notification icon
Θα θέλατε να σας ενημερώνουμε για τα έκτακτα γεγονότα ;

Η φρενίτιδα της μάσκας στα σχολεία!!!

slider_image

Μοιράσου το άρθρο:

24-08-2020

Το σχολείο θα πρέπει να μάθει στα παιδιά τι είναι η μάσκα, γιατί και πότε την χρησιμοποιούμε και πώς την χρησιμοποιούμε

Γράφει ο Γιάννης Κωστιάνης

Από την αρχή της πανδημίας έχουμε πει ότι η μάσκα είναι και χρήσιμη και επικίνδυνη.

Χρήσιμη διότι έχει τη δυνατότητα να σταματά τους ιούς που επωάζονται στο αναπνευστικό μας σύστημα πριν μπουν στις αναπνευστικές μας οδούς, όπως κάνουν δεκαετίες με επιτυχία οι ιατροί και επικίνδυνη διότι αν η χρήση της δεν γίνει σωστά, το πιθανότερο είναι να έχει αντίθετα αποτελέσματα.

Η επιστημονική κοινότητα φαίνεται να είναι διχασμένη, ανάμεσα στις δύο αυτές απόψεις. Οπότε γι’ αυτό ακούμε άλλοτε να λένε να βάζουμε μάσκα και άλλες φορές ότι δεν χρειάζεται, αφού αν κάποιος δεν ξέρει να την χειρίζεται είναι σαν να μην τη φοράει! Αυτό το βάλε - βγάλε έτσι όπως το ακούει κάποιος, κάνει τους επιστήμονες να φαίνονται ότι δεν ξέρουν τι τους γίνεται, με αποτέλεσμα να χάνουν την εμπιστοσύνη του κόσμου, ενώ έχουν και οι δύο δίκιο αλλά και άδικο!!!

Εγώ τάσσομαι με την άποψη που λέει ότι η καλύτερη λύση, είναι η εφαρμόσιμη λύση!!!

Δηλαδή τη μάσκα θα πρέπει να τη φοράνε, αυτοί που ξέρουν να την χειρίζονται. Η πράξη δείχνει ότι η πλειοψηφία των πολιτών ΔΕΝ ξέρει να χειρίζεται σωστά τη μάσκα και δεν ξέρει πως δουλεύει. Άλλωστε το πιθανότερο είναι ποτέ να μην χρειάστηκε να φορέσουν μάσκα στη ζωή τους, οπότε είναι λογικό αυτή την πληροφορία να μην την γνωρίζουν.


Μας επιβάλλουν να φοράμε μάσκα
Αυτός που δεν ξέρει πως λειτουργεί η μάσκα, βλέπουμε να φορά τη μάσκα μιας χρήσεως, για 1 μήνα κάθε μέρα όπου το επιβάλλουν τα μέτρα, μέχρι να τη λιώσει, να την πιάνει από μπροστά για να την βγάλει και να την έχει στο αυτί του σαν σκουλαρίκι, ή να την φορά κάτω από την μύτη, μόνο και μόνο να μην τον γράψουν και πληρώσει 150 ευρώ πρόστιμο. Όλες αυτές οι περιπτώσεις είναι επικίνδυνες και επί της ουσίας, οι χρήστες ΔΕΝ φοράνε μάσκα για να προστατευτούν, γιατί δεν ξέρουν πώς να την χειριστούν.

Αυτός που ξέρει πως λειτουργεί η μάσκα, τη φορά από μόνος του για να προστατευτεί, τη φορά σωστά και χωρίς να του το επιβάλλουν. Από τη στιγμή που φτάνουμε να επιβάλουμε την μάσκα, αυτό σημαίνει ότι οι πολίτες ΔΕΝ ξέρουν πως λειτουργεί η μάσκα και τι καλό μπορεί να τους κάνει. Οπότε έχουμε αποτύχει τελείως στην ενημέρωση, αλλά υπάρχει επιτυχία στα fake news!


Η μάσκα στα σχολεία;
Αν λοιπόν π.χ. ένας 40χρονος συμπεριφέρεται όπως περιγράψαμε παραπάνω, θα μπορέσει ένα παιδί 7 -8 ή και 15 χρονών, να χρησιμοποιήσει σωστά τη μάσκα;  Εδώ πάλι οι απόψεις διίστανται. Διότι υπάρχουν αυτοί που λένε, αποκλείεται μικρά παιδιά να χειριστούν σωστά τη μάσκα (και μάλλον έχουν δίκιο) αλλά υπάρχουν και αυτοί που λένε, πως η εκπαίδευση πολλών πραγμάτων και συμπεριφορών, ξεκινά από την μικρή ηλικία και μέσα από το σχολείο.

Δηλαδή το σχολείο, θα πρέπει να μάθει στα παιδιά τι είναι η μάσκα, γιατί και πότε την χρησιμοποιούμε και πώς την χρησιμοποιούμε. Οπότε το σχολείο θα πρέπει να μεταλαμπαδεύσει τη γνώση της σωστής χρήσης της μάσκας στα παιδιά τόσο στην θεωρία, όσο και στην πράξη. Αν πετύχει αυτό, τα παιδιά θα μάθουν να χρησιμοποιούν σωστά την μάσκα, άρα θα ανακόψουμε όσο γίνεται τη μετάδοση του covid-19 αλλά και άλλων ιών, όπως της κοινής γρίπης και επίσης υπάρχει η πιθανότητα τα παιδιά να μάθουν τους γονείς τους την ορθή χρήση της μάσκας.
   

Δοκιμαστικά μέτρα και στατιστική
Λέω παραπάνω «αν πετύχει αυτό» το μέτρο, διότι έχω την αίσθηση ότι η υποχρεωτική χρήση της μάσκας στα σχολεία, γίνεται και για έναν ακόμα λόγο, αυτόν της στατιστικής. Να μου το θυμηθείτε αν η χρήση της μάσκας στα παιδιά γίνει τελικά υποχρεωτική για όλο το χειμώνα και τα παιδιά συνηθίσουν να την φορούν σωστά, υπάρχει πιθανότητα να δούμε ακόμα και την κοινή γρίπη να υποχωρεί στα σχολεία. Αυτό το στατιστικό δεδομένο, πιθανόν θα εκτιμηθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες αναλόγως, στο μέλλον.

Άλλωστε όλο αυτό τον καιρό ακούμε για δοκιμαστικά μέτρα (δοκιμαστικό μέτρο είναι αυτό που δεν ξέρεις από την αρχή το αποτέλεσμα) και πιστεύω ότι και αυτό το μέτρο της υποχρεωτικής μάσκας στα σχολεία, είναι και δοκιμαστικό μέτρο, οπότε ή θα πετύχει και θα φέρει γενικότερα θετικά αποτελέσματα, ή θα αποτύχει και θα το μαζέψουν γρήγορα πίσω.

Τέλος, συμφωνώ πως τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν και τα παιδιά πρέπει να μάθουν γράμματα, να μάθουν γλώσσα, να μάθουν μαθηματικά, φυσική, χημεία, όλα τα μαθήματα και τις τέχνες, αλλά να μάθουν να προσέχουν και την υγεία τους. Πώς θα τα μάθουν όλα αυτά; Γι΄ αυτό υπάρχουν οι δάσκαλοι και καθηγητές και αν δεν φτάνουν, το κράτος να προσλάβει και άλλους, ακόμα και άλλες ειδικότητες. Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει να λένε «οι Έλληνες δεν έχουμε παιδεία»; Ε, κάποια στιγμή δεν πρέπει με κάποιο τρόπο να την αποκτήσουμε και αυτή;
Γράφει ο Γιάννης Κωστιάνης

Από την αρχή της πανδημίας έχουμε πει ότι η μάσκα είναι και χρήσιμη και επικίνδυνη.

Χρήσιμη διότι έχει τη δυνατότητα να σταματά τους ιούς που επωάζονται στο αναπνευστικό μας σύστημα πριν μπουν στις αναπνευστικές μας οδούς, όπως κάνουν δεκαετίες με επιτυχία οι ιατροί και επικίνδυνη διότι αν η χρήση της δεν γίνει σωστά, το πιθανότερο είναι να έχει αντίθετα αποτελέσματα.

Η επιστημονική κοινότητα φαίνεται να είναι διχασμένη, ανάμεσα στις δύο αυτές απόψεις. Οπότε γι’ αυτό ακούμε άλλοτε να λένε να βάζουμε μάσκα και άλλες φορές ότι δεν χρειάζεται, αφού αν κάποιος δεν ξέρει να την χειρίζεται είναι σαν να μην τη φοράει! Αυτό το βάλε - βγάλε έτσι όπως το ακούει κάποιος, κάνει τους επιστήμονες να φαίνονται ότι δεν ξέρουν τι τους γίνεται, με αποτέλεσμα να χάνουν την εμπιστοσύνη του κόσμου, ενώ έχουν και οι δύο δίκιο αλλά και άδικο!!!

Εγώ τάσσομαι με την άποψη που λέει ότι η καλύτερη λύση, είναι η εφαρμόσιμη λύση!!!

Δηλαδή τη μάσκα θα πρέπει να τη φοράνε, αυτοί που ξέρουν να την χειρίζονται. Η πράξη δείχνει ότι η πλειοψηφία των πολιτών ΔΕΝ ξέρει να χειρίζεται σωστά τη μάσκα και δεν ξέρει πως δουλεύει. Άλλωστε το πιθανότερο είναι ποτέ να μην χρειάστηκε να φορέσουν μάσκα στη ζωή τους, οπότε είναι λογικό αυτή την πληροφορία να μην την γνωρίζουν.


Μας επιβάλλουν να φοράμε μάσκα
Αυτός που δεν ξέρει πως λειτουργεί η μάσκα, βλέπουμε να φορά τη μάσκα μιας χρήσεως, για 1 μήνα κάθε μέρα όπου το επιβάλλουν τα μέτρα, μέχρι να τη λιώσει, να την πιάνει από μπροστά για να την βγάλει και να την έχει στο αυτί του σαν σκουλαρίκι, ή να την φορά κάτω από την μύτη, μόνο και μόνο να μην τον γράψουν και πληρώσει 150 ευρώ πρόστιμο. Όλες αυτές οι περιπτώσεις είναι επικίνδυνες και επί της ουσίας, οι χρήστες ΔΕΝ φοράνε μάσκα για να προστατευτούν, γιατί δεν ξέρουν πώς να την χειριστούν.

Αυτός που ξέρει πως λειτουργεί η μάσκα, τη φορά από μόνος του για να προστατευτεί, τη φορά σωστά και χωρίς να του το επιβάλλουν. Από τη στιγμή που φτάνουμε να επιβάλουμε την μάσκα, αυτό σημαίνει ότι οι πολίτες ΔΕΝ ξέρουν πως λειτουργεί η μάσκα και τι καλό μπορεί να τους κάνει. Οπότε έχουμε αποτύχει τελείως στην ενημέρωση, αλλά υπάρχει επιτυχία στα fake news!


Η μάσκα στα σχολεία;
Αν λοιπόν π.χ. ένας 40χρονος συμπεριφέρεται όπως περιγράψαμε παραπάνω, θα μπορέσει ένα παιδί 7 -8 ή και 15 χρονών, να χρησιμοποιήσει σωστά τη μάσκα;  Εδώ πάλι οι απόψεις διίστανται. Διότι υπάρχουν αυτοί που λένε, αποκλείεται μικρά παιδιά να χειριστούν σωστά τη μάσκα (και μάλλον έχουν δίκιο) αλλά υπάρχουν και αυτοί που λένε, πως η εκπαίδευση πολλών πραγμάτων και συμπεριφορών, ξεκινά από την μικρή ηλικία και μέσα από το σχολείο.

Δηλαδή το σχολείο, θα πρέπει να μάθει στα παιδιά τι είναι η μάσκα, γιατί και πότε την χρησιμοποιούμε και πώς την χρησιμοποιούμε. Οπότε το σχολείο θα πρέπει να μεταλαμπαδεύσει τη γνώση της σωστής χρήσης της μάσκας στα παιδιά τόσο στην θεωρία, όσο και στην πράξη. Αν πετύχει αυτό, τα παιδιά θα μάθουν να χρησιμοποιούν σωστά την μάσκα, άρα θα ανακόψουμε όσο γίνεται τη μετάδοση του covid-19 αλλά και άλλων ιών, όπως της κοινής γρίπης και επίσης υπάρχει η πιθανότητα τα παιδιά να μάθουν τους γονείς τους την ορθή χρήση της μάσκας.
   

Δοκιμαστικά μέτρα και στατιστική
Λέω παραπάνω «αν πετύχει αυτό» το μέτρο, διότι έχω την αίσθηση ότι η υποχρεωτική χρήση της μάσκας στα σχολεία, γίνεται και για έναν ακόμα λόγο, αυτόν της στατιστικής. Να μου το θυμηθείτε αν η χρήση της μάσκας στα παιδιά γίνει τελικά υποχρεωτική για όλο το χειμώνα και τα παιδιά συνηθίσουν να την φορούν σωστά, υπάρχει πιθανότητα να δούμε ακόμα και την κοινή γρίπη να υποχωρεί στα σχολεία. Αυτό το στατιστικό δεδομένο, πιθανόν θα εκτιμηθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες αναλόγως, στο μέλλον.

Άλλωστε όλο αυτό τον καιρό ακούμε για δοκιμαστικά μέτρα (δοκιμαστικό μέτρο είναι αυτό που δεν ξέρεις από την αρχή το αποτέλεσμα) και πιστεύω ότι και αυτό το μέτρο της υποχρεωτικής μάσκας στα σχολεία, είναι και δοκιμαστικό μέτρο, οπότε ή θα πετύχει και θα φέρει γενικότερα θετικά αποτελέσματα, ή θα αποτύχει και θα το μαζέψουν γρήγορα πίσω.

Τέλος, συμφωνώ πως τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν και τα παιδιά πρέπει να μάθουν γράμματα, να μάθουν γλώσσα, να μάθουν μαθηματικά, φυσική, χημεία, όλα τα μαθήματα και τις τέχνες, αλλά να μάθουν να προσέχουν και την υγεία τους. Πώς θα τα μάθουν όλα αυτά; Γι΄ αυτό υπάρχουν οι δάσκαλοι και καθηγητές και αν δεν φτάνουν, το κράτος να προσλάβει και άλλους, ακόμα και άλλες ειδικότητες. Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει να λένε «οι Έλληνες δεν έχουμε παιδεία»; Ε, κάποια στιγμή δεν πρέπει με κάποιο τρόπο να την αποκτήσουμε και αυτή;

Η APELA προτείνει

image

images Άρθρα
15-04-2024

Σπαρτιάτικα

images Άρθρα
10-04-2024

Η μπελετσούκα

images Άρθρα
01-03-2024

Κοντούλα λεμονιά

images Άρθρα
19-01-2024

Αϊ Γιάννη μου

images Άρθρα
19-01-2024

Η «ΜΑΣΚΑ»