notification icon
Θα θέλατε να σας ενημερώνουμε για τα έκτακτα γεγονότα ;

Είναι έτοιμη η Σπάρτη για την μεγάλη «αλλαγή»;

slider_image

Μοιράσου το άρθρο:

03-07-2020

Η λακωνική πρωτεύουσα πρέπει να ανοίξει… την «βεντάλια» αν θέλει να΄χει μέλλον!

Του Παναγιώτη Αλιμήση

H αποσυμφόρηση του κέντρου της Σπάρτης καθώς και η αναζωογόνηση των περιχώρων της λακωνικής πρωτεύουσας, είναι ένα θέμα που απασχολεί πολλά χρόνια τους κατοίκους της. Για τον λόγο αυτό, θα προσπαθήσουμε  σε λίγες γραμμές να θίξουμε ένα ευρύτερο πρόβλημα που ταλανίζει την πόλη μας, όπως και κάθε ελληνική -σχεδόν- πρωτεύουσα νομού.

Η Σπάρτη παρουσιάζει το φαινόμενο, όλες ή τουλάχιστον οι περισσότερες οικονομικοπολιτιστικές τη δραστηριότητες, να έχουν μια υδροκεφαλική μορφή. Παραδοσιακά, η πλειονότητα των εμπορικών καταστημάτων, της ψυχαγωγίας και των υπηρεσιών, δραστηριοποιούνται στο κέντρο (Πλατεία, Παλαιολόγου, Λυκούργου) υποχρεώνοντας έτσι τους πολίτες να «συνωστίζονται» σε συγκεκριμένα σημεία. Εδώ, ίσως κάποιος να ισχυριστεί πως η χαρακτηριστική άρτια ρυμοτομία και τα ευρύχωρα πεζοδρόμια, εξυπηρετούν όποιον θέλει να φτάσει στον προορισμό του με τα πόδια και να μεταβεί στην εργασία ή οπουδήποτε αλλού, σε σχετικά σύντομο χρόνο.
 
Αυτό είναι μερικώς αληθές. Το κυκλοφοριακό κομφούζιο τις ώρες αιχμής, δίνει άλλη εικόνα... Όσο η πόλη μεγαλώνει πρέπει ταυτόχρονα να γίνεται ο κατάλληλος σχεδιασμός ώστε να δίνονται κίνητρα σε όσους θέλουν να αναπτύξουν τι επιχειρήσεις τους στα περίχωρα της Σπάρτης (π.χ Μαγούλα, Κλαδάς, Αλέσια, Αμύκλες, Συκαράκι, Αφυσσού) να έχουν λόγο να το κάνουν. Μια μετατόπιση του “οικονομικού πολίσματος”, θα ήταν το πρώτο βήμα για αποκέντρωση. Δηλαδή, θα ήταν ευκολότερο για κάποιον που μένει σε “απομακρυσμένη” περιοχή, να μην χρειάζεται να έρθει στο κέντρο για τις καθημερινές υποχρεώσεις του ή τα απαραίτητα ψώνια του.

Αν όμως το παραπάνω δεν ακούγεται "ρεαλιστικό", τουλάχιστον η ίδρυση μιας μικρής αστικής συγκοινωνίας με 4-5 μικρά λεωφορεία, θα βοηθούσε πολλούς συμπολίτες μας να μην χρησιμοποιούν συχνά το αυτοκίνητο στις ώρες αιχμής. Επιπλέον, νέες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις όπως (π.χ. φωτεινοί σηματοδότες) θα περιόριζαν το κομφούζιο στους κεντρικούς δρόμους.

To κορεσμένο κέντρο συχνά «φρακάρει», με τα γνωστά αποτελέσματα που βιώνει ο καθένας από εμάς καθημερινά. Είναι πλέον συνηθισμένη η εικόνα των αυτοκινήτων που διπλοπαρκάρουν σε κεντρικούς δρόμους και άλλων που σταθμεύουν …όπου να’ναι, ακόμη και επάνω στα πεζοδρόμια! Και αυτό γιατί, εκτός από την έλλειψη παιδείας, δεν υπάρχουν πολλοί ανοιχτοί χώροι στάθμευσης... Βέβαια, επειδή δεν είναι όλα μαύρα, αξίζει να σημειωθεί πως η πρόσφατη παρέμβαση στην οδό Θερμοπυλών με την διαγράμμιση και τοποθέτηση πλαστικών Κολωνακίων, ίσως είναι προς την σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο, μένουν να γίνουν πολλά ακόμα.
    
Ο γράφων δεν είναι ειδικός για να δώσει κατευθύνσεις. Όμως πολλοί συμπολίτες μας δυσφορούν για την κατάσταση, συνεπώς είναι επιτακτική ανάγκη να αναδεικνύονται συχνά θέματα που αφορούν την ποιότητα ζωής μας. Πάντως, είναι βέβαιο πως η Σπάρτη, αν δεν σχεδιάσει για τα επόμενα 10-20 χρόνια (town planning) και παραμείνει ερμητικά κλειστή στο κέντρο της, χωρίς να προτάξει την ανάγκη αναζωογόνησης των περιχώρων της, τότε δεν θα έχει το μέλλον που της αξίζει.
Του Παναγιώτη Αλιμήση

H αποσυμφόρηση του κέντρου της Σπάρτης καθώς και η αναζωογόνηση των περιχώρων της λακωνικής πρωτεύουσας, είναι ένα θέμα που απασχολεί πολλά χρόνια τους κατοίκους της. Για τον λόγο αυτό, θα προσπαθήσουμε  σε λίγες γραμμές να θίξουμε ένα ευρύτερο πρόβλημα που ταλανίζει την πόλη μας, όπως και κάθε ελληνική -σχεδόν- πρωτεύουσα νομού.

Η Σπάρτη παρουσιάζει το φαινόμενο, όλες ή τουλάχιστον οι περισσότερες οικονομικοπολιτιστικές τη δραστηριότητες, να έχουν μια υδροκεφαλική μορφή. Παραδοσιακά, η πλειονότητα των εμπορικών καταστημάτων, της ψυχαγωγίας και των υπηρεσιών, δραστηριοποιούνται στο κέντρο (Πλατεία, Παλαιολόγου, Λυκούργου) υποχρεώνοντας έτσι τους πολίτες να «συνωστίζονται» σε συγκεκριμένα σημεία. Εδώ, ίσως κάποιος να ισχυριστεί πως η χαρακτηριστική άρτια ρυμοτομία και τα ευρύχωρα πεζοδρόμια, εξυπηρετούν όποιον θέλει να φτάσει στον προορισμό του με τα πόδια και να μεταβεί στην εργασία ή οπουδήποτε αλλού, σε σχετικά σύντομο χρόνο.
 
Αυτό είναι μερικώς αληθές. Το κυκλοφοριακό κομφούζιο τις ώρες αιχμής, δίνει άλλη εικόνα... Όσο η πόλη μεγαλώνει πρέπει ταυτόχρονα να γίνεται ο κατάλληλος σχεδιασμός ώστε να δίνονται κίνητρα σε όσους θέλουν να αναπτύξουν τι επιχειρήσεις τους στα περίχωρα της Σπάρτης (π.χ Μαγούλα, Κλαδάς, Αλέσια, Αμύκλες, Συκαράκι, Αφυσσού) να έχουν λόγο να το κάνουν. Μια μετατόπιση του “οικονομικού πολίσματος”, θα ήταν το πρώτο βήμα για αποκέντρωση. Δηλαδή, θα ήταν ευκολότερο για κάποιον που μένει σε “απομακρυσμένη” περιοχή, να μην χρειάζεται να έρθει στο κέντρο για τις καθημερινές υποχρεώσεις του ή τα απαραίτητα ψώνια του.

Αν όμως το παραπάνω δεν ακούγεται "ρεαλιστικό", τουλάχιστον η ίδρυση μιας μικρής αστικής συγκοινωνίας με 4-5 μικρά λεωφορεία, θα βοηθούσε πολλούς συμπολίτες μας να μην χρησιμοποιούν συχνά το αυτοκίνητο στις ώρες αιχμής. Επιπλέον, νέες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις όπως (π.χ. φωτεινοί σηματοδότες) θα περιόριζαν το κομφούζιο στους κεντρικούς δρόμους.

To κορεσμένο κέντρο συχνά «φρακάρει», με τα γνωστά αποτελέσματα που βιώνει ο καθένας από εμάς καθημερινά. Είναι πλέον συνηθισμένη η εικόνα των αυτοκινήτων που διπλοπαρκάρουν σε κεντρικούς δρόμους και άλλων που σταθμεύουν …όπου να’ναι, ακόμη και επάνω στα πεζοδρόμια! Και αυτό γιατί, εκτός από την έλλειψη παιδείας, δεν υπάρχουν πολλοί ανοιχτοί χώροι στάθμευσης... Βέβαια, επειδή δεν είναι όλα μαύρα, αξίζει να σημειωθεί πως η πρόσφατη παρέμβαση στην οδό Θερμοπυλών με την διαγράμμιση και τοποθέτηση πλαστικών Κολωνακίων, ίσως είναι προς την σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο, μένουν να γίνουν πολλά ακόμα.
    
Ο γράφων δεν είναι ειδικός για να δώσει κατευθύνσεις. Όμως πολλοί συμπολίτες μας δυσφορούν για την κατάσταση, συνεπώς είναι επιτακτική ανάγκη να αναδεικνύονται συχνά θέματα που αφορούν την ποιότητα ζωής μας. Πάντως, είναι βέβαιο πως η Σπάρτη, αν δεν σχεδιάσει για τα επόμενα 10-20 χρόνια (town planning) και παραμείνει ερμητικά κλειστή στο κέντρο της, χωρίς να προτάξει την ανάγκη αναζωογόνησης των περιχώρων της, τότε δεν θα έχει το μέλλον που της αξίζει.

Η APELA προτείνει

image

images Άρθρα
01-03-2024

Κοντούλα λεμονιά

images Άρθρα
19-01-2024

Αϊ Γιάννη μου

images Άρθρα
19-01-2024

Η «ΜΑΣΚΑ»

images Άρθρα
10-01-2024

Η Ρώμη του 2024