notification icon
Θα θέλατε να σας ενημερώνουμε για τα έκτακτα γεγονότα ;

Ελένη Παπατσώρη: «Η σχέση γυναίκας και υγείας»

slider_image
02-11-2020

Καταγραφή συμπεριφοράς

Γράφει η Ελένη Παπατσώρη

Ο προβληματισμός και τα ερωτήματά μου:

1. Ποια η θέση της γυναίκας απέναντι στην πρόληψη, στην ασθένεια και στο επικείμενο τέλος, ως ψυχολογία; Καθορίζεται και σε ποιο βαθμό από το φύλο της;

2. Ποια η θέση του άντρα ως συντρόφου απέναντι στα θέματα υγείας της γυναίκας; Καθορίζεται και σε ποιο βαθμό από το φύλο του;

Δεν θα απαντηθούν τα αίτια διότι υπάρχει πολυπλοκότητα και πολλές παράμετροι που πρέπει να αναλυθούν. Θα καταγραφούν οι συμπεριφορές.

Οι απαντήσεις δόθηκαν, όταν με καλοδέχθηκε για μια άκρως ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική συζήτηση, ο ιατρός κ. Νεοκλής Κρητικός, εξαιρετικός επιστήμονας, βουλευτής Λακωνίας της Νέας Δημοκρατίας, με δείγματα γραφής στην τοπική κοινωνία και όχι μόνο.

Πρόληψη
Η γυναίκα στην πρόληψη είναι συνεπής. Αυτό οφείλεται στη φύση της, που την οδηγεί στην ενασχόλησή της με τα θέματα υγείας από μικρή ηλικία. Διαφοροποιείται βέβαια η θέση της από το πνευματικό, κοινωνικό και το οικονομικό της επίπεδο.

Ασθένεια
Η γυναίκα όταν διαγνωσθεί προσπαθεί να ενημερωθεί για το μέγεθος του προβλήματός της και γενικά αντιδρά αρνητικά απέναντι στην αποδοχή της νόσου, με αποτέλεσμα τη δυσχερή συνεργασία της με το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό και το άμεσο περιβάλλον της. Είναι επιθετική απέναντι στη νόσο και πιστεύει πως η ίδια θα δώσει τη λύση και κανείς άλλος.

Επικείμενο τέλος (θάνατος)
Η γυναίκα και σε αυτό το στάδιο ακολουθείται από την ίδια θέση που έχει απέναντι στην ασθένεια και εδώ πρέπει να προσθέσω πως η θέση προσωποποιείται ανεξαρτήτως φύλου. Καθορίζεται από το φυσικό στοιχείο της στωικότητας, αν διαθέτει και σε ποιο βαθμό.

Στο σημείο αυτό θα κάνω μια μικρή παρέμβαση στο μεγαλύτερο θέμα. Ο άνθρωπος φοβάται το θάνατο, γιατί; Απαντήσεις έχουν δοθεί από κορυφαίους φιλοσόφους όλων των εποχών. Ο Πλάτωνας έχει ορίσει τη φιλοσοφία ως μελέτη θανάτου. Ποιου θανάτου; Του δικού μας.

Απάντηση στο παραπάνω ερώτημα δίνω με τα γραφόμενα του Εμπεδοκλή (495π.Χ – 435π.Χ), αρχαίου Έλληνα Φιλοσόφου, Φυσικού, Ιατρού, Μουσικού, Ποιητή. «Μονάχα όποιος νίκησε τον εγωισμό του δεν φοβάται το θάνατο. O φόβος του θανάτου στον άνθρωπο είναι η σκεπασμένη όψη του εγωισμού του». Θα κλείσω την παρένθεση με την αλήθεια βέβαια αλλά με τη γλαφυρότητα και τη ζεστασιά των στίχων του Πινδάρου (522π.Χ - 443π.Χ Αρχαίος λυρικός ποιητής). «Ψυχούλα μου μην ζητάς αθάνατη ζωή, πορέψου με τον τρόπο που είναι σύμμετρος στην δύναμη σου».

Θα ήταν παράλειψη εάν δεν προσθέσω ότι ο γιατρός ανέφερε στη συζήτησή μας ότι η πίστη στο Θεό λειτουργεί καταλυτικά προσφέροντας ηρεμία και γαλήνη για την αποδοχή του τέλους.

Και η απάντηση στο δεύτερο ερώτημα του θέματος: Ο άνδρας κορυφώνει το ενδιαφέρον του απέναντι στη γυναίκα σύντροφο που αντιμετωπίζει προβλήματα υγείας και λειτουργεί με αλτρουισμό.

Θα κλείσω με τον τίτλο που έδωσε η συζήτηση: «Γυναίκα καρτερική στην ασθένεια».

Γιατρέ σας ευχαριστώ θερμά.


Σας χαιρετώ,

Στο επανιδείν…

Γράφει η Ελένη Παπατσώρη

Ο προβληματισμός και τα ερωτήματά μου:

1. Ποια η θέση της γυναίκας απέναντι στην πρόληψη, στην ασθένεια και στο επικείμενο τέλος, ως ψυχολογία; Καθορίζεται και σε ποιο βαθμό από το φύλο της;

2. Ποια η θέση του άντρα ως συντρόφου απέναντι στα θέματα υγείας της γυναίκας; Καθορίζεται και σε ποιο βαθμό από το φύλο του;

Δεν θα απαντηθούν τα αίτια διότι υπάρχει πολυπλοκότητα και πολλές παράμετροι που πρέπει να αναλυθούν. Θα καταγραφούν οι συμπεριφορές.

Οι απαντήσεις δόθηκαν, όταν με καλοδέχθηκε για μια άκρως ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική συζήτηση, ο ιατρός κ. Νεοκλής Κρητικός, εξαιρετικός επιστήμονας, βουλευτής Λακωνίας της Νέας Δημοκρατίας, με δείγματα γραφής στην τοπική κοινωνία και όχι μόνο.

Πρόληψη
Η γυναίκα στην πρόληψη είναι συνεπής. Αυτό οφείλεται στη φύση της, που την οδηγεί στην ενασχόλησή της με τα θέματα υγείας από μικρή ηλικία. Διαφοροποιείται βέβαια η θέση της από το πνευματικό, κοινωνικό και το οικονομικό της επίπεδο.

Ασθένεια
Η γυναίκα όταν διαγνωσθεί προσπαθεί να ενημερωθεί για το μέγεθος του προβλήματός της και γενικά αντιδρά αρνητικά απέναντι στην αποδοχή της νόσου, με αποτέλεσμα τη δυσχερή συνεργασία της με το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό και το άμεσο περιβάλλον της. Είναι επιθετική απέναντι στη νόσο και πιστεύει πως η ίδια θα δώσει τη λύση και κανείς άλλος.

Επικείμενο τέλος (θάνατος)
Η γυναίκα και σε αυτό το στάδιο ακολουθείται από την ίδια θέση που έχει απέναντι στην ασθένεια και εδώ πρέπει να προσθέσω πως η θέση προσωποποιείται ανεξαρτήτως φύλου. Καθορίζεται από το φυσικό στοιχείο της στωικότητας, αν διαθέτει και σε ποιο βαθμό.

Στο σημείο αυτό θα κάνω μια μικρή παρέμβαση στο μεγαλύτερο θέμα. Ο άνθρωπος φοβάται το θάνατο, γιατί; Απαντήσεις έχουν δοθεί από κορυφαίους φιλοσόφους όλων των εποχών. Ο Πλάτωνας έχει ορίσει τη φιλοσοφία ως μελέτη θανάτου. Ποιου θανάτου; Του δικού μας.

Απάντηση στο παραπάνω ερώτημα δίνω με τα γραφόμενα του Εμπεδοκλή (495π.Χ – 435π.Χ), αρχαίου Έλληνα Φιλοσόφου, Φυσικού, Ιατρού, Μουσικού, Ποιητή. «Μονάχα όποιος νίκησε τον εγωισμό του δεν φοβάται το θάνατο. O φόβος του θανάτου στον άνθρωπο είναι η σκεπασμένη όψη του εγωισμού του». Θα κλείσω την παρένθεση με την αλήθεια βέβαια αλλά με τη γλαφυρότητα και τη ζεστασιά των στίχων του Πινδάρου (522π.Χ - 443π.Χ Αρχαίος λυρικός ποιητής). «Ψυχούλα μου μην ζητάς αθάνατη ζωή, πορέψου με τον τρόπο που είναι σύμμετρος στην δύναμη σου».

Θα ήταν παράλειψη εάν δεν προσθέσω ότι ο γιατρός ανέφερε στη συζήτησή μας ότι η πίστη στο Θεό λειτουργεί καταλυτικά προσφέροντας ηρεμία και γαλήνη για την αποδοχή του τέλους.

Και η απάντηση στο δεύτερο ερώτημα του θέματος: Ο άνδρας κορυφώνει το ενδιαφέρον του απέναντι στη γυναίκα σύντροφο που αντιμετωπίζει προβλήματα υγείας και λειτουργεί με αλτρουισμό.

Θα κλείσω με τον τίτλο που έδωσε η συζήτηση: «Γυναίκα καρτερική στην ασθένεια».

Γιατρέ σας ευχαριστώ θερμά.


Σας χαιρετώ,

Στο επανιδείν…

Μοιράσου το άρθρο:

Η APELA προτείνει

image













Apela Real Estate

Κτηματομεσιτικό Γραφείο Λακωνίας