Γράφει η Δήμητρα Μάνη - Κορομβόκη

Σήμερα στην Ελλάδα  «κυκλοφορούν» πάνω από 25 πτυχία - πιστοποιήσεις Lower και Proficiency τα οποία δεν αναγνωρίζονται από τον ιδιωτικό τομέα ούτε από πανεπιστήμια οι επιχειρήσεις του εξωτερικού!

• Κανείς στον ιδιωτικό τομέα, κανένα πανεπιστήμιο εξωτερικού, εδώ και χρόνια, δεν αρκείται στο λόγο υποψηφίου προς πρόσληψη ότι έχει γνώσεις ξένης γλώσσας βάσει του πιστοποιητικού που κατέχει. Όλοι, ειδικά οι πιο μεγάλες, σοβαρές εταιρείες, καθώς και τα πανεπιστήμια έχουν καθιερώσει δικά τους τεστ αξιολόγησης που πάντα συνοδεύονται από συνέντευξη!

• Ο μόνος φορέας που δέχεται τα κατά ΑΣΕΠ αναγνωρισμένα διπλώματα σήμερα, χωρίς κανένας να μπορεί να εγγυηθεί ότι θα τα δέχεται και αύριο είναι μόνο ο ΑΣΕΠ. Υπάρχουν δε, πολλά παραδείγματα πιστοποιήσεων που καταργήθηκαν απ΄ τη λίστα του αφήνοντας χιλιάδες κατόχους εκτεθειμένους, αναγκάζοντας τους να επιστρέψουν στα θρανία για να αποκτήσουν πιστοποιήσεις  από διαχρονικά αξιόπιστους και αναγνωρισμένους φορείς.

• Τα περισσότερα Ελληνικά πανεπιστήμια που διαθέτουν μεταπτυχιακά προγράμματα ζητούν κι αυτά με την σειρά τους κάποιες πιστοποιήσεις ανάλογα με το επίπεδο της ξένης γλώσσας που κρίνουν απαραίτητο. Κανένα, όμως, από τα νεόφερτα πτυχία που κατακλύζουν την αγορά δεν γίνεται δεκτό!

Το ζητούμενο, λοιπόν, σε μια ανταγωνιστική και απαιτητική κοινωνία όπως η σημερινή είναι η πραγματική γνώση της γλώσσας, γιατί μόνο έτσι διασφαλίζεται πλήρως το επαγγελματικό μέλλον των σημερινών παιδιών.

Υπάρχει σαφώς διαφορά επιπέδου ανάμεσα στα Proficiency του Cambridge ή του Michigan και στα διάφορα άλλα νεόφερτα C2. Η διαφορά βρίσκεται στον τρόπο και στην ευχέρεια με την οποία οι κάτοχοί τους χειρίζονται την γλώσσα. Είναι προφανές ότι ο κάτοχος ενός πτυχίου που έχει βάση το 50% και τα προφορικά και γραπτά θέματα τα έχει προμηθευτεί εκ των προτέρων, τα έχει προετοιμάσει από το σπίτι και τα έχει μάθει «παπαγαλία» δεν μπορεί να έχει το ίδιο επίπεδο με τους μαθητές που έχουν διδαχθεί να σκέφτονται και να παράγουν λόγο.

Συνεπώς η προτεραιότητά μας δεν πρέπει να είναι το δίπλωμα, αλλά η γνώση και γι΄ αυτό θα πρέπει να κατανοήσουν οι μαθητές και κυρίως οι γονείς τους ότι αυτό που μετράει πάνω από όλα είναι τα παιδιά να ξέρουν Αγγλικά καλά έτσι ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν σε κάθε πρόκληση που θα αντιμετωπίσουν στο μέλλον.

Οι γονείς που εμπιστεύονται ό,τι πολυτιμότερο έχουν θα έπρεπε να είναι πιο προσεχτικοί στις επιλογές τους καθώς η εκπαίδευση που δίνουμε στα παιδιά μας είναι πολλά περισσότερα από άχρηστα χαρτιά.

Το μάθημα της προσπάθειας για το καλύτερο είναι το πιο σημαντικό! Τουλάχιστον για όσους επιλέγουν την ποιότητα και όχι την προχειρότητα.

Ας διδάξουμε στα παιδιά ότι η αξία τους αποδεικνύεται με τις επιτυχίες τους στα δύσκολα και όχι με τις απλοποιημένες, πρόχειρες επιλογές οι οποίες έχουν προσωρινή διάρκεια, συχνά καθαρά κερδοσκοπικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν εφόδια για το μέλλον.