοποιηθεί σε διαβούλευση με τους δήμους από το πρώτο εξάμηνο του 2013.
Παράλληλα, ο κ. Τατούλης μίλησε για το μοναδικό χρηματοδοτικό εργαλείο, το ΕΣΠΑ, τονίζοντας ότι στα μέσα της θητείας τους έχουν υπερδεσμεύσει το πρόγραμμα σε ποσοστό 145%.
Είναι αλήθεια ότι τα παραπάνω δεν μας έκαναν ούτε σοφότερους, ούτε και πιο αισιόδοξους για το μέλλον της Λακωνίας. Τουλάχιστον στο βαθμό που το μέλλον αυτό εξαρτάται από την Καλλικρατική Περιφέρεια. Απεναντίας. Μας έδωσαν πολλούς λόγους να αναρωτιόμαστε αν όλα αυτά είναι μέρος από ένα κακό όνειρο ή πραγματικότητα. Όπως επίσης, μετά τη συνέντευξη αναρωτιόμαστε εάν το «Παραδείσια-Τσακώνα» είναι τμήμα του αυτοκινητόδρομου «Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα»…
Για όποια θετικά στοιχεία υπάρχουν ή προκύπτουν από τα έργα (έστω, και τα λόγια) της Περιφέρειας) και τα οποία δεν αναδεικνύουμε, ζητάμε την κατανόηση των αναγνωστών. Τον τελευταίο καιρό έχουμε γίνει εξαιρετικά δύσπιστοι. Ο χρόνος θα δείξει αν έχουμε δίκιο.
Από την ομάδα των ειδικών και επιστημονικών συνεργατών της apela
Για το αγαπημένο «παιδί» των Αργείων είπε ότι:
«Το πρώτο τετράμηνο του 2013 θα προκηρυχθεί και ο διεθνής διαγωνισμός για το αεροδρόμιο της Τρίπολης».
Δεν είπε…:
…τίποτε για την (τρίτη, από το 2004) απάντηση-κόλαφο της ΥΠΑ ότι το αεροδρόμιο αυτό δεν πληροί τις προϋποθέσεις αεροδρομίου τύπου «Β».
Άρα:
Φροντίζουμε να βεβαιώσουμε τους Αργείους ότι δεν κινδυνεύουν από τη Λακωνία ή αναγγέλλουμε άλλο ένα πάρτυ εργολάβων. Για έναν ακόμη λευκό ελέφαντα?
Για την κατάργηση / συγχώνευση σχολών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, είπε ότι:
«Καμία μονομερής απόφαση δεν μπορεί να παρθεί ερήμην της περιφέρειας Πελοποννήσου». Επειδή όπως όλα δείχνουν, η Λακωνία (ανάμεσα σε άλλες πόλεις) θα χάσει τη σχολή, τι ακριβώς εννοεί ο κ. Περιφερειάρχης? Ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για τυχόν κλείσιμο ?
Πρόσθεσε αλλού στη συνέντευξη ότι:
«Το 2013 θα είναι επίσης μια κομβική χρονιά για την ίδρυση Κέντρου Έρευνας και Καινοτομίας στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, για το οποίο έχουν εξασφαλιστεί οι πόροι και η συμμετοχή μεγάλων Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων, ασφαλώς και του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, αλλά και επιχειρηματικών ομίλων.
Δεν είπε…:
…αν το Κέντρο αυτό θα χωροθετηθεί στη Λακωνία –μερικά ή ολικά- σε αντιστάθμισμα της Πανεπιστημιακής Σχολής που (θεωρούμε σίγουρο ότι) χάσει.
… ή πώς ακριβώς έχει φροντίσει η Περιφέρεια να ισοσκελιστεί ενδεχόμενη απώλεια της πανεπιστημιακής σχολής για τη Λακωνία.
Για την (2η απόπειρα στην) παράκαμψη Βουτιάνων, διεκδίκησε ότι:
…με προσωπική του ευθύνη το έργο αυτό δίνεται στην κυκλοφορία έχοντας εξοικονομήσει 22,5 εκ ευρώ από το κόστος του.
Δεν γνωρίζουμε αρκετές λεπτομέρειες για αυτό το έργο, σε βαθμό που να πιστοποιήσουμε ότι το ίδιο έργο δίνεται στο 10% του κόστους του, με ότι αυτό συνεπάγεται. Θα θέλαμε όμως να γνωρίζουμε αν το μεγαλύτερο μέρος από τα ? 22,5 εκ που εξοικονομήθηκαν, θα ανακυκλωθούν σε άλλα έργα στη Λακωνία. Χωρίς να θιγεί ο κατά τα λοιπά προϋπολογισμός έργων για το Νομό Λακωνίας.
Κατά τα λοιπά:
• Για το δρόμο Φωκιανού «να το δούμε και να μην το πιστέψουμε». Ας μη γίνεται όμως λόγος στους Λάκωνες (και στους Κυνουρίους) με αφορμή το Φωκιανό για «ανατολικό οδικό άξονα,». Διότι προκαλεί. Τις μνήμες και την κρίση πολλών. Η Περιφέρεια διπλωματικά ομολογεί ότι θα αποτελέσει έργο της επόμενης περιόδου, 2014-2020. Ενώ το αεροδρόμιο Τριπολιτσάς, «το 2013»… Μερικές φορές, το σιγάν κρείττων του λαλείν.
• Για την υπερ-χωροθέτηση των ΑΠΕ στη Λακωνία, σε βαθμό μη αναστρέψιμης αλλοίωσης του χαρακτήρα του Νομού, δεν ακούσαμε τίποτε.
• Ομοίως, για τη μη συμπερίληψη της Λακωνίας στο δίκτυο αγωγών φυσικού αερίου, επίσης δεν ακούσαμε τίποτε.
• Για το λιμάνι Γυθείου (σημ.: «επέκταση προβλήτα λιμανιού» για να κυριολεκτούμε) δεν διαβάσαμε κάτι. Πολύ θα θέλαμε να γνωρίζουμε την εξέλιξη του χρονοδιαγράμματος και την ακριβή εκβάθυνση του λιμένα..
• Για τους διαπεριφερειακούς αλλά και για τους εντός Νομού οδικούς άξονες , επίσης δεν ακούσαμε τίποτε.
• Εν τέλει, για τον τουρισμό της Λακωνίας δεν διαβάσαμε ή ακούσαμε τίποτε. Εκτός από το ψέκασμα για τα κουνούπια.
• Δεν διαπιστώσαμε καν φραστική υποστήριξη για την εξέταση από το Δήμο Σπάρτης πιθανής αξιοποίησης του αεροδρομίου στο Πυρί. Τόσο πολύ φοβάται η Περιφέρεια την αντίδραση Μεσσηνίων και Αργείων;
• Πέρα από κάποιες γενικότητες επίσης (όπως αυτές για το Γερμανικό κρατίδιο της Β. Ρηνανίας-Βεστφαλίας και για την –κάπως αόριστη- σημασία τους στην εξωστρέφεια της Περιφέρειας), για την προώθηση των γεωργικών προϊόντων ή της γεωργίας του Νομού, δεν θυμόμαστε να ακούσαμε ή να διαβάσαμε κάτι.
Όμως ακούσαμε μια υπερβολική δόση ξύλινης, παλαιοκομματικής γλώσσας και αοριστολογίας. Από αβροφροσύνη και μόνο δεν χαρακτηρίζουμε μερικά από τα παρακάτω που θα παραθέσουμε ως «λέξεις όμοιες, ασύνδετες». Μεταφέρουμε όσο μπορούμε ακριβέστερα το παρακάτω απόσπασμα από την τελευταία (για το 2012) συνέντευξη του Περιφερειάρχη, όπως αποδόθηκε στα περιφερειακά μέσα:
(…) μίλησε αναλυτικά ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης… χαρακτηρίζοντας το 2012 ως μια χρονιά εφιαλτική και προετοιμάζοντας για ένα ακόμα δυσκολότερο έτος, τόνισε την ανάγκη να ενεργοποιηθούν ακόμα περισσότερες δυνάμεις και να εντατικοποιηθούν οι προσπάθειες.
Παρά τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, επεσήμανε ότι η Περιφέρεια έχει καταφέρει μέσα στα δύο αυτά χρόνια να βρίσκεται σε ευνοϊκότερη θέση από τις υπόλοιπες περιφέρειες, κινούμενη όπως υποστήριξε με καλύτερες προϋποθέσεις.
Έχοντας εξασφαλίσει ικανούς πόρους για την υλοποίηση του σχεδιασμού της, η αιρετή Περιφέρεια προχωρά σε μια δυσκολότερη χρονιά, ποντάροντας στους οδικούς άξονες ως το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα (…) απώτερος σκοπός, σε πέντε χρόνια να έχει ολοκληρωθεί το σύνολο του οδικού δικτύου με αρτιότητα και ασφάλεια (…).
Δρομολογημένα έργα σημαντικά, που στοχεύουν στην αναμόρφωση του πελοποννησιακού χάρτη, τόσο σε επίπεδο επενδύσεων με πρόνοια όμως και για το έμψυχο δυναμικό της, δίνουν το στίγμα μιας ικανοποιητικής πορείας που αναμένεται να συνεχιστεί με εντατικότερους ρυθμούς.
«Ο ανατολικός παραλιακός άξονας έχει χαρακτηριστεί ως έργο σημαία για την περιφέρεια Πελοποννήσου και κατά την επόμενη προγραμματική περίοδο 2014-2020 θα χρηματοδοτηθεί κατά προτεραιότητα.
Στο επίκεντρο του προγράμματος θα βρίσκεται η πελοποννησιακή κωμόπολη, με σκοπό να αμβλυνθούν οι ενδοπεριφερειακές ανισότητες και η εδαφική συνοχή (sic !), αλλά και να ενταχθούν άμεσα έργα, κάτι που θα πραγματοποιηθεί σε διαβούλευση με τους δήμους από το πρώτο εξάμηνο του 2013.
Παράλληλα, ο κ. Τατούλης μίλησε για το μοναδικό χρηματοδοτικό εργαλείο, το ΕΣΠΑ, τονίζοντας ότι στα μέσα της θητείας τους έχουν υπερδεσμεύσει το πρόγραμμα σε ποσοστό 145%.
Είναι αλήθεια ότι τα παραπάνω δεν μας έκαναν ούτε σοφότερους, ούτε και πιο αισιόδοξους για το μέλλον της Λακωνίας. Τουλάχιστον στο βαθμό που το μέλλον αυτό εξαρτάται από την Καλλικρατική Περιφέρεια. Απεναντίας. Μας έδωσαν πολλούς λόγους να αναρωτιόμαστε αν όλα αυτά είναι μέρος από ένα κακό όνειρο ή πραγματικότητα. Όπως επίσης, μετά τη συνέντευξη αναρωτιόμαστε εάν το «Παραδείσια-Τσακώνα» είναι τμήμα του αυτοκινητόδρομου «Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα»…
Για όποια θετικά στοιχεία υπάρχουν ή προκύπτουν από τα έργα (έστω, και τα λόγια) της Περιφέρειας) και τα οποία δεν αναδεικνύουμε, ζητάμε την κατανόηση των αναγνωστών. Τον τελευταίο καιρό έχουμε γίνει εξαιρετικά δύσπιστοι. Ο χρόνος θα δείξει αν έχουμε δίκιο.
Από την ομάδα των ειδικών και επιστημονικών συνεργατών της apela


