notification icon
Θα θέλατε να σας ενημερώνουμε για τα έκτακτα γεγονότα ;

Ο Δήμος Σπάρτης διαπίστωσε αδυναμία μεταφοράς των απορριμμάτων, στην Αρκαδία

slider_image

Μοιράσου το άρθρο:

10-01-2023

Με ποιο τρόπο θα λύσει το πρόβλημα;

Από το πρακτικό 83/28-12-2022 της συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Σπάρτης, διαβάζουμε πως η επιτροπή διαπίστωσε αδυναμία εκτέλεσης της υπηρεσίας με τίτλο «Υπηρεσία μεταφοράς αστικών στερεών αποβλήτων», διότι ΔΕΝ μπορεί να μεταφέρει τα απορρίμματα των δημοτών του Δήμου Σπάρτης στη μονάδα μεταβατικής διαχείρισης στις εγκαταστάσεις στην «Παλαιόχουνη» του Νομού Αρκαδίας, αφού το κόστος είναι μεγάλο με τα υπάρχοντα μηχανήματα (14 απορριμματοφόρα με 12 μόνιμους οδηγούς) και δεν διαθέτει ειδικά μηχανήματα όπως φορτηγά, συρμούς με ρυμουλκά, τράκτορες, απορριματοκιβώτια κ.α.

Αυτό σημαίνει ότι ο Δήμος Σπάρτης θα βρεθεί κάποια στιγμή πάλι με όγκους απορριμμάτων στους κάδους μέσα και έξω από αυτούς, αν δεν αντιμετωπίσει το πρόβλημα του υπέρογκου κόστους μεταφοράς των απορριμμάτων στην Αρκαδία.

Για να μη συμβεί αυτό, η επιτροπή αποφάσισε ότι θα πρέπει να γίνει ανάθεση μέσω σύμβασης, με σκοπό την μεταφορά των αστικών στερεών αποβλήτων του Δήμου Σπάρτης, με το κόστος που θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του 2023, στο ποσό των 266.599,90€.

Μήπως ο Δήμος Σπάρτης πρέπει να σκεφτεί άλλο τρόπο διαχείρισης του θέματος; Με δεδομένο ότι αυτή η κατάσταση θα συνεχίσει για... χρόνια, με τα 265 χιλιάδες ευρώ κάθε χρόνο και ίσως δεν φτάνουν κιόλας, μήπως θα έπρεπε ο Δήμος Σπάρτης να αγοράσει έστω με leasing ή δάνειο, δύο ή τρεις τράκοτρες με ρυμούλκες με ένα κόστος (με τιμές από μια γρήγορη ματιά σε καταστήματα του διαδικτύου που πουλάνε τέτοια μηχανήματα) πάνω κάτω 70.000 ευρώ το καθένα;

Με τα χρήματα του ενός ή και δύο ετών που θα δίναμε σε ιδιωτικές εταιρείες να μας κάνουν τη δουλειά, μήπως να αγοράσουμε δικά μας μηχανήματα να κάνουμε τη δουλειά μόνοι μας και να μείνουν τα μηχανήματα στο Δήμο, ώστε εκτός από τη χρήση τους στην μεταφορά των απορριμμάτων, να μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτά τα μηχανήματα και σε κάποια άλλα μελλοντικά έργα ή ανάγκες του Δήμου Σπάρτης, αλλά και να πέσει κατά πολύ τα επόμενα χρόνια το κόστος μεταφοράς;
Από το πρακτικό 83/28-12-2022 της συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Σπάρτης, διαβάζουμε πως η επιτροπή διαπίστωσε αδυναμία εκτέλεσης της υπηρεσίας με τίτλο «Υπηρεσία μεταφοράς αστικών στερεών αποβλήτων», διότι ΔΕΝ μπορεί να μεταφέρει τα απορρίμματα των δημοτών του Δήμου Σπάρτης στη μονάδα μεταβατικής διαχείρισης στις εγκαταστάσεις στην «Παλαιόχουνη» του Νομού Αρκαδίας, αφού το κόστος είναι μεγάλο με τα υπάρχοντα μηχανήματα (14 απορριμματοφόρα με 12 μόνιμους οδηγούς) και δεν διαθέτει ειδικά μηχανήματα όπως φορτηγά, συρμούς με ρυμουλκά, τράκτορες, απορριματοκιβώτια κ.α.

Αυτό σημαίνει ότι ο Δήμος Σπάρτης θα βρεθεί κάποια στιγμή πάλι με όγκους απορριμμάτων στους κάδους μέσα και έξω από αυτούς, αν δεν αντιμετωπίσει το πρόβλημα του υπέρογκου κόστους μεταφοράς των απορριμμάτων στην Αρκαδία.

Για να μη συμβεί αυτό, η επιτροπή αποφάσισε ότι θα πρέπει να γίνει ανάθεση μέσω σύμβασης, με σκοπό την μεταφορά των αστικών στερεών αποβλήτων του Δήμου Σπάρτης, με το κόστος που θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του 2023, στο ποσό των 266.599,90€.

Μήπως ο Δήμος Σπάρτης πρέπει να σκεφτεί άλλο τρόπο διαχείρισης του θέματος; Με δεδομένο ότι αυτή η κατάσταση θα συνεχίσει για... χρόνια, με τα 265 χιλιάδες ευρώ κάθε χρόνο και ίσως δεν φτάνουν κιόλας, μήπως θα έπρεπε ο Δήμος Σπάρτης να αγοράσει έστω με leasing ή δάνειο, δύο ή τρεις τράκοτρες με ρυμούλκες με ένα κόστος (με τιμές από μια γρήγορη ματιά σε καταστήματα του διαδικτύου που πουλάνε τέτοια μηχανήματα) πάνω κάτω 70.000 ευρώ το καθένα;

Με τα χρήματα του ενός ή και δύο ετών που θα δίναμε σε ιδιωτικές εταιρείες να μας κάνουν τη δουλειά, μήπως να αγοράσουμε δικά μας μηχανήματα να κάνουμε τη δουλειά μόνοι μας και να μείνουν τα μηχανήματα στο Δήμο, ώστε εκτός από τη χρήση τους στην μεταφορά των απορριμμάτων, να μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτά τα μηχανήματα και σε κάποια άλλα μελλοντικά έργα ή ανάγκες του Δήμου Σπάρτης, αλλά και να πέσει κατά πολύ τα επόμενα χρόνια το κόστος μεταφοράς;

Η APELA προτείνει

image