notification icon
Θα θέλατε να σας ενημερώνουμε για τα έκτακτα γεγονότα ;

ΕΛΜΕ Λακωνίας: Μια δύσκολη χρονιά φτάνει στο τέλος της

slider_image

Μοιράσου το άρθρο:

21-12-2020

«H ηγεσία του υπουργείου, εφαρμόζοντας την κυβερνητική πολιτική, έχει καταφέρει σε σύντομο χρόνο να απωλέσει την εμπιστοσύνη της συντριπτικής πλειονότητας του εκπαιδευτικού κόσμου»

Ανακοίνωση με τίτλο «Μια δύσκολη χρονιά φτάνει στο τέλος της», εξέδωσε η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Λακωνίας, κάνοντας αναδρομή «στα δρώμενα του υπουργείου παιδείας για τη χρονιά που φεύγει».

«Σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες οι εκπαιδευτικοί εξακολουθούν να αισθάνονται στρατευμένοι στον εθνικό στόχο αντιμετώπισης της πανδημίας και των συνεπειών της και καταβάλλουν κάθε δυνατή  προσπάθεια να ανταποκριθούν στο ρόλο τους. Έχουν όμως μια ‘πικρή’ απορία: Γιατί το υπουργείο προσπαθεί με κάθε τρόπο από συνεργάτες και συνοδοιπόρους του στον κοινό σκοπό να τους κάνει αντιπάλους του. Ατυχές ή μεθοδευμένο θα φανεί σύντομα. Το σίγουρο είναι ότι η ηγεσία του υπουργείου, εφαρμόζοντας την κυβερνητική πολιτική, έχει καταφέρει σε σύντομο χρόνο να απωλέσει την εμπιστοσύνη της συντριπτικής πλειονότητας του εκπαιδευτικού κόσμου», τονίζει μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή της.

Ειδικότερα, η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Λακωνίας έχει ως εξής:

Μια δύσκολη χρονιά φτάνει στο τέλος της. Μια χρονιά που η πανδημία και οι παρενέργειές της θέτουν σε κίνδυνο τη σωματική και ψυχική μας υγεία, τις ανθρώπινες σχέσεις, τις εργασίες μας και την οικονομία, την παιδεία και τον πολιτισμό μας. Μια πανδημία που σημαδεύει την ίδια μας τη ζωή.

Με αυτές τις συνθήκες θα σκεφτεί κανείς ότι μια αναδρομή στα δρώμενα του υπουργείου παιδείας για τη χρονιά που φεύγει δεν θα γίνει αντικείμενο ενδιαφέροντος. Ωστόσο, επειδή έγιναν πολλά και επειδή η επόμενη μέρα για την μετά-covid εποχή αρχίζει να αχνοφαίνεται στον ορίζοντα, οφείλουμε να τα καταγράψουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας.

Ας ξεκινήσουμε από το πρώτο κλείσιμο των σχολείων την άνοιξη. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να ανταποκριθούν στις ανάγκες τηλεκπαίδευσης, κατανοούν το πρωτόγνωρο του εγχειρήματος, ξεπερνούν τις δυσκολίες και τις ανεπάρκειες του συστήματος και γίνονται «στρατιώτες» στην εθνική προσπάθεια που καταβάλλουν όλοι οι Έλληνες, από το υγειονομικό προσωπικό μέχρι τους υπαλλήλους των super market. Την ίδια ώρα το υπουργείο παλινδρομεί με την προμήθεια των tablets  για τους μαθητές, με αποτέλεσμα να φτάνουν στα σχολεία – μέσω ιδιωτικής χορηγίας – ελάχιστα σε σχέση με τις ανάγκες που είχαν διατυπωθεί από τις διευθύνσεις τους.

Η επιστροφή στη μερική κανονικότητα βρίσκει τους εκπαιδευτικούς να πασχίζουν να στηρίξουν τους μαθητές και να μειώσουν τις μαθησιακές απώλειες, ενώ το υπουργείο επιλέγει να μην ακούει τις αιτιάσεις τους για την καθολική απόρριψη της ‘ζωντανής αναμετάδοσης του μαθήματος από την τάξη’ και να φέρνει μια νέα μεταρρύθμιση για την παιδεία χωρίς δυνατότητες επαρκούς διαλόγου και έκφρασης των αντιρρήσεων από τον εκπαιδευτικό κόσμο.

Και έρχεται το καλοκαίρι που ενώ οι επιστήμονες μιλούν για το επερχόμενο δεύτερο κύμα το υπουργείο ‘πάει διακοπές’. Πρόλαβε βέβαια να αντικαταστήσει τους διευθυντές εκπαίδευσης, των οποίων είχε ανανεώσει την θητεία για ένα χρόνο δυο μόλις μήνες πριν.

Τι θα θέλαμε να κάνει;

• Να καταγράψει και να αναλύσει τα δεδομένα της πρώτης τηλεκπαίδευσης (αντοχή δικτύων, μαθητές που δεν είχαν συσκευές, μαθητές που δεν είχαν διαδίκτυο, δίκτυα σχολείων που δεν ήταν επαρκή) και να μεθοδεύσει την έγκαιρη επίλυσή τους.

• Να επιμορφώσει τους εκπαιδευτικούς στη χρήση της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης για τη βέλτιστη αξιοποίησή της.

• Να επανασχεδιάσει έγκαιρα το πρόγραμμα σπουδών για την κάλυψη της χαμένης ύλης.

• Να προγραμματίσει την έγκαιρη πρόσληψη αναπληρωτών συνυπολογίζοντας και τις άδειες ειδικού σκοπού των εκπαιδευτικών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.

• Να οργανώσει την αξιοποίηση των παραπάνω εκπαιδευτικών, ώστε να είναι έτοιμοι να προσφέρουν τις διαδικτυακές τους υπηρεσίες στην αντίστοιχη κατηγορία μαθητών  από την έναρξη του σχολικού έτους.

• Να προγραμματίσει τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα τουλάχιστον εκεί που υπήρχαν δυνατότητες.

Δυστυχώς το νέο σχολικό έτος ξεκίνησε με το ‘φιάσκο της μάσκας’ και όλα τα παραπάνω να εμφανίζονται ως προβλήματα και όχι ως λύσεις..
 
Και φτάσαμε στο αναμενόμενο δεύτερο κλείσιμο των σχολείων, όπου πάλι η βασική ‘έγνοια’ του υπουργείου ήταν να ολοκληρώσει τις εκλογές για τους αιρετούς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά συμβούλια, με την ηλεκτρονική ψηφοφορία, κόντρα σε όλες τις προτάσεις των εκπαιδευτικών  και με επιχειρήματα που είχαν έγκαιρα – ευτυχώς- αποδομηθεί  από τα συνδικαλιστικά μας όργανα. Παρά την πρωτοφανή αποτυχία και αποδοκιμασία του εγχειρήματος και ενώ οι εκπαιδευτικοί παλεύουν να ανταποκριθούν στην προβληματική τηλεκπαίδευση με την ελπίδα στις 7 Δεκεμβρίου (σύμφωνα με τον πρώτο σχεδιασμό) να συναντηθούν με τους μαθητές τους στις αίθουσες, το υπουργείο:

• Νοιάζεται πως θα καλύψει το νέο φιάσκο των εκλογών των αιρετών. Με νομοθετική ρύθμιση  που προβλέπει αντικατάσταση των αιρετών με διορισμένα μέλη στα Υπηρεσιακά Συμβούλια, ο «δικαιωμένος» για τις ηλεκτρονικές εκλογές Κ. Μητσοτάκης και η Υπουργός Παιδείας προχωρούν σε καταπάτηση όλων των δημοκρατικών θεσμών και κατακτήσεων, με την κατάργηση των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια! Πρόκειται για μια ακραία επίθεση αποκλειστικά και μόνο εκδικητικού χαρακτήρα, πρωτοφανή και αταίριαστη σε κάθε πολιτικό λειτουργό οποιασδήποτε παράταξης, που υποδηλώνει πολλά για την πολιτική ηγεσία του υπουργείου. Για πρώτη φορά, μετά την επαναφορά τους μεταπολιτευτικά δεν θα συμμετέχουν οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι των εργαζομένων στα υπηρεσιακά συμβούλια. Παρά την αποστομωτική απάντηση των εκπαιδευτικών, η κ. Κεραμέως - ζώντας στο παράλληλο σύμπαν της- δήλωσε στη Βουλή: «Οι εκλογές έγιναν, εκφράστηκε το σώμα, δεν καταλαβαίνω την κριτική που μου κάνετε».

•  Φέρνει νέο νομοσχέδιο που πλήττει την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.

• Στέλνει οδηγίες για την αξιολόγηση στις 7 Δεκεμβρίου. Για άλλη μια φορά το ΥΠΑΙΘ και το ΙΕΠ αυτοσχεδιάζουν στις πλάτες μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών, αγνοώντας προκλητικά ότι η χώρα βρίσκεται σε μια εξαιρετικά κρίσιμη στιγμή της πανδημίας και τα σχολεία είναι κλειστά πάνω από ένα μήνα. Η υφυπουργός Παιδείας, μετά από εισήγηση του ΙΕΠ, καλεί τους εκπαιδευτικούς να βάλουν διαγωνίσματα και να καταθέσουν βαθμολογίες μαθητών/τριών, ακολουθώντας μάλιστα «απαρέγκλιτα» την ισχύουσα νομοθεσία, σαν να μη συμβαίνει τίποτα.

•  Ένας μικρός αριθμός συσκευών για τους μαθητές φτάνει στα σχολεία στις 8 Δεκεμβρίου.

Και όλα αυτά με επαίνους από το υπουργείο για τη δουλειά που κάνουν οι εκπαιδευτικοί, αλλά και με άρνηση για συνάντηση με το ανώτατο συνδικαλιστικό μας όργανο.

Σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες οι εκπαιδευτικοί εξακολουθούν να αισθάνονται στρατευμένοι στον εθνικό στόχο αντιμετώπισης της πανδημίας και των συνεπειών της και καταβάλλουν κάθε δυνατή  προσπάθεια να ανταποκριθούν στο ρόλο τους. Έχουν όμως μια ‘πικρή’ απορία: Γιατί το υπουργείο προσπαθεί με κάθε τρόπο από συνεργάτες και συνοδοιπόρους του στον κοινό σκοπό να τους κάνει αντιπάλους του. Ατυχές ή μεθοδευμένο θα φανεί σύντομα. Το σίγουρο είναι ότι η ηγεσία του υπουργείου, εφαρμόζοντας την κυβερνητική πολιτική, έχει καταφέρει σε σύντομο χρόνο να απωλέσει την εμπιστοσύνη της συντριπτικής πλειονότητας του εκπαιδευτικού κόσμου.

Καλά Χριστούγεννα σε όλους.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Λακωνίας
Ανακοίνωση με τίτλο «Μια δύσκολη χρονιά φτάνει στο τέλος της», εξέδωσε η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Λακωνίας, κάνοντας αναδρομή «στα δρώμενα του υπουργείου παιδείας για τη χρονιά που φεύγει».

«Σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες οι εκπαιδευτικοί εξακολουθούν να αισθάνονται στρατευμένοι στον εθνικό στόχο αντιμετώπισης της πανδημίας και των συνεπειών της και καταβάλλουν κάθε δυνατή  προσπάθεια να ανταποκριθούν στο ρόλο τους. Έχουν όμως μια ‘πικρή’ απορία: Γιατί το υπουργείο προσπαθεί με κάθε τρόπο από συνεργάτες και συνοδοιπόρους του στον κοινό σκοπό να τους κάνει αντιπάλους του. Ατυχές ή μεθοδευμένο θα φανεί σύντομα. Το σίγουρο είναι ότι η ηγεσία του υπουργείου, εφαρμόζοντας την κυβερνητική πολιτική, έχει καταφέρει σε σύντομο χρόνο να απωλέσει την εμπιστοσύνη της συντριπτικής πλειονότητας του εκπαιδευτικού κόσμου», τονίζει μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή της.

Ειδικότερα, η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Λακωνίας έχει ως εξής:

Μια δύσκολη χρονιά φτάνει στο τέλος της. Μια χρονιά που η πανδημία και οι παρενέργειές της θέτουν σε κίνδυνο τη σωματική και ψυχική μας υγεία, τις ανθρώπινες σχέσεις, τις εργασίες μας και την οικονομία, την παιδεία και τον πολιτισμό μας. Μια πανδημία που σημαδεύει την ίδια μας τη ζωή.

Με αυτές τις συνθήκες θα σκεφτεί κανείς ότι μια αναδρομή στα δρώμενα του υπουργείου παιδείας για τη χρονιά που φεύγει δεν θα γίνει αντικείμενο ενδιαφέροντος. Ωστόσο, επειδή έγιναν πολλά και επειδή η επόμενη μέρα για την μετά-covid εποχή αρχίζει να αχνοφαίνεται στον ορίζοντα, οφείλουμε να τα καταγράψουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας.

Ας ξεκινήσουμε από το πρώτο κλείσιμο των σχολείων την άνοιξη. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να ανταποκριθούν στις ανάγκες τηλεκπαίδευσης, κατανοούν το πρωτόγνωρο του εγχειρήματος, ξεπερνούν τις δυσκολίες και τις ανεπάρκειες του συστήματος και γίνονται «στρατιώτες» στην εθνική προσπάθεια που καταβάλλουν όλοι οι Έλληνες, από το υγειονομικό προσωπικό μέχρι τους υπαλλήλους των super market. Την ίδια ώρα το υπουργείο παλινδρομεί με την προμήθεια των tablets  για τους μαθητές, με αποτέλεσμα να φτάνουν στα σχολεία – μέσω ιδιωτικής χορηγίας – ελάχιστα σε σχέση με τις ανάγκες που είχαν διατυπωθεί από τις διευθύνσεις τους.

Η επιστροφή στη μερική κανονικότητα βρίσκει τους εκπαιδευτικούς να πασχίζουν να στηρίξουν τους μαθητές και να μειώσουν τις μαθησιακές απώλειες, ενώ το υπουργείο επιλέγει να μην ακούει τις αιτιάσεις τους για την καθολική απόρριψη της ‘ζωντανής αναμετάδοσης του μαθήματος από την τάξη’ και να φέρνει μια νέα μεταρρύθμιση για την παιδεία χωρίς δυνατότητες επαρκούς διαλόγου και έκφρασης των αντιρρήσεων από τον εκπαιδευτικό κόσμο.

Και έρχεται το καλοκαίρι που ενώ οι επιστήμονες μιλούν για το επερχόμενο δεύτερο κύμα το υπουργείο ‘πάει διακοπές’. Πρόλαβε βέβαια να αντικαταστήσει τους διευθυντές εκπαίδευσης, των οποίων είχε ανανεώσει την θητεία για ένα χρόνο δυο μόλις μήνες πριν.

Τι θα θέλαμε να κάνει;

• Να καταγράψει και να αναλύσει τα δεδομένα της πρώτης τηλεκπαίδευσης (αντοχή δικτύων, μαθητές που δεν είχαν συσκευές, μαθητές που δεν είχαν διαδίκτυο, δίκτυα σχολείων που δεν ήταν επαρκή) και να μεθοδεύσει την έγκαιρη επίλυσή τους.

• Να επιμορφώσει τους εκπαιδευτικούς στη χρήση της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης για τη βέλτιστη αξιοποίησή της.

• Να επανασχεδιάσει έγκαιρα το πρόγραμμα σπουδών για την κάλυψη της χαμένης ύλης.

• Να προγραμματίσει την έγκαιρη πρόσληψη αναπληρωτών συνυπολογίζοντας και τις άδειες ειδικού σκοπού των εκπαιδευτικών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.

• Να οργανώσει την αξιοποίηση των παραπάνω εκπαιδευτικών, ώστε να είναι έτοιμοι να προσφέρουν τις διαδικτυακές τους υπηρεσίες στην αντίστοιχη κατηγορία μαθητών  από την έναρξη του σχολικού έτους.

• Να προγραμματίσει τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα τουλάχιστον εκεί που υπήρχαν δυνατότητες.

Δυστυχώς το νέο σχολικό έτος ξεκίνησε με το ‘φιάσκο της μάσκας’ και όλα τα παραπάνω να εμφανίζονται ως προβλήματα και όχι ως λύσεις..
 
Και φτάσαμε στο αναμενόμενο δεύτερο κλείσιμο των σχολείων, όπου πάλι η βασική ‘έγνοια’ του υπουργείου ήταν να ολοκληρώσει τις εκλογές για τους αιρετούς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά συμβούλια, με την ηλεκτρονική ψηφοφορία, κόντρα σε όλες τις προτάσεις των εκπαιδευτικών  και με επιχειρήματα που είχαν έγκαιρα – ευτυχώς- αποδομηθεί  από τα συνδικαλιστικά μας όργανα. Παρά την πρωτοφανή αποτυχία και αποδοκιμασία του εγχειρήματος και ενώ οι εκπαιδευτικοί παλεύουν να ανταποκριθούν στην προβληματική τηλεκπαίδευση με την ελπίδα στις 7 Δεκεμβρίου (σύμφωνα με τον πρώτο σχεδιασμό) να συναντηθούν με τους μαθητές τους στις αίθουσες, το υπουργείο:

• Νοιάζεται πως θα καλύψει το νέο φιάσκο των εκλογών των αιρετών. Με νομοθετική ρύθμιση  που προβλέπει αντικατάσταση των αιρετών με διορισμένα μέλη στα Υπηρεσιακά Συμβούλια, ο «δικαιωμένος» για τις ηλεκτρονικές εκλογές Κ. Μητσοτάκης και η Υπουργός Παιδείας προχωρούν σε καταπάτηση όλων των δημοκρατικών θεσμών και κατακτήσεων, με την κατάργηση των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια! Πρόκειται για μια ακραία επίθεση αποκλειστικά και μόνο εκδικητικού χαρακτήρα, πρωτοφανή και αταίριαστη σε κάθε πολιτικό λειτουργό οποιασδήποτε παράταξης, που υποδηλώνει πολλά για την πολιτική ηγεσία του υπουργείου. Για πρώτη φορά, μετά την επαναφορά τους μεταπολιτευτικά δεν θα συμμετέχουν οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι των εργαζομένων στα υπηρεσιακά συμβούλια. Παρά την αποστομωτική απάντηση των εκπαιδευτικών, η κ. Κεραμέως - ζώντας στο παράλληλο σύμπαν της- δήλωσε στη Βουλή: «Οι εκλογές έγιναν, εκφράστηκε το σώμα, δεν καταλαβαίνω την κριτική που μου κάνετε».

•  Φέρνει νέο νομοσχέδιο που πλήττει την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.

• Στέλνει οδηγίες για την αξιολόγηση στις 7 Δεκεμβρίου. Για άλλη μια φορά το ΥΠΑΙΘ και το ΙΕΠ αυτοσχεδιάζουν στις πλάτες μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών, αγνοώντας προκλητικά ότι η χώρα βρίσκεται σε μια εξαιρετικά κρίσιμη στιγμή της πανδημίας και τα σχολεία είναι κλειστά πάνω από ένα μήνα. Η υφυπουργός Παιδείας, μετά από εισήγηση του ΙΕΠ, καλεί τους εκπαιδευτικούς να βάλουν διαγωνίσματα και να καταθέσουν βαθμολογίες μαθητών/τριών, ακολουθώντας μάλιστα «απαρέγκλιτα» την ισχύουσα νομοθεσία, σαν να μη συμβαίνει τίποτα.

•  Ένας μικρός αριθμός συσκευών για τους μαθητές φτάνει στα σχολεία στις 8 Δεκεμβρίου.

Και όλα αυτά με επαίνους από το υπουργείο για τη δουλειά που κάνουν οι εκπαιδευτικοί, αλλά και με άρνηση για συνάντηση με το ανώτατο συνδικαλιστικό μας όργανο.

Σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες οι εκπαιδευτικοί εξακολουθούν να αισθάνονται στρατευμένοι στον εθνικό στόχο αντιμετώπισης της πανδημίας και των συνεπειών της και καταβάλλουν κάθε δυνατή  προσπάθεια να ανταποκριθούν στο ρόλο τους. Έχουν όμως μια ‘πικρή’ απορία: Γιατί το υπουργείο προσπαθεί με κάθε τρόπο από συνεργάτες και συνοδοιπόρους του στον κοινό σκοπό να τους κάνει αντιπάλους του. Ατυχές ή μεθοδευμένο θα φανεί σύντομα. Το σίγουρο είναι ότι η ηγεσία του υπουργείου, εφαρμόζοντας την κυβερνητική πολιτική, έχει καταφέρει σε σύντομο χρόνο να απωλέσει την εμπιστοσύνη της συντριπτικής πλειονότητας του εκπαιδευτικού κόσμου.

Καλά Χριστούγεννα σε όλους.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Λακωνίας

Η APELA προτείνει

image