Η τουριστική περίοδος για τη χώρα μας έχει ήδη ξεκινήσει και τα εμβληματικά μας Μουσεία βρίσκονται σε «χειμερία νάρκη»
Μοιράσου το άρθρο:
16-05-2024
Η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Λακωνίας Νάγια Γρηγοράκου, στην Ολομέλεια της Βουλής
Σχετικά Άρθρα
«Τα Μουσεία της χώρας δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται σαν προεκλογικές πομφόλυγες», είπε στην Ολομέλεια της Βουλής η Ειδική Αγορήτρια του ΠΑΣΟΚ και Βουλευτής Λακωνίας Νάγια Γρηγοράκου, στο πλαίσιο της συζήτησης για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Πολιτισμού, το οποίο αφορά τη Σύμβαση της Δωρεάς ανάμεσα στο Υπουργείο Πολιτισμού και το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο ως δωρεοδόχων και των Σπύρου Ι. Λάτση και Ντόροθυ συζ. Σ. Λάτση ως δωρητών, η οποία υπεγράφη στις 17 Απριλίου του 2024 και ανέρχεται στο ποσό έως 40.000.000 ευρώ.
Η Νάγια Γρηγοράκου έκανε εκτενή αναφορά στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο της Σπάρτης, σημειώνοντας πως πρόκειται για ένα Μουσείο για το οποίο οι Λάκωνες ακούν πολλά, αλλά δεν βλέπουν. Συγκεκριμένα, τόνισε ότι ενώ το έργο της δημιουργίας του Νέου Αρχαιολογικού Μουσείο Σπάρτης -σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του Υπουργείου Πολιτισμού πριν λίγους μήνες- υποτίθεται πως βρίσκεται στην τελική ευθεία, μετά την έγκριση και των οριστικών μελετών, το έργο αυτή τη στιγμή δεν φαίνεται να έχει χρηματοδότηση από πουθενά, ώστε να εξασφαλιστούν τα 31.769.000 ευρώ που απαιτούνται με βάση τις μελέτες για την ολοκλήρωσή του!
«Δεν έχει ενταχτεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Ούτε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Πελοποννήσου. Το εμβληματικό έργο που ο ίδιος ο Πρωθυπουργός διαφημίζει σε κάθε προεκλογική ομιλία του στη Σπάρτη, τόσο το 2019 όσο και το 2023, βρίσκεται σήμερα στον αέρα. Από πού θα χρηματοδοτηθεί; Δυστυχώς, υποψιάζομαι πως το Μουσείο της Σπάρτης θα αποτελεί εκ νέου προεκλογική δέσμευση το 2027!» , συμπλήρωσε εμφατικά.
Η Κοινοβουλευτική Υπεύθυνη του Τομέα Πολιτισμού του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής άσκησε κριτική στην Κυβέρνηση για την λειτουργία των 5 μεγάλων Μουσείων που μετατράπηκαν σε ΝΠΔΔ με διορισμένα διοικητικά συμβούλια και που δεν κατάφεραν την περίοδο του Πάσχα να λειτουργήσουν με το διευρυμένο θερινό ωράριο, επειδή δεν έχουν προσλάβει ακόμη το απαραίτητο προσωπικό φύλαξης και καθαριότητας.
«Είναι δυνατόν το Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας να λειτουργεί στις διακοπές του Πάσχα με το 1/3 των αιθουσών του; Είναι δυνατόν οι επισκέπτες να βρίσκουν την πόρτα του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου κλειστή στις 4 μμ; Είναι δυνατόν το Βυζαντινό Μουσείο της Αθήνας να μην έχει καθαριότητα από τον περασμένο Οκτώβριο; Είναι δυνατόν στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης να παραμένουν κλειστές οι αίθουσες του πρώτου ορόφου με τα ευρήματα από τη Μακεδονία; Η τουριστική περίοδος για τη χώρα μας έχει ήδη ξεκινήσει και τα εμβληματικά μας Μουσεία βρίσκονται σε «χειμερία νάρκη».
Ποιος ευθύνεται γι’ αυτή την κατάσταση, αν όχι οι διορισμένες από εσάς διοικήσεις των εν λόγω Μουσείων; Είναι προφανές πως οι επισκέπτες έχουν συνδυάσει το ταξίδι τους στην Ελλάδα με το πέρασμά τους από εμβληματικά Μνημεία και μουσεία της χώρας μας. Δεν είναι δυνατόν να τα βρίσκουν κλειστά ή να ταλαιπωρούνται σε πολύωρες ουρές. Ο πολιτισμός οφείλει να αναβαθμίζει την εικόνα της χώρας και όχι να την υπονομεύει», είπε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, η Βουλευτής Λακωνίας ζήτησε συγκεκριμένες απαντήσεις από την Υπουργό Πολιτισμού κα Μενδώνη για την κακόγουστη φιέστα και την απίστευτη παρέλαση των καρναβαλιστών χλαμυδοφόρων που πραγματοποιήθηκε στην Ακρόπολη κατά την επίσκεψη Ινδών επιχειρηματιών, επισημαίνοντας ότι κανείς δεν πείθεται πως δήθεν ένας ολόκληρος θίασος μασκαρεμένων διέφυγε της προσοχής των αρχαιοφυλάκων.
«Τι ακριβώς συνέβη δε μάθαμε. Εκκρεμούν λοιπόν οι απαντήσεις. Γιατί επετράπη στους κούρους, τις κόρες και τα αλευρωμένα αγάλματα να ποζάρουν στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης για τους Ινδούς επιχειρηματίες; Πώς μπήκαν αφού δεν είχαν άδεια από το Υπουργείο Πολιτισμού; Πώς βρέθηκε να τους υποδέχεται η μπάντα του Λιμενικού Σώματος; Θα πρέπει να συνηθίσουμε τέτοια θεάματα στην Ακρόπολη τώρα που θα επιτρέπονται οι πριβέ ξεναγήσεις; Ποιο είναι τελικά το Ελληνοινδικό επιμελητήριο που έχει τέτοιες προσβάσεις ώστε να πραγματοποιεί αμφιβόλου αισθητικής θεάματα στο κορυφαίο Μνημείο της χώρας;», συμπλήρωσε.
Αναφερόμενη στη συζητούμενη Σύμβαση Δωρεάς τόνισε πως η Επέκταση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου αποτελεί έργο τεράστιας Εθνικής σημασίας, καθώς αφορά ένα σύνθετο έργο ανάπλασης σε μια κομβική περιοχή της πρωτεύουσας. Ωστόσο, σημείωσε πως το κόστος της μελέτης φαίνεται υπερβολικό, καθώς συνήθως καλύπτει το 15% έως 20% του συνολικού έργου.
Επιπλέον, υπενθύμισε ότι σύμφωνα με τη μελέτη βιωσιμότητας -σκοπιμότητας του έργου το συνολικό κόστος υπολογίζεται στα 300 εκ. ευρώ και ζήτησε από την αρμόδια Υπουργό τον προγραμματισμό σχετικά με το από πού θα βρεθούν αυτά τα χρήματα, αφού μέχρι το 2027 θα πρέπει να δημοπρατηθεί το έργο.
Η Νάγια Γρηγοράκου έκανε εκτενή αναφορά στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο της Σπάρτης, σημειώνοντας πως πρόκειται για ένα Μουσείο για το οποίο οι Λάκωνες ακούν πολλά, αλλά δεν βλέπουν. Συγκεκριμένα, τόνισε ότι ενώ το έργο της δημιουργίας του Νέου Αρχαιολογικού Μουσείο Σπάρτης -σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του Υπουργείου Πολιτισμού πριν λίγους μήνες- υποτίθεται πως βρίσκεται στην τελική ευθεία, μετά την έγκριση και των οριστικών μελετών, το έργο αυτή τη στιγμή δεν φαίνεται να έχει χρηματοδότηση από πουθενά, ώστε να εξασφαλιστούν τα 31.769.000 ευρώ που απαιτούνται με βάση τις μελέτες για την ολοκλήρωσή του!
«Δεν έχει ενταχτεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Ούτε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Πελοποννήσου. Το εμβληματικό έργο που ο ίδιος ο Πρωθυπουργός διαφημίζει σε κάθε προεκλογική ομιλία του στη Σπάρτη, τόσο το 2019 όσο και το 2023, βρίσκεται σήμερα στον αέρα. Από πού θα χρηματοδοτηθεί; Δυστυχώς, υποψιάζομαι πως το Μουσείο της Σπάρτης θα αποτελεί εκ νέου προεκλογική δέσμευση το 2027!» , συμπλήρωσε εμφατικά.
Η Κοινοβουλευτική Υπεύθυνη του Τομέα Πολιτισμού του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής άσκησε κριτική στην Κυβέρνηση για την λειτουργία των 5 μεγάλων Μουσείων που μετατράπηκαν σε ΝΠΔΔ με διορισμένα διοικητικά συμβούλια και που δεν κατάφεραν την περίοδο του Πάσχα να λειτουργήσουν με το διευρυμένο θερινό ωράριο, επειδή δεν έχουν προσλάβει ακόμη το απαραίτητο προσωπικό φύλαξης και καθαριότητας.
«Είναι δυνατόν το Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας να λειτουργεί στις διακοπές του Πάσχα με το 1/3 των αιθουσών του; Είναι δυνατόν οι επισκέπτες να βρίσκουν την πόρτα του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου κλειστή στις 4 μμ; Είναι δυνατόν το Βυζαντινό Μουσείο της Αθήνας να μην έχει καθαριότητα από τον περασμένο Οκτώβριο; Είναι δυνατόν στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης να παραμένουν κλειστές οι αίθουσες του πρώτου ορόφου με τα ευρήματα από τη Μακεδονία; Η τουριστική περίοδος για τη χώρα μας έχει ήδη ξεκινήσει και τα εμβληματικά μας Μουσεία βρίσκονται σε «χειμερία νάρκη».
Ποιος ευθύνεται γι’ αυτή την κατάσταση, αν όχι οι διορισμένες από εσάς διοικήσεις των εν λόγω Μουσείων; Είναι προφανές πως οι επισκέπτες έχουν συνδυάσει το ταξίδι τους στην Ελλάδα με το πέρασμά τους από εμβληματικά Μνημεία και μουσεία της χώρας μας. Δεν είναι δυνατόν να τα βρίσκουν κλειστά ή να ταλαιπωρούνται σε πολύωρες ουρές. Ο πολιτισμός οφείλει να αναβαθμίζει την εικόνα της χώρας και όχι να την υπονομεύει», είπε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, η Βουλευτής Λακωνίας ζήτησε συγκεκριμένες απαντήσεις από την Υπουργό Πολιτισμού κα Μενδώνη για την κακόγουστη φιέστα και την απίστευτη παρέλαση των καρναβαλιστών χλαμυδοφόρων που πραγματοποιήθηκε στην Ακρόπολη κατά την επίσκεψη Ινδών επιχειρηματιών, επισημαίνοντας ότι κανείς δεν πείθεται πως δήθεν ένας ολόκληρος θίασος μασκαρεμένων διέφυγε της προσοχής των αρχαιοφυλάκων.
«Τι ακριβώς συνέβη δε μάθαμε. Εκκρεμούν λοιπόν οι απαντήσεις. Γιατί επετράπη στους κούρους, τις κόρες και τα αλευρωμένα αγάλματα να ποζάρουν στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης για τους Ινδούς επιχειρηματίες; Πώς μπήκαν αφού δεν είχαν άδεια από το Υπουργείο Πολιτισμού; Πώς βρέθηκε να τους υποδέχεται η μπάντα του Λιμενικού Σώματος; Θα πρέπει να συνηθίσουμε τέτοια θεάματα στην Ακρόπολη τώρα που θα επιτρέπονται οι πριβέ ξεναγήσεις; Ποιο είναι τελικά το Ελληνοινδικό επιμελητήριο που έχει τέτοιες προσβάσεις ώστε να πραγματοποιεί αμφιβόλου αισθητικής θεάματα στο κορυφαίο Μνημείο της χώρας;», συμπλήρωσε.
Αναφερόμενη στη συζητούμενη Σύμβαση Δωρεάς τόνισε πως η Επέκταση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου αποτελεί έργο τεράστιας Εθνικής σημασίας, καθώς αφορά ένα σύνθετο έργο ανάπλασης σε μια κομβική περιοχή της πρωτεύουσας. Ωστόσο, σημείωσε πως το κόστος της μελέτης φαίνεται υπερβολικό, καθώς συνήθως καλύπτει το 15% έως 20% του συνολικού έργου.
Επιπλέον, υπενθύμισε ότι σύμφωνα με τη μελέτη βιωσιμότητας -σκοπιμότητας του έργου το συνολικό κόστος υπολογίζεται στα 300 εκ. ευρώ και ζήτησε από την αρμόδια Υπουργό τον προγραμματισμό σχετικά με το από πού θα βρεθούν αυτά τα χρήματα, αφού μέχρι το 2027 θα πρέπει να δημοπρατηθεί το έργο.
«Τα Μουσεία της χώρας δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται σαν προεκλογικές πομφόλυγες», είπε στην Ολομέλεια της Βουλής η Ειδική Αγορήτρια του ΠΑΣΟΚ και Βουλευτής Λακωνίας Νάγια Γρηγοράκου, στο πλαίσιο της συζήτησης για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Πολιτισμού, το οποίο αφορά τη Σύμβαση της Δωρεάς ανάμεσα στο Υπουργείο Πολιτισμού και το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο ως δωρεοδόχων και των Σπύρου Ι. Λάτση και Ντόροθυ συζ. Σ. Λάτση ως δωρητών, η οποία υπεγράφη στις 17 Απριλίου του 2024 και ανέρχεται στο ποσό έως 40.000.000 ευρώ.
Η Νάγια Γρηγοράκου έκανε εκτενή αναφορά στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο της Σπάρτης, σημειώνοντας πως πρόκειται για ένα Μουσείο για το οποίο οι Λάκωνες ακούν πολλά, αλλά δεν βλέπουν. Συγκεκριμένα, τόνισε ότι ενώ το έργο της δημιουργίας του Νέου Αρχαιολογικού Μουσείο Σπάρτης -σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του Υπουργείου Πολιτισμού πριν λίγους μήνες- υποτίθεται πως βρίσκεται στην τελική ευθεία, μετά την έγκριση και των οριστικών μελετών, το έργο αυτή τη στιγμή δεν φαίνεται να έχει χρηματοδότηση από πουθενά, ώστε να εξασφαλιστούν τα 31.769.000 ευρώ που απαιτούνται με βάση τις μελέτες για την ολοκλήρωσή του!
«Δεν έχει ενταχτεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Ούτε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Πελοποννήσου. Το εμβληματικό έργο που ο ίδιος ο Πρωθυπουργός διαφημίζει σε κάθε προεκλογική ομιλία του στη Σπάρτη, τόσο το 2019 όσο και το 2023, βρίσκεται σήμερα στον αέρα. Από πού θα χρηματοδοτηθεί; Δυστυχώς, υποψιάζομαι πως το Μουσείο της Σπάρτης θα αποτελεί εκ νέου προεκλογική δέσμευση το 2027!» , συμπλήρωσε εμφατικά.
Η Κοινοβουλευτική Υπεύθυνη του Τομέα Πολιτισμού του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής άσκησε κριτική στην Κυβέρνηση για την λειτουργία των 5 μεγάλων Μουσείων που μετατράπηκαν σε ΝΠΔΔ με διορισμένα διοικητικά συμβούλια και που δεν κατάφεραν την περίοδο του Πάσχα να λειτουργήσουν με το διευρυμένο θερινό ωράριο, επειδή δεν έχουν προσλάβει ακόμη το απαραίτητο προσωπικό φύλαξης και καθαριότητας.
«Είναι δυνατόν το Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας να λειτουργεί στις διακοπές του Πάσχα με το 1/3 των αιθουσών του; Είναι δυνατόν οι επισκέπτες να βρίσκουν την πόρτα του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου κλειστή στις 4 μμ; Είναι δυνατόν το Βυζαντινό Μουσείο της Αθήνας να μην έχει καθαριότητα από τον περασμένο Οκτώβριο; Είναι δυνατόν στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης να παραμένουν κλειστές οι αίθουσες του πρώτου ορόφου με τα ευρήματα από τη Μακεδονία; Η τουριστική περίοδος για τη χώρα μας έχει ήδη ξεκινήσει και τα εμβληματικά μας Μουσεία βρίσκονται σε «χειμερία νάρκη».
Ποιος ευθύνεται γι’ αυτή την κατάσταση, αν όχι οι διορισμένες από εσάς διοικήσεις των εν λόγω Μουσείων; Είναι προφανές πως οι επισκέπτες έχουν συνδυάσει το ταξίδι τους στην Ελλάδα με το πέρασμά τους από εμβληματικά Μνημεία και μουσεία της χώρας μας. Δεν είναι δυνατόν να τα βρίσκουν κλειστά ή να ταλαιπωρούνται σε πολύωρες ουρές. Ο πολιτισμός οφείλει να αναβαθμίζει την εικόνα της χώρας και όχι να την υπονομεύει», είπε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, η Βουλευτής Λακωνίας ζήτησε συγκεκριμένες απαντήσεις από την Υπουργό Πολιτισμού κα Μενδώνη για την κακόγουστη φιέστα και την απίστευτη παρέλαση των καρναβαλιστών χλαμυδοφόρων που πραγματοποιήθηκε στην Ακρόπολη κατά την επίσκεψη Ινδών επιχειρηματιών, επισημαίνοντας ότι κανείς δεν πείθεται πως δήθεν ένας ολόκληρος θίασος μασκαρεμένων διέφυγε της προσοχής των αρχαιοφυλάκων.
«Τι ακριβώς συνέβη δε μάθαμε. Εκκρεμούν λοιπόν οι απαντήσεις. Γιατί επετράπη στους κούρους, τις κόρες και τα αλευρωμένα αγάλματα να ποζάρουν στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης για τους Ινδούς επιχειρηματίες; Πώς μπήκαν αφού δεν είχαν άδεια από το Υπουργείο Πολιτισμού; Πώς βρέθηκε να τους υποδέχεται η μπάντα του Λιμενικού Σώματος; Θα πρέπει να συνηθίσουμε τέτοια θεάματα στην Ακρόπολη τώρα που θα επιτρέπονται οι πριβέ ξεναγήσεις; Ποιο είναι τελικά το Ελληνοινδικό επιμελητήριο που έχει τέτοιες προσβάσεις ώστε να πραγματοποιεί αμφιβόλου αισθητικής θεάματα στο κορυφαίο Μνημείο της χώρας;», συμπλήρωσε.
Αναφερόμενη στη συζητούμενη Σύμβαση Δωρεάς τόνισε πως η Επέκταση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου αποτελεί έργο τεράστιας Εθνικής σημασίας, καθώς αφορά ένα σύνθετο έργο ανάπλασης σε μια κομβική περιοχή της πρωτεύουσας. Ωστόσο, σημείωσε πως το κόστος της μελέτης φαίνεται υπερβολικό, καθώς συνήθως καλύπτει το 15% έως 20% του συνολικού έργου.
Επιπλέον, υπενθύμισε ότι σύμφωνα με τη μελέτη βιωσιμότητας -σκοπιμότητας του έργου το συνολικό κόστος υπολογίζεται στα 300 εκ. ευρώ και ζήτησε από την αρμόδια Υπουργό τον προγραμματισμό σχετικά με το από πού θα βρεθούν αυτά τα χρήματα, αφού μέχρι το 2027 θα πρέπει να δημοπρατηθεί το έργο.
Η Νάγια Γρηγοράκου έκανε εκτενή αναφορά στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο της Σπάρτης, σημειώνοντας πως πρόκειται για ένα Μουσείο για το οποίο οι Λάκωνες ακούν πολλά, αλλά δεν βλέπουν. Συγκεκριμένα, τόνισε ότι ενώ το έργο της δημιουργίας του Νέου Αρχαιολογικού Μουσείο Σπάρτης -σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του Υπουργείου Πολιτισμού πριν λίγους μήνες- υποτίθεται πως βρίσκεται στην τελική ευθεία, μετά την έγκριση και των οριστικών μελετών, το έργο αυτή τη στιγμή δεν φαίνεται να έχει χρηματοδότηση από πουθενά, ώστε να εξασφαλιστούν τα 31.769.000 ευρώ που απαιτούνται με βάση τις μελέτες για την ολοκλήρωσή του!
«Δεν έχει ενταχτεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Ούτε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Πελοποννήσου. Το εμβληματικό έργο που ο ίδιος ο Πρωθυπουργός διαφημίζει σε κάθε προεκλογική ομιλία του στη Σπάρτη, τόσο το 2019 όσο και το 2023, βρίσκεται σήμερα στον αέρα. Από πού θα χρηματοδοτηθεί; Δυστυχώς, υποψιάζομαι πως το Μουσείο της Σπάρτης θα αποτελεί εκ νέου προεκλογική δέσμευση το 2027!» , συμπλήρωσε εμφατικά.
Η Κοινοβουλευτική Υπεύθυνη του Τομέα Πολιτισμού του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής άσκησε κριτική στην Κυβέρνηση για την λειτουργία των 5 μεγάλων Μουσείων που μετατράπηκαν σε ΝΠΔΔ με διορισμένα διοικητικά συμβούλια και που δεν κατάφεραν την περίοδο του Πάσχα να λειτουργήσουν με το διευρυμένο θερινό ωράριο, επειδή δεν έχουν προσλάβει ακόμη το απαραίτητο προσωπικό φύλαξης και καθαριότητας.
«Είναι δυνατόν το Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας να λειτουργεί στις διακοπές του Πάσχα με το 1/3 των αιθουσών του; Είναι δυνατόν οι επισκέπτες να βρίσκουν την πόρτα του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου κλειστή στις 4 μμ; Είναι δυνατόν το Βυζαντινό Μουσείο της Αθήνας να μην έχει καθαριότητα από τον περασμένο Οκτώβριο; Είναι δυνατόν στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης να παραμένουν κλειστές οι αίθουσες του πρώτου ορόφου με τα ευρήματα από τη Μακεδονία; Η τουριστική περίοδος για τη χώρα μας έχει ήδη ξεκινήσει και τα εμβληματικά μας Μουσεία βρίσκονται σε «χειμερία νάρκη».
Ποιος ευθύνεται γι’ αυτή την κατάσταση, αν όχι οι διορισμένες από εσάς διοικήσεις των εν λόγω Μουσείων; Είναι προφανές πως οι επισκέπτες έχουν συνδυάσει το ταξίδι τους στην Ελλάδα με το πέρασμά τους από εμβληματικά Μνημεία και μουσεία της χώρας μας. Δεν είναι δυνατόν να τα βρίσκουν κλειστά ή να ταλαιπωρούνται σε πολύωρες ουρές. Ο πολιτισμός οφείλει να αναβαθμίζει την εικόνα της χώρας και όχι να την υπονομεύει», είπε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, η Βουλευτής Λακωνίας ζήτησε συγκεκριμένες απαντήσεις από την Υπουργό Πολιτισμού κα Μενδώνη για την κακόγουστη φιέστα και την απίστευτη παρέλαση των καρναβαλιστών χλαμυδοφόρων που πραγματοποιήθηκε στην Ακρόπολη κατά την επίσκεψη Ινδών επιχειρηματιών, επισημαίνοντας ότι κανείς δεν πείθεται πως δήθεν ένας ολόκληρος θίασος μασκαρεμένων διέφυγε της προσοχής των αρχαιοφυλάκων.
«Τι ακριβώς συνέβη δε μάθαμε. Εκκρεμούν λοιπόν οι απαντήσεις. Γιατί επετράπη στους κούρους, τις κόρες και τα αλευρωμένα αγάλματα να ποζάρουν στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης για τους Ινδούς επιχειρηματίες; Πώς μπήκαν αφού δεν είχαν άδεια από το Υπουργείο Πολιτισμού; Πώς βρέθηκε να τους υποδέχεται η μπάντα του Λιμενικού Σώματος; Θα πρέπει να συνηθίσουμε τέτοια θεάματα στην Ακρόπολη τώρα που θα επιτρέπονται οι πριβέ ξεναγήσεις; Ποιο είναι τελικά το Ελληνοινδικό επιμελητήριο που έχει τέτοιες προσβάσεις ώστε να πραγματοποιεί αμφιβόλου αισθητικής θεάματα στο κορυφαίο Μνημείο της χώρας;», συμπλήρωσε.
Αναφερόμενη στη συζητούμενη Σύμβαση Δωρεάς τόνισε πως η Επέκταση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου αποτελεί έργο τεράστιας Εθνικής σημασίας, καθώς αφορά ένα σύνθετο έργο ανάπλασης σε μια κομβική περιοχή της πρωτεύουσας. Ωστόσο, σημείωσε πως το κόστος της μελέτης φαίνεται υπερβολικό, καθώς συνήθως καλύπτει το 15% έως 20% του συνολικού έργου.
Επιπλέον, υπενθύμισε ότι σύμφωνα με τη μελέτη βιωσιμότητας -σκοπιμότητας του έργου το συνολικό κόστος υπολογίζεται στα 300 εκ. ευρώ και ζήτησε από την αρμόδια Υπουργό τον προγραμματισμό σχετικά με το από πού θα βρεθούν αυτά τα χρήματα, αφού μέχρι το 2027 θα πρέπει να δημοπρατηθεί το έργο.