Την Καθηγήτρια Αγγλικών Τέσσυ Δερτιλή φιλοξένησε το στούντιο της APELA.gr για μία ενημερωτική συνέντευξη σχετικά με το μάθημα των Αγγλικών, το οποίο κάθε χρόνο απασχολεί γονείς και μαθητές, πριν αλλά και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Η κα Τέσσυ Δερτιλή που διατηρεί Φροντιστήριο στη Σπάρτη, στην οδό Ευαγγελιστρίας 73, απάντησε σε μια πλειάδα ερωτήσεων που αφορούν στην εκμάθηση των Αγγλικών δίνοντας χρήσιμες συμβουλές σε μικρούς και μεγάλους.

«Τα Αγγλικά είναι η διεθνής γλώσσα και το κλειδί που θα ανοίξει πόρτες και ορίζοντες στους μαθητές και θα τους δώσει το διαβατήριο για μία επιτυχημένη ζωή», τόνισε αρχικά η κα Δερτιλή η οποία υπογράμμισε ότι «ο μαθητής κατανοεί πως η εκμάθηση της ξένης γλώσσας και ειδικότερα η απόκτηση του τελικού πιστοποιητικού, του Proficiency, είναι ένα απαραίτητο εφόδιο για την επαγγελματική του αποκατάσταση».

«Το ομαδικό μάθημα αναμφισβήτητα είναι ό,τι πιο λειτουργικό και ό,τι πιο εποικοδομητικό μπορούμε να προσφέρουμε στους μαθητές μας», ανέφερε στη συνέχεια, ενώ στην ερώτηση αν με το ιδιαίτερο μάθημα ο μαθητής μπορεί να προχωρήσει πιο γρήγορα, τόνισε μεταξύ άλλων πως «όσο περίεργο και αν σας φαίνεται συνήθως συμβαίνει το αντίθετο. Και προσοχή μιλάω μόνο για το κομμάτι των Αγγλικών. Στο ιδιαίτερο μάθημα ο μαθητής επαναπαύεται στους δικούς του ρυθμούς. Δεν έχει τη σύγκριση με τους συμμαθητές του, δεν έχει τον ποιοτικό ανταγωνισμό. Νιώθει απομονωμένος, πολλές φορές συνηθίζεται να ακυρώνει και μαθήματα. Ωστόσο θα πρέπει να πούμε πως το ιδιαίτερο μάθημα ενδείκνυται σε κάποιες ειδικές περιπτώσεις όπως π.χ. μαθητές με πολύ έντονες μαθησιακές δυσκολίες, ή μαθητές με κάποιες ιδιαιτερότητες που χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης».

Όπως ανέφερε η κα Δερτιλή, «η 2α δημοτικού, το πολύ 3η, είναι η ιδανική ηλικία για να ξεκινήσει ένα παιδάκι να μαθαίνει αγγλικά. Να ξεκινήσει δηλαδή να παρακολουθεί ένα οργανωμένο πρόγραμμα εκμάθησης Αγγλικών. Όσον αγορά στα παιδιά της προσχολικής ηλικίας, νήπιο - προνήπιο, μπορούν -και συνηθίζεται βέβαια πάρα πολύ-, να παρακολουθούν τα τμήματα των Pre-Junior, τα οποία έχουμε δημιουργήσει και μέσα από αυτά χαίρονται αφάνταστα. Έχουν τον χαρακτήρα της δημιουργικής απασχόλησης και περισσότερο του βιωματικού μαθήματος. Τα τμήμα Pre-Junior δίνουν τη δυνατότητα στα παιδάκια να αγαπήσουν την αγγλική γλώσσα».

Σχετικά με το αν πρέπει οι γονείς να βοηθούν τα παιδιά στο μάθημα των αγγλικών, σημείωσε πως «ο ρόλος των γονιών είναι πολύ σημαντικός και γι΄ αυτό θα πρέπει να γίνεται και με τον σωστό τρόπο. Δεν πρέπει με τίποτα να τους παρέχουν έτοιμες τις ασκήσεις τους. Οι δασκάλες πρέπει να έχουν την πλήρη εικόνα για τυχόν ελλείψεις των παιδιών. Οι γονείς ναι μεν πρέπει να είναι δίπλα στα παιδιά τους και να τους παρέχουν ένα υποστηρικτικό περιβάλλον, χωρίς όμως να τους παρέχουν μασημένη τροφή».

Όσον αφορά στα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας και στην ερώτηση αν υπάρχουν πολλά Lower και Proficiency, η κα Δερτιλή υπογράμμισε πως «αυτή τη στιγμή που μιλάμε υπάρχουν 25 εξεταστικοί φορείς που παρέχουν πιστοποιητικά γλωσσομάθειας. Και μιλάμε φυσικά για τα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας μόνο εκείνα που είναι στον ΑΣΕΠ, δηλαδή που αναμφισβήτητα είναι αναγνωρισμένα. Σύμφωνα με τον ΑΣΕΠ όλα τα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας του ίδιου επιπέδου, του Proficiency για παράδειγμα, έχουν τα ίδια μόρια, δηλαδή είναι ισότιμα. Τι συνεπάγεται αυτό: Είναι καθήκον όλων των δασκάλων που κινούμαστε στον χώρο αυτό, να ενημερωνόμαστε συνεχώς και αδιαλείπτως να συμβαδίζουμε με τις εξελίξεις και να έχουμε τη διάθεση να παρέχουμε στον κάθε μαθητή το «format» εκείνο, την δομή δηλαδή των εξετάσεων που ταιριάζει καλύτερα στον μαθητή. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει -και το τονίζω- ότι υπάρχει κάτι πιο δύσκολο, πιο εύκολο. Όλα τα πιστοποιητικά έχουν τις ευκολίες τους και τις δυσκολίες τους».

Για την τάση που υπάρχει να συμμετέχουν παιδιά μικρότερων ηλικιών σε εξετάσεις γλωσσομάθειας υπογράμμισε πως «ασφαλώς και δεν είναι υποχρεωτικό, ωστόσο είναι τεράστιο το όφελος που αποκομίζουν τα παιδιά από την εμπειρία των εξετάσεων σε μικρότερη ηλικία. Οι εξετάσεις αυτές έχουν τον σκοπό να τονώσουν τη θετική ψυχολογία των παιδιών και να ενισχύσουν τις ψυχοσυναισθηματικές τους δεξιότητες».

«Αυτό που χαρακτηρίζει έναν επιτυχημένο μαθητή είναι πρώτα απ΄ όλα είναι η οργάνωση και η μεθοδικότητα. Να θέτει στόχους και σε καθημερινή βάση να συνδυάζει την μελέτη του με τον ελεύθερο χρόνο του, ώστε να μην παραμελεί κάποια δημιουργικά για αυτόν χόμπι» τόνισε η κα Δερτιλή ενώ στην ερώτηση αν υπάρχουν κάποιες δυσάρεστες στιγμές στη δουλειά της, η ανέφερε πως «από τη στιγμή που αγαπάμε πάρα πολύ τη δουλειά μας και την κάνουμε με πάθος, δεν θα έλεγα πως μπορούμε να βιώσουμε κάτι ως δυσάρεστο. Ίσως να υπάρχουν κάποιες δύσκολες στιγμές. Όπως μια δύσκολη περίοδος, η περίοδος των εξετάσεων, που έχουμε περισσότερο στρες και οι δασκάλες και οι μαθητές. Όμως, θα έλεγα ότι μέσα από όλο αυτό, καταλήγουμε σε ένα πολύ ωραίο αποτέλεσμα, γινόμαστε πιο αγαπημένοι, πιο δεμένοι. Είμαστε σαν μία δεύτερη οικογένεια».

Δείτε παρακάτω ολόκληρη τη συνέντευξη με την Καθηγήτρια Αγγλικών Τέσσυ Δερτιλή