Ο πόλεμος άρχισε με επιστολή της LANE που είδε το φώς της δημοσιότητας, η οποία κάνει λόγο για φοβερή πολεμική και πραγματική εχθρότητα κατά της ΛΑΝΕ από άλλες ναυτιλιακές εταιρείες, την ώρα που κέρδισε τον διαγωνισμό της άγονης γραμμής Νεάπολης - Κυθήρων - Αντικυθήρων. Στην επιστολή της η LANE αναφέρεται το γεγονός πως τα ναύλα έχουν συγκρατηθεί σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, δημιουργώντας εντυπώσεις "κοινωνικής ευαισθησίας και προσφοράς".
Αυτή η επιστολή πυροδότησε την εταιρεία ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ Ν.Ε. η οποία δημοσιοποίησε δική της επιστολή, και κάνει λόγο για εντυπώσεις περί "κοινωνικής ευαισθησίας και προσφοράς" της LANE με μείωση των τιμών στα εισιτήρια, την ώρα που ο ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ της LANE, επιδοτείται με 6.600.000 ευρώ, άρα η συγκράτηση των τιμών δεν ήρθαν από επιχειρηματική πρωτοβουλία της LANE αλλά ήταν φυσικό επόμενο να συγκρατηθούν οι τιμές σε αυτά τα επίπεδα λόγο της τεράστιας επιδότησης.
Παρακάτω σας παραθέτουμε τις δύο επιστολές.
Φίλες και Φίλοι Κυθήριοι, Αντικυθήριοι και Νεαπολίτες.
Η LANE SEA LINES απευθύνεται σε όλους σας προκειμένου να σας ενημερώσει με πληρότητα και κυρίως με ΑΛΗΘΕΙΑ, για τα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ, δεδομένα στις άγονες γραμμές της περιοχής, ύστερα από διάφορες απόψεις που είδαν το φως της δημοσιότητας, πολλές από τις οποίες δυστυχώς δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα...
Η εταιρεία μας, εξυπηρετεί την περιοχή και τις άγονες γραμμές των Κυθήρων και Αντικυθήρων τα τελευταία χρόνια με συνέπεια και με υψηλό το αίσθημα του καθήκοντος, απέναντι στους κατοίκους των νησιωτικών περιοχών, κάτι που αναγνωρίζουν όλοι. Το υψηλό αίσθημα της ευαισθησίας μας φαίνεται και από το γεγονός ότι οι ναύλοι μας, έχουν συγκρατηθεί σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, παρά το γεγονός ότι μέσα στην κρίση, άλλες ναυτιλιακές εταιρείες έχουν προχωρήσει σε υπέρμετρες (και φυσικά αδικαιολόγητες) αυξήσεις! Αλήθεια, πώς θα ένοιωθαν οι Κυθήριοι αν τα 56 ευρώ του ναύλου ΙΧ από Πειραιά προς Κύθηρα γίνονταν ξαφνικά 90 ή 100 ευρώ; Σίγουρα θα αντιδρούσαν και καλά θα έκαναν. Κανέναν όμως δεν είδαμε να επικροτεί τις μειώσεις των τιμών.
Αντ΄ αυτού, τον τελευταίο καιρό, παρατηρούμε μια φοβερή πολεμική και πραγματική εχθρότητα κατά της ΛΑΝΕ , που δεν γνωρίζουμε εκ ποίων λόγων ή συμφερόντων κινείται. Αφορμή, η κατακύρωση στη ΛΑΝΕ της άγονης γραμμής Νεάπολης - Κυθήρων - Αντικυθήρων. Γιατί αντιδρούν ορισμένοι στη ΝΟΜΙΜΗ διαδικασία με την οποία η ΛΑΝΕ κέρδισε το διαγωνισμό; Γιατί όσοι κόπτονται για το δεύτερο πλοίο της γραμμής, δεν έκαναν το ίδιο και πέρσι το χειμώνα, όταν η ΛΑΝΕ διέκοψε αναγκαστικά τα δρομολόγιά της λόγω μη ύπαρξης πόρων και πάντα μέσα στο πλαίσιο των νομίμων διακαιωμάτων της , προκειμένου να καταβληθούν έγκαιρα τα μισθώματα για να μπορεί το πλοίο να χρηματοδοτεί την λειτουργία του; Πού ήταν όλοι αυτοί, που τώρα αγωνιούν για τις άγονες γραμμές, όταν η ΛΑΝΕ πρότεινε την εκτέλεση και δεύτερου δρομολογίου από το Γύθειο και μάλιστα χωρίς επιδότηση; Τι συμφέρονται εξυπηρετούν ορισμένοι;
Οι κάτοικοι των περιοχών πρέπει να γνωρίζουν. Η ΛΑΝΕ εξυπηρετεί απρόσκοπτα τη γραμμή και θα συνεχίσει να το κάνει με υψηλό το αίσθημα ευθύνης. Αλήθεια, μπορούν να θυμηθούν οι μόνιμοι κάτοικοι των Κυθήρων και Αντικυθήρων πόσα δρομολόγια ματαιώνονταν πριν μερικά χρόνια με δήθεν προφάσεις, δήθεν δυσμενών καιρικών συνθηκών και πόσα ακυρώνονται τώρα; Τότε πού ήταν οι σημερινοί αυτόκλητοι "σωτήρες";
Οι μάσκες πρέπει επιτέλους να πέσουν... κανείς δεν έχει δικαίωμα να υπονομεύει την σωστή ακτοπλοϊκή συγκοινωνία των περιοχών. Εάν η συνάδελφος εταιρεία που δραστηριοποιείται μονοπωλιακά, στη γραμμή της Νεάπολης ήθελε να παρατείνει τη σύμβασή της, για την άγονη των Αντικυθήρων, τότε ας φρόντιζε να κερδίσει τον διαγωνισμό και να υποβάλει πλήρη φάκελο και σωστά δικαιολογητικά.
Άλλωστε η δήλωση - δέσμευση δρομολόγησης του και η έγκριση - αποδοχή του Υπουργείου, στις 29.08.2012 Α.Π. 3314.1/35/12 αναφέρει την δέσμευση του συνάδελφου πλοίου, εκτέλεσης των δρομολογίων τους, από 01 Νοεμβρίου 2012 μέχρι 31 Οκτωβρίου 2013, με ακινησία 10 Ιανουαρίου έως 10 Μαρτίου 2013 ασχέτως του δρομολογίου Δημόσιας Υπηρεσίας των Αντικυθήρων. Το φαινόμενο να υποστηρίζουν ορισμένοι, τις παρατυπίες και μάλιστα να ζητούν αυτές οι παρατυπίες., να παρακαμφθούν είναι αδιανόητο και δεν είναι δυνατόν να γίνει αποδεκτό σε διαγωνισμούς, με κανόνες εγκεκριμένους και υποχρεωτικούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για ποιο κράτος δικαίου μιλάμε όταν παρατηρούνται τέτοια φαινόμενα; Ποιος μπορεί να προτρέψει την Πολιτεία να παρανομήσει;
Κανείς δεν διώχνει, το συνάδελφο τοπικό πλοίο από τη Νεάπολη με ένα δρομολόγιο που θα εκτελεί η ΛΑΝΕ για τα Κύθηρα - Αντικύθηρα. Εξάλλου θα ήταν ασόβαρο, για έναν πλοιοκτήτη, να αποσύρει το πλοίο του από μια επικερδή γραμμή, ακόμη και χωρίς την επιδότηση των Αντικυθήρων, που πλέον έχει οριστικά χάσει, μέχρι την 31 Οκτωμβρίου 2013.
Η ΛΑΝΕ απευθύνεται σε όλους σας, προς άρση κάθε παρανόησης - παραπληροφόρησης και για τους μη γνωρίζοντες το θέμα του κρατικού ναύλου. Θα συνεχίσουμε να εξυπηρετούμε, με φθηνό, σύμφωνα με το κρατικό ναυλολόγιο, ενοποιημένο εισιτήριο από Γύθειο - Νεάπολη και Μονεμβάσια προς Κύθηρα - Αντικύθηρα των 11 ευρώ για τους επιβάτες και 34 ευρώ για το ΙΧ , μάλιστα θα προσπαθήσουμε εάν είναι δυνατόν να υπάρχει διάλογος στην βελτίωση των δρομολογίων.
Αυτό έχουμε καταθέσει στο Υπουργείο και ισχύει δεσμευτικά για την χειμερινή περίοδο, για το Ε/Γ - Ο/Γ ΒΙΤΣΕΝΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ.
Εάν μας ζητηθεί έχουμε την δυνατότητα δεύτερης εβδομαδιαίας προσέγγισης την Παρασκευή από Πειραιά, προς Μονεμβάσια ή την Νεάπολη για Κύθηρα, Αντικύθηρα και την Κίσσαμο και την Κυριακή από την Κίσσαμος προς τα Αντικύθηρα, τα Κύθηρα, την Νεάπολης ή την Μονεμβάσια και τον Πειραιά, κατά την περίοδο ακινησίας του συνάδελφου πλοίου.
Εκτιμούμε ότι μόνο έτσι, θα υπάρξει ανάπτυξη στα μέρη αυτά. Με σταθερή, όχι μονοπωλιακή συγκοινωνία, με χαμηλές τιμές, που θα συμβάλλει στην πρόοδο και την ανταγωνιστικότητα, την ευημερία των περιοχών και στην αύξηση του αισθήματος ασφάλειας των κατοίκων.
Για δε τις σύμφορες που προβλέπετε να ξεσπάσουν, ο συνδετικός κρίκος της Πολιτείας για την Ακτοπλοϊκή μεταφορά και την προσφορά αυτού του κοινωνικού αγαθού, είναι οι "Ναυτικές Εταιρείες". Εμείς έχουμε υποχρέωση να προασπίσουμε την επιβίωση της εταιρείας μας, με κάθε θεμιτό τρόπο, σεβόμενοι τις υποχρεώσεις μας, στις τοπικές κοινωνίες και στην θάλασσα. Τιμούμε κάθε συνάδελφο πλοίο και ναυτικό, όμως, ο ανταγωνισμός σε υγιή βάση, φέρνει καλό, κατά κύριο λόγο στις τοπικές κοινωνίες, δυστυχώς όμως κάποιοι το ξέχασαν αυτό, για τους δικούς τους λόγους..!
Για την ΛΑΝΕ
Εμμανουήλ Γαλανάκης
Υ.Σ. (Ο ανταγωνιστικός ναύλος της Αίγινας που δεν είναι μονοπωλιακή γραμμή απόστασης 18 μιλίων, έναντι των 13 του Νεάπολης - Κύθηρα, με πλοία ταχύτητας 15 κόμβων έχει τιμές: για τους επιβάτες 7 ευρώ και τα ΙΧ 27,50 ευρώ.)
Με αφορμή την από 08/12/2012 "Ενημερωτική επιστολή της ΛΑΝΕ προς τους κατοίκους Κυθήρων - Αντικυθήρων - Νεάπολης Λακωνίας" διερωτώμαι για ποιο λόγο ο εκπρόσωπος της ΛΑΝΕ προσπαθεί να δημιουργήσει εντυπώσεις περί "κοινωνικής ευαισθησίας και προσφοράς" της ΛΑΝΕ με μείωση των τιμών στα εισιτήρια.
Για ποιο λόγο ο κ. Γαλανάκης παραλείπει να αναφέρει ότι ο ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ επιδοτείται με 6.600.000 ευρώ (έξι εκατομμύρια εξακόσιες χιλιάδες) τα οποία πληρώνουμε όλοι μας μέσω του κρατικού προϋπολογισμού δηλαδή μέσω των αυξημένων φόρων και των περικοπών που όλοι μας βιώνουμε;
Για ποιο λόγο ο κ. Γαλανάκης θεωρεί σωστό το να εξυπηρετούνται τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα από μία και μόνο ναυτιλιακή εταιρεία η οποία κατά δήλωση του διέκοψε για κάποια διαστήματα αναγκαστικά τα δρομολόγια λόγω μη ύπαρξης πόρων;
Για ποιο λόγο ο κ. Γαλανάκης θέλει η εταιρεία που εκπροσωπεί να έχει το μονοπώλιο της γραμμής Κυθήρων - Αντικυθήρων;
Τι θα συμβεί στην συγκοινωνία των Κυθήρων και Αντικυθήρων εάν το κράτος καθυστερήσει και πάλι της καταβολές έναντι της επιδοτήσεως των 6.600.000 ευρώ όπως έχει συμβεί και στο παρελθόν; Θα μείνουν τα νησιά χωρίς πλοίο;
Ο υγιής ανταγωνισμός ωφελεί. Η σύγκριση ναύλων, ανάμεσα σε πληρωμένα από όλους μας επιδοτούμενα πλοία, και πλοία τα οποία χωρίς επιδότηση πασχίζουν να παραμείνουν βιώσιμα και να συνεχίσουν να εξυπηρετούν τα νησιά παρά την τεράστια μείωση της επιβατηγούς κίνησης, δεν είναι σωστή.
Για την ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ Ν.Ε.
Γιώργος Τσαιλάς Πρόεδρος
Υ.Γ Η Αίγινα διακινεί ετησίως 1.000.000 επιβάτες και 150.000 οχήματα