notification icon
Θα θέλατε να σας ενημερώνουμε για τα έκτακτα γεγονότα ;

Είδος προς εξαφάνιση τα καινούργια αυτοκίνητα: Οι μεγάλες καθυστερήσεις φέρνουν τιμές «φωτιά» στα μεταχειρισμένα

slider_image
28-04-2022

Στην τιμή του καινούριου πωλούνται πλέον τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην Ελλάδα λόγω της μεγάλης μείωσης στις γραμμές παραγωγής την προηγούμενη διετία.

Η παράδοξη αυτή κατάσταση έχει προκαλέσει μεγάλες στρεβλώσεις στην αγορά σε βάρος των  αντιπροσωπειών αυτοκινήτων που κάνουν παραδόσεις με καθυστέρηση 7 – 8 μηνών ακόμη και 1 έτους και σε βάρος των αγοραστών οι οποίοι στρέφονται στο μεταχειρισμένο χωρίς να επιδεικνύουν τη δέουσα προσοχή.

Μιλώντας στα Dnews ο γενικός διευθυντής εισαγωγών αντιπροσώπων αυτοκινήτων Δημήτρης Πάτσιος συμβουλεύει τους καταναλωτές είτε να περιμένουν μερικούς μήνες μέχρι να αποκατασταθούν οι ρυθμοί παραγωγής νέων οχημάτων που είχαν μειωθεί εξαιτίας των υγειονομικών περιορισμών, είτε να ακολουθούν πιστά 2 οδηγίες: α) να ελέγχουν στην αντιπροσωπεία το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο πριν το αγοράσουν και β) στο τιμολόγιο πώλησης να γράφεται ξεκάθαρα από τον έμπορο ότι τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου είναι πραγματικά και πως το παρέδωσε σε άριστη κατάσταση.

«Μόνον έτσι μπορούν να κατοχυρωθούν, να κινηθούν δικαστικά και να λάβουν αποζημιώσεις στο ακέραιο, σε περίπτωση που αποδειχθεί ότι το αμάξι εμφανίσει προβλήματα μετά τη μεταβίβαση» αναφέρει ο κ. Πάτσιος. Σημειώνει μάλιστα, ότι η νομοθεσία ορίζει ρητά την ευθύνη του εμπόρου για 2 χρόνια από την ημερομηνία πώλησης του προϊόντος.

Όσο δε για τις κρατούσες συνθήκες στον κλάδο, ο κ. Πάτσιος υπογραμμίζει πως το 2021 οι ταξινομήσεις καινούριων αυτοκινήτων ανήλθαν στις 100.000 έναντι  ζήτησης 125.000. «Η ζήτηση είναι πολύ μεγάλη κι η προσφορά μικρή. Κάτι αντίστοιχο αναμένεται ότι θα συμβεί και το 2022» λέει.  

Φυσικά το φαινόμενο δεν είναι ελληνικό. Σύμφωνα με δημοσιεύματα περιοδικών αυτοκινήτων, στο Ηνωμένο Βασίλειο οι τιμές μεταχειρισμένων έχουν αυξηθεί περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα το 2021, σε ποσοστό 32,6%. Στην Ισπανία αυξήθηκαν κατά 19,9%, στην Πολωνία κατά 20,9% και στη Γερμανία κατά 15,2%. Στην Ελλάδα το ποσοστό ανόδου κυμαίνεται στο 14%.


Πηγή: dikaiologitika.gr

Η παράδοξη αυτή κατάσταση έχει προκαλέσει μεγάλες στρεβλώσεις στην αγορά σε βάρος των  αντιπροσωπειών αυτοκινήτων που κάνουν παραδόσεις με καθυστέρηση 7 – 8 μηνών ακόμη και 1 έτους και σε βάρος των αγοραστών οι οποίοι στρέφονται στο μεταχειρισμένο χωρίς να επιδεικνύουν τη δέουσα προσοχή.

Μιλώντας στα Dnews ο γενικός διευθυντής εισαγωγών αντιπροσώπων αυτοκινήτων Δημήτρης Πάτσιος συμβουλεύει τους καταναλωτές είτε να περιμένουν μερικούς μήνες μέχρι να αποκατασταθούν οι ρυθμοί παραγωγής νέων οχημάτων που είχαν μειωθεί εξαιτίας των υγειονομικών περιορισμών, είτε να ακολουθούν πιστά 2 οδηγίες: α) να ελέγχουν στην αντιπροσωπεία το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο πριν το αγοράσουν και β) στο τιμολόγιο πώλησης να γράφεται ξεκάθαρα από τον έμπορο ότι τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου είναι πραγματικά και πως το παρέδωσε σε άριστη κατάσταση.

«Μόνον έτσι μπορούν να κατοχυρωθούν, να κινηθούν δικαστικά και να λάβουν αποζημιώσεις στο ακέραιο, σε περίπτωση που αποδειχθεί ότι το αμάξι εμφανίσει προβλήματα μετά τη μεταβίβαση» αναφέρει ο κ. Πάτσιος. Σημειώνει μάλιστα, ότι η νομοθεσία ορίζει ρητά την ευθύνη του εμπόρου για 2 χρόνια από την ημερομηνία πώλησης του προϊόντος.

Όσο δε για τις κρατούσες συνθήκες στον κλάδο, ο κ. Πάτσιος υπογραμμίζει πως το 2021 οι ταξινομήσεις καινούριων αυτοκινήτων ανήλθαν στις 100.000 έναντι  ζήτησης 125.000. «Η ζήτηση είναι πολύ μεγάλη κι η προσφορά μικρή. Κάτι αντίστοιχο αναμένεται ότι θα συμβεί και το 2022» λέει.  

Φυσικά το φαινόμενο δεν είναι ελληνικό. Σύμφωνα με δημοσιεύματα περιοδικών αυτοκινήτων, στο Ηνωμένο Βασίλειο οι τιμές μεταχειρισμένων έχουν αυξηθεί περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα το 2021, σε ποσοστό 32,6%. Στην Ισπανία αυξήθηκαν κατά 19,9%, στην Πολωνία κατά 20,9% και στη Γερμανία κατά 15,2%. Στην Ελλάδα το ποσοστό ανόδου κυμαίνεται στο 14%.


Πηγή: dikaiologitika.gr

Μοιράσου το άρθρο:

Η APELA προτείνει

image