notification icon
Θα θέλατε να σας ενημερώνουμε για τα έκτακτα γεγονότα ;

Αντίδραση Γρηγοράκου για την παραχώρηση του ελέγχου εισιτηρίων της Ακρόπολης σε ιδιωτική εταιρεία

slider_image

Μοιράσου το άρθρο:

10-01-2024

Ερώτηση προς την Υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη κατέθεσε η βουλευτής Λακωνίας – Υπεύθυνη ΚΤΕ Πολιτισμού του ΠΑΣΟΚ Νάγια Γρηγοράκου σχετικά με την απόφαση του ΥΠΠΟ και του Οργανισμού Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων (ΟΔΑΠ) να προχωρήσει στην εκχώρηση σε ιδιωτική εταιρεία την έκδοση, την ακύρωση και τον έλεγχο εισιτηρίων στον Αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης, δαπανώντας 2.103.436,80 ευρώ

Η Υπεύθυνη KTE Πολιτισμού σημειώνει πως στον Αρχαιολογικό Χώρο της Ακρόπολης λειτουργεί ήδη κανονικά το ηλεκτρονικό εισιτήριο, ενώ τόσο η έκδοση και ο έλεγχος των εισιτηρίων όσο και η υποδοχή και η διαχείριση της ροής των επισκεπτών παρέχονται ως υπηρεσίες από το υπάρχον προσωπικό των αρχαιοφυλάκων χωρίς προβλήματα και κυρίως χωρίς περαιτέρω επιβάρυνση του κρατικών ταμείων. Η κα Γρηγοράκου ζητά από την αρμόδια Υπουργό να απαντήσει για τους λόγους που επιβάλλουν την παραχώρηση της συγκεκριμένης υπηρεσίας σε ιδιώτη, καθώς η υπάρχουσα κατάσταση δεν φαίνεται να δικαιολογεί επαρκώς την  εν λόγω απόφαση.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Εντύπωση έχει προκαλέσει η αιφνιδιαστική και χωρίς σαφή αιτιολογία απόφαση του ΥΠΠΟ και του Οργανισμού Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων (ΟΔΑΠ) να προχωρήσει στην εκχώρηση με ανοιχτό διαγωνισμό σε ιδιωτική εταιρεία για δύο χρόνια την έκδοση, την ακύρωση και τον έλεγχο εισιτηρίων στον Αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης, δαπανώντας 2.103.436,80 ευρώ.

Όπως περιγράφεται στη προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού αντικείμενο της σύμβασης είναι «η παροχή υπηρεσιών λειτουργίας του συστήματος έκδοσης και ακύρωσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου, υποδοχής και εξυπηρέτησης επισκεπτών στις πύλες εισόδου του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης, καθώς και κάθε σχετικής υποστηρικτικής υπηρεσίας από προσωπικό του Αναδόχου με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών προς το κοινό, κατά την πρόσβαση και μέχρι την είσοδο των επισκεπτών στον Αρχαιολογικό Χώρο».

Ωστόσο, στην Ακρόπολη λειτουργεί ήδη κανονικά το ηλεκτρονικό εισιτήριο, ενώ τόσο η έκδοση και ο έλεγχος των εισιτηρίων όσο και η υποδοχή και η διαχείριση της ροής των επισκεπτών παρέχονται ως υπηρεσίες από το υπάρχον προσωπικό των αρχαιοφυλάκων χωρίς προβλήματα και κυρίως χωρίς περαιτέρω επιβάρυνση του κρατικών ταμείων.

Δεδομένου ότι δεν φαίνεται να υπάρχει σαφής λόγος για την εκχώρηση της εν λόγω υπηρεσίας σε ιδιώτη.

Δεδομένου ότι η εν λόγω υπηρεσία μπορεί να διασφαλιστεί μέσω των υπηρεσιών του Υπουργείου Πολιτισμού χωρίς επιπλέον κόστος.

Ερωτάται η κα Υπουργός:
Για ποιους λόγους απαιτείται η εκχώρηση των εν λόγω υπηρεσιών σε ιδιώτη όταν ήδη αυτές εξασφαλίζονται επαρκώς από το υπάρχον προσωπικό;

Η ερωτώσα βουλευτής
Παναγιώτα (Νάγια) Γρηγοράκου
Η Υπεύθυνη KTE Πολιτισμού σημειώνει πως στον Αρχαιολογικό Χώρο της Ακρόπολης λειτουργεί ήδη κανονικά το ηλεκτρονικό εισιτήριο, ενώ τόσο η έκδοση και ο έλεγχος των εισιτηρίων όσο και η υποδοχή και η διαχείριση της ροής των επισκεπτών παρέχονται ως υπηρεσίες από το υπάρχον προσωπικό των αρχαιοφυλάκων χωρίς προβλήματα και κυρίως χωρίς περαιτέρω επιβάρυνση του κρατικών ταμείων. Η κα Γρηγοράκου ζητά από την αρμόδια Υπουργό να απαντήσει για τους λόγους που επιβάλλουν την παραχώρηση της συγκεκριμένης υπηρεσίας σε ιδιώτη, καθώς η υπάρχουσα κατάσταση δεν φαίνεται να δικαιολογεί επαρκώς την  εν λόγω απόφαση.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Εντύπωση έχει προκαλέσει η αιφνιδιαστική και χωρίς σαφή αιτιολογία απόφαση του ΥΠΠΟ και του Οργανισμού Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων (ΟΔΑΠ) να προχωρήσει στην εκχώρηση με ανοιχτό διαγωνισμό σε ιδιωτική εταιρεία για δύο χρόνια την έκδοση, την ακύρωση και τον έλεγχο εισιτηρίων στον Αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης, δαπανώντας 2.103.436,80 ευρώ.

Όπως περιγράφεται στη προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού αντικείμενο της σύμβασης είναι «η παροχή υπηρεσιών λειτουργίας του συστήματος έκδοσης και ακύρωσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου, υποδοχής και εξυπηρέτησης επισκεπτών στις πύλες εισόδου του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης, καθώς και κάθε σχετικής υποστηρικτικής υπηρεσίας από προσωπικό του Αναδόχου με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών προς το κοινό, κατά την πρόσβαση και μέχρι την είσοδο των επισκεπτών στον Αρχαιολογικό Χώρο».

Ωστόσο, στην Ακρόπολη λειτουργεί ήδη κανονικά το ηλεκτρονικό εισιτήριο, ενώ τόσο η έκδοση και ο έλεγχος των εισιτηρίων όσο και η υποδοχή και η διαχείριση της ροής των επισκεπτών παρέχονται ως υπηρεσίες από το υπάρχον προσωπικό των αρχαιοφυλάκων χωρίς προβλήματα και κυρίως χωρίς περαιτέρω επιβάρυνση του κρατικών ταμείων.

Δεδομένου ότι δεν φαίνεται να υπάρχει σαφής λόγος για την εκχώρηση της εν λόγω υπηρεσίας σε ιδιώτη.

Δεδομένου ότι η εν λόγω υπηρεσία μπορεί να διασφαλιστεί μέσω των υπηρεσιών του Υπουργείου Πολιτισμού χωρίς επιπλέον κόστος.

Ερωτάται η κα Υπουργός:
Για ποιους λόγους απαιτείται η εκχώρηση των εν λόγω υπηρεσιών σε ιδιώτη όταν ήδη αυτές εξασφαλίζονται επαρκώς από το υπάρχον προσωπικό;

Η ερωτώσα βουλευτής
Παναγιώτα (Νάγια) Γρηγοράκου

Η APELA προτείνει

image