notification icon
Θα θέλατε να σας ενημερώνουμε για τα έκτακτα γεγονότα ;

Συμβουλές για Οργάνωση Σχολικής Μελέτης

slider_image

Μοιράσου το άρθρο:

20-09-2022

Πώς μπορούν να βοηθήσουν οι γονείς στην οργάνωση μελέτης;

Ένα από τα καθημερινά παράπονα των παιδιών αλλά  και των γονέων, είναι ο φόρτος των εργασιών που καλούνται να εκπονήσουν όταν φτάνουν στο σπίτι, μετά το σχολείο!

Συνήθως καταβάλλονται από αρνητικά συναισθήματα όταν έρχεται εκείνη η ώρα και αναγκάζουν τον εαυτό τους να μπει στη διαδικασία διαβάσματος, ενώ θα ήταν πιο λειτουργικό για το ίδιο το παιδί να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες ώστε να έχει όρεξη να διαβάσει και να το θέλει πραγματικά. Είναι σημαντικό να πιστεύει πως μέσω αυτής της διαδικασίας θα πετύχει τους στόχους του. Η ανάδειξη της χρησιμότητας και της αναγκαιότητας αυτών των εργασιών μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη διαχείρισή τους από το παιδί (Ηλιοπούλου, Κοκκινιά & Ζάβρα, 2022).


Ποιες είναι οι ιδανικές συνθήκες για μια σωστά οργανωμένη μελέτη στο σπίτι;

1. Σταθερός και οργανωμένος χώρος διαβάσματος προκειμένου να μειωθούν οι διασπαστικοί παράγοντες που μπορεί να μειώσουν το επίπεδο διατήρησης προσοχής του παιδιού.

2. Επιλογή των κατάλληλων στρατηγικών και μεθόδων (πχ μνημονικές στρατηγικές, μέθοδος της ακροστιχίδας, δημιουργία σχεδιαγράμματος κ.ά) και εφαρμογή τους κατά τη διαδικασία μελέτης.

3. Χρήση σταθερού προγράμματος και τήρησή του, ώστε το διάβασμα να υλοποιείται συγκεκριμένες ώρες μέσα στη μέρα και να γίνεται καθημερινή ρουτίνα για το παιδί.

4. Κατανομή του χρόνου ώστε το παιδί να γνωρίζει πόσο θα διαρκέσει η εργασία του και να νιώθει ότι ελέγχει ο ίδιος τον χρόνο του. Βοηθητικοί μέθοδοι μπορεί να φανούν οι λίστες ελέγχου ή τα οπτικά προγράμματα.

5. Ιδιαίτερα βοηθητικό αποδεικνύεται το χρονόμετρο, η κλεψύδρα είτε ένα απλό ρολόι για τον καθορισμό της χρονικής διάρκειας.

6. Παροχή λεκτικής ή οπτικής βοήθειας, όταν δυσκολευτεί και νιώσει ότι τη χρειάζεται.

7. Σημαντικό είναι οι γονείς να γνωρίζουν πώς να υποστηρίξουν την εφαρμογή δεξιοτήτων για την οργάνωση της σχολικής μελέτης στο σπίτι (Ηλιοπούλου, 2017).




Το my-book.gr θέλοντας να βοηθήσει αποτελεσματικά γονείς και παιδιά, διαμόρφωσε  ένα πρωτότυπο  πρόγραμμα για την ανάπτυξη και ενίσχυση δεξιοτήτων μελέτης στο σπίτι. Ενδείκνυται για γονείς και εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να βοηθήσουν στην οργάνωση μελέτης των παιδιών τους. Μπορεί να  χρησιμοποιηθεί αποτελεσματικά και από τους μικρούς μας ήρωες!

Γνωρίστε και εσείς το e-book «Διδασκαλία δεξιοτήτων μελέτης για μαθητές Δημοτικού»!!!


Βιβλιογραφία

Ηλιοπούλου, Μ. (2017). Διδασκαλία δεξιοτήτων μελέτης για μαθητές Δημοτικού. Σπάρτη: my-book.gr.
Ηλιοπούλου, Μ., Κοκκινιά, Ι, & Ζάβρα, Ν. (2022). Τεχνικές Μελέτης Θεωρητικών Μαθημάτων. Σπάρτη: my-book.gr.


Κέντρο Αγωγής Παιδιού και Εφήβου «Εξέλιξη»

Κεντρικό: Λεωνίδου 1 Σπάρτη,  2731081050 /6978733472

Υποκατάστημα: Λεωνίδου 40 Σπάρτη, 2731082009
Υποκατάστημα: Μολάοι,  2732023421

Ένα από τα καθημερινά παράπονα των παιδιών αλλά  και των γονέων, είναι ο φόρτος των εργασιών που καλούνται να εκπονήσουν όταν φτάνουν στο σπίτι, μετά το σχολείο!

Συνήθως καταβάλλονται από αρνητικά συναισθήματα όταν έρχεται εκείνη η ώρα και αναγκάζουν τον εαυτό τους να μπει στη διαδικασία διαβάσματος, ενώ θα ήταν πιο λειτουργικό για το ίδιο το παιδί να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες ώστε να έχει όρεξη να διαβάσει και να το θέλει πραγματικά. Είναι σημαντικό να πιστεύει πως μέσω αυτής της διαδικασίας θα πετύχει τους στόχους του. Η ανάδειξη της χρησιμότητας και της αναγκαιότητας αυτών των εργασιών μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη διαχείρισή τους από το παιδί (Ηλιοπούλου, Κοκκινιά & Ζάβρα, 2022).


Ποιες είναι οι ιδανικές συνθήκες για μια σωστά οργανωμένη μελέτη στο σπίτι;

1. Σταθερός και οργανωμένος χώρος διαβάσματος προκειμένου να μειωθούν οι διασπαστικοί παράγοντες που μπορεί να μειώσουν το επίπεδο διατήρησης προσοχής του παιδιού.

2. Επιλογή των κατάλληλων στρατηγικών και μεθόδων (πχ μνημονικές στρατηγικές, μέθοδος της ακροστιχίδας, δημιουργία σχεδιαγράμματος κ.ά) και εφαρμογή τους κατά τη διαδικασία μελέτης.

3. Χρήση σταθερού προγράμματος και τήρησή του, ώστε το διάβασμα να υλοποιείται συγκεκριμένες ώρες μέσα στη μέρα και να γίνεται καθημερινή ρουτίνα για το παιδί.

4. Κατανομή του χρόνου ώστε το παιδί να γνωρίζει πόσο θα διαρκέσει η εργασία του και να νιώθει ότι ελέγχει ο ίδιος τον χρόνο του. Βοηθητικοί μέθοδοι μπορεί να φανούν οι λίστες ελέγχου ή τα οπτικά προγράμματα.

5. Ιδιαίτερα βοηθητικό αποδεικνύεται το χρονόμετρο, η κλεψύδρα είτε ένα απλό ρολόι για τον καθορισμό της χρονικής διάρκειας.

6. Παροχή λεκτικής ή οπτικής βοήθειας, όταν δυσκολευτεί και νιώσει ότι τη χρειάζεται.

7. Σημαντικό είναι οι γονείς να γνωρίζουν πώς να υποστηρίξουν την εφαρμογή δεξιοτήτων για την οργάνωση της σχολικής μελέτης στο σπίτι (Ηλιοπούλου, 2017).




Το my-book.gr θέλοντας να βοηθήσει αποτελεσματικά γονείς και παιδιά, διαμόρφωσε  ένα πρωτότυπο  πρόγραμμα για την ανάπτυξη και ενίσχυση δεξιοτήτων μελέτης στο σπίτι. Ενδείκνυται για γονείς και εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να βοηθήσουν στην οργάνωση μελέτης των παιδιών τους. Μπορεί να  χρησιμοποιηθεί αποτελεσματικά και από τους μικρούς μας ήρωες!

Γνωρίστε και εσείς το e-book «Διδασκαλία δεξιοτήτων μελέτης για μαθητές Δημοτικού»!!!


Βιβλιογραφία

Ηλιοπούλου, Μ. (2017). Διδασκαλία δεξιοτήτων μελέτης για μαθητές Δημοτικού. Σπάρτη: my-book.gr.
Ηλιοπούλου, Μ., Κοκκινιά, Ι, & Ζάβρα, Ν. (2022). Τεχνικές Μελέτης Θεωρητικών Μαθημάτων. Σπάρτη: my-book.gr.


Κέντρο Αγωγής Παιδιού και Εφήβου «Εξέλιξη»

Κεντρικό: Λεωνίδου 1 Σπάρτη,  2731081050 /6978733472

Υποκατάστημα: Λεωνίδου 40 Σπάρτη, 2731082009
Υποκατάστημα: Μολάοι,  2732023421

Η APELA προτείνει

image