Η κα Μάνη - Κορομβόκη που διατηρεί πολλά χρόνια και με μεγάλη επιτυχία Κέντρο Ξένων Γλωσσών στη Σπάρτη και συγκεκριμένα στην οδό Λεωνίδου 49, απάντησε σε πολύ σημαντικές ερωτήσεις, προκειμένου να ενημερωθούν οι μαθητές και οι γονείς ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς.

«Είναι πάρα πολλοί οι λόγοι που ένα παιδί πρέπει να μάθει αγγλικά», τόνισε αρχικά η κα Μάνη - Κορομβόκη η οποία μίλησε εκτενώς για τη χρησιμότητα της αγγλικής γλώσσας στο διαδίκτυο, στην εργασία και σε άλλους τομείς. Όσο για το ποια είναι η κατάλληλη ηλικία για να ξεκινήσει ένα παιδί να μαθαίνει αγγλικά, σύμφωνα με την ίδια, εξαρτάται από το παιδί. «Από 6-8 ετών συνήθως είναι οι ιδανικές ηλικίες», τόνισε. Μάλιστα αναφέρθηκε και στις διαφορές των παιδιών από τους ενήλικες σημειώνοντας πως «τα παιδιά δέχονται την ξένη γλώσσα χωρίς να κάνουν συγκρίσεις. Οι ενήλικες μαθητές έχουν το χαρακτηριστικό ότι πολύ συχνά συγκρίνουν ή θέλουν να λένε κάτι στα αγγλικά χρησιμοποιώντας καθαρά ελληνική σκέψη. Τα παιδιά δεν μπερδεύονται με αυτό».

Ακολούθως η κα Μάνη - Κορομβόκη, ερωτηθείσα σχετικά με τα Πιστοποιητικά Γλωσσομάθειας ανέφερε πως είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα. «Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 25 - 27, τα οποία ναι αναγνωρίζονται από τον ΑΣΕΠ, αλλά ο ΑΣΕΠ είναι ένας φορέας ελληνικός που ασχολείται μόνο με δημοσίους υπαλλήλους. Επειδή ένα πιστοποιητικό είναι στον ΑΣΕΠ δεν αποδεικνύει και την αξιοπιστία του ή την διαχρονικότητά του. Έχει συμβεί αρκετές φορές να υπάρχει ένα πιστοποιητικό, να μπαίνει ένα πιστοποιητικό στη λίστα του ΑΣΕΠ, και μετά από λίγα χρόνια για Χ λόγους -που δεν είναι της παρούσης να τους αναλύσουμε-, να βγαίνει» σημείωσε, ενώ πρόσθεσε πως «Καλό είναι οι γονείς να ενημερώνονται και να μην στέκονται απλά και μόνο στο γεγονός ότι ένα πιστοποιητικό είναι στη λίστα του ΑΣΕΠ. Κανένας δεν μπορεί να μας εγγυηθεί ότι θα είναι και αύριο, και ειδικά όταν μιλάμε για παιδιά που σήμερα είναι 14, 15, 16 χρονών και τα οποία θα χρειαστούν αυτά τα πιστοποιητικά μετά από 10 χρόνια, όταν θα βγουν στην αγορά εργασίας. Άρα θα πρέπει να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί και εκείνο που θα πρέπει να μας ενδιαφέρει δεν είναι το πιστοποιητικό αυτό καθεαυτό αλλά η γνώση που αποκτάει ένα παιδί».

Όσον αφορά στο αν ένα παιδί μαθαίνει καλύτερα τα Αγγλικά όταν είναι σε τάξη ή σε ιδιαίτερο μάθημα, η κα Μάνη - Κορομβόκη απάντησε πως «Η γλώσσα είναι επικοινωνία. Άρα όταν ένα παιδί βρίσκεται σε μια αίθουσα με άλλους 8-10 μαθητές, ανταλλάσει πληροφορίες, απόψεις, γνώμες κ.λπ., ακούει, απαντάει. Οπότε σαφώς είναι καλύτερο το ομαδικό μάθημα από το ιδιαίτερο. Το ιδιαίτερο ενδείκνυται σε κάποιες περιπτώσεις για κάποιους συγκεκριμένους λόγους και για μικρό χρονικό διάστημα. Θεωρώ ότι κανένας δεν έμαθε πολύ καλά τη γλώσσα μόνο σε ιδιαίτερο μάθημα».

Αναφερόμενη σε κάποιες περιπτώσεις μαθητών που έχουν διακριθεί η κα Μάνη – Κορομβόκη σημείωσε πως «υπάρχουν πάρα πολλά παραδείγματα. Ένα πρόσφατο για το οποίο είμαι πάρα πολύ περήφανη, είναι μία μαθήτριά μας, η οποία συμμετέχει σε ένα πρόγραμμα ανταλλαγής μαθητών, ένα πρόγραμμα FLEX που διοργανώνεται από τις ΗΠΑ σε συνεργασία με το ελληνικό υπουργείο Παιδείας και η Αθηνά είναι ένα από τα 10 πρώτα παιδιά σε όλη την Ελλάδα που ήδη αυτή τη στιγμή που μιλάμε βρίσκεται στην Αμερική».

«Και επιτυχημένοι και καλοί μαθητές είναι οι μαθητές που είναι ευτυχισμένα παιδιά, είναι παιδιά που χαίρονται να μαθαίνουν, που ψάχνουν», τόνισε στη συνέχεια η κα Μάνη - Κορομβόκη, ενώ αναφορικά με τις μεθόδους εκμάθησης αγγλικής γλώσσας που χρησιμοποιούνται στο δικό της Κέντρο Ξένων Γλωσσών, τόνισε πως «δεν γίνεται σήμερα, ένα παιδί που δέχεται τόσες πολλές πληροφορίες, που δέχεται τόσα πολλά ερεθίσματα, να διδαχθεί με τον ίδιο τρόπο που διδάχθηκαν τα παιδιά της προηγούμενης γενιάς. Το μάθημά μας είναι μαθητοκεντρικό. Δεν είναι ο δάσκαλος στην τάξη που επικρατεί, είναι οι μαθητές. Ο δάσκαλος είναι εκεί για να τους δώσει τα ερείσματα να μιλήσουν. Και μιλάμε πάρα πολύ».

Δείτε παρακάτω ολόκληρη τη συνέντευξη με την Καθηγήτρια Αγγλικών Δήμητρα Μάνη - Κορομβόκη