notification icon
Θα θέλατε να σας ενημερώνουμε για τα έκτακτα γεγονότα ;

«Η ευθύνη του επαγγελματία για τη διαδικασία της αξιολόγησης»

slider_image

Μοιράσου το άρθρο:

31-01-2020

«Γιατί οι ειδικοί ξέρουν να ακούνε, να αναστοχάζονται, να προτείνουν και τελικά να υποστηρίζουν!»

Γράφει η Μάρθα Ι. Ηλιοπούλου
Ειδική Παιδαγωγός/Φιλόλογος
MA Special Education/B.T.E.C Edexcel
Μέλος Πανελλήνιας Ένωσης Ειδικών Παιδαγωγών

Πώς πρέπει να αντιδράσει ένας επιστήμονας ειδικής αγωγής, αν ένας απελπισμένος γονέας του παρουσιάσει ένα βιβλίο θαυμάτων ή μια μέθοδο που υπόσχεται θεαματικές αλλαγές στο πρόβλημα του παιδιού του;

Πώς να αντιμετωπίσει μια μητέρα που απαιτεί ένα εντατικό πρόγραμμα βασιζόμενο στις θεωρίες του Kaufman, Doman ή του Lovaas, γιατί… κάπου τις άκουσε;

Οι ειδικοί δεν πρέπει να εκπλήσσονται, όταν οι γονείς ζητούν τη θεραπεία για την οποία άκουσαν σε μια τηλεοπτική εκπομπή. Οι τηλεοπτικές διαφημίσεις, το διαδίκτυο και τα social media  είναι τα… « σύγχρονα  μαντεία».

Οι οικογένειες πρέπει να ενθαρρύνονται να συζητούν τις όποιες πληροφορίες άκουσαν, την πηγή και τον φορέα πληροφόρησής τους. Για να κατανοήσουν τον συλλογισμό, οι ειδικοί πρέπει να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα ή να διαβάσουν το άρθρο από το οποίο εμπνεύστηκαν οι γονείς. Εάν αναγνωρίσουν κάποια αξία στο πρόγραμμα πρέπει να το ομολογήσουν, γιατί προέχει το συμφέρον των παιδιών, και όχι επειδή πρέπει να φανούν τόσο πιστευτοί όσο οι παρουσιαστές των τηλεοπτικών συνεντεύξεων! Εάν οι ειδικοί πιστεύουν ότι το «θαύμα» που παρουσιάζει η τηλεόραση δεν είναι έγκυρο, ή ότι η στρατηγική δεν θα λειτουργήσει στον συγκεκριμένο μαθητή, πρέπει να εξηγήσουν το γιατί. Οι ειδικοί πρέπει να διαχειριστούν, με σεβασμό και ευθύνη, μια εύθραυστη έννοια, τη γονική ελπίδα. Οφείλουν να κατευθύνουν την ενέργεια των γονέων πέρα από κάποιο παράλογο πρόγραμμα, ακόμα και αν πρέπει να γίνουν δυσάρεστοι. Πρέπει να τους προτείνουν κάτι  δημιουργικό και αποτελεσματικό για το παιδί τους, για να μην χάσουν πολύτιμο χρόνο πειραματιζόμενοι σε κάτι που δεν είναι απόλυτα επιστημονικό και αναγνωρισμένο.

Tις σωστές απαντήσεις και την αντίστοιχη καθοδήγηση προσφέρει η διαδικασία της Αξιολόγησης!

Η καλύτερη άμυνα, έναντι «παράλογων» απαιτήσεων, είναι η σωστή αξιολόγηση. Αυτή επιβεβαιώνει στους γονείς ότι κάποιος καταλαβαίνει το παιδί τους τόσο καλά ή και καλύτερα και από την οικογένειά του. Αφού ο ειδικός πραγματοποιήσει μία ολοκληρωμένη αξιολόγηση μέσω συγκεκριμένων βημάτων αξιολόγησης θα πραγματοποιήσει  την ενημέρωση, η οποία  πρέπει να γίνει κατά τέτοιο τρόπο που να μπορούν να αντιληφθούν πλήρως οι γονείς.

Είναι πολύ σημαντικό, οι ειδικοί να μην προσπαθήσουν να παραπλανήσουν, να καθησυχάσουν τους γονείς για να γίνουν αρεστοί, αλλά ούτε να εκμεταλλευτούν την αγωνία τους. Οι περισσότεροι γονείς εκτιμούν τους ειδικούς που λένε ότι χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να αξιολογήσουν το παιδί ή που ζητούν τη γνώμη των γονέων για οποιοδήποτε θέμα.

Η προσεκτική αξιολόγηση σχετίζεται με την εμπειρία και τον επαγγελματισμό  των ειδικών και επιβεβαιώνει την καλή πίστη. Διασφαλίζει την αίσθηση  στους γονείς ότι το  Κέντρο Ειδικής Αγωγής στο οποίο απευθύνθηκαν  ενδιαφέρεται πραγματικά για τα προβλήματα του παιδιού τους. Βοηθά με τη συνδρομή όλης της διεπιστημονικής ομάδας να αναγνωριστεί και να καθοριστεί το αρχικό σημείο του εκπαιδευτικού σχεδιασμού.

Η αξιολόγηση πρέπει να δίνει όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για τη δεκτική και εκφραστική γλώσσα του παιδιού, το βασικό και λεπτό κινητικό συντονισμό και τις σχολικές, προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητές του.

• Πώς ένα τέτοιο παιδί εκφράζει τις ανάγκες του;
• Πώς συμπεριφέρεται μέσα στην τάξη, στην παιδική χαρά και στο σπίτι του;

Η καλή αξιολόγηση μελετά την επίδοση των νέων σε διαφορετικά περιβάλλοντα. Το πιο πιθανό είναι με την αξιολόγηση να αποκαλυφθεί μεγάλη ποικιλία ικανοτήτων τους και να προσδιοριστούν, σε μεγάλο ποσοστό ακρίβειας, οι αδυναμίες τους.

Ζητείστε, επιδιώξτε και εμπιστευτείτε μία σωστή και ολοκληρωμένη αξιολόγηση!
Ρωτήστε για εργαλεία αξιολόγησης, για ευρήματα αξιολόγησης, απαιτήστε γραπτή αναφορά…  γιατί οι θεαματικές αλλαγές δεν έρχονται μόνες τους!

Στο Κέντρο Αγωγής Παιδιού και Εφήβου «Εξέλιξη» προσφέρονται ολοκληρωμένα προγράμματα αξιολόγησης για παιδιά, από την ηλικία των 18 μηνών. Ειδικά προγράμματα αξιολόγησης για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας για όλες τις δυσκολίες. Επιπλέον, μπορείτε να βρείτε καινοτόμες αξιολογήσεις για εφήβους από Α΄ Γυμνασίου μέχρι τη Γ΄ Λυκείου. Έχουν σχεδιαστεί εξειδικευμένα πακέτα αξιολογήσεων προσανατολισμένα στα αιτήματα και τις μορφές των δυσκολιών που παρουσιάζουν τα παιδιά και οι έφηβοι. Οι γονείς έχουν την ευκαιρία μέσα από μία σειρά συναντήσεων να πάρουν απαντήσεις, κατευθύνσεις και καθοδήγηση στα καίρια ζητήματα των παιδιών τους!

Γιατί οι ειδικοί ξέρουν να ακούνε, να αναστοχάζονται, να προτείνουν και τελικά να υποστηρίζουν!

Κέντρο Αγωγής Παιδιού & Εφήβου «Εξέλιξη»

Λεωνίδου 1, Σπάρτη Λακωνίας

Τηλ. 2731081050/6978733472

Site : www.kentro-exelixi.gr

e-mail: paidi.efivos@yahoo.gr

Γράφει η Μάρθα Ι. Ηλιοπούλου
Ειδική Παιδαγωγός/Φιλόλογος
MA Special Education/B.T.E.C Edexcel
Μέλος Πανελλήνιας Ένωσης Ειδικών Παιδαγωγών

Πώς πρέπει να αντιδράσει ένας επιστήμονας ειδικής αγωγής, αν ένας απελπισμένος γονέας του παρουσιάσει ένα βιβλίο θαυμάτων ή μια μέθοδο που υπόσχεται θεαματικές αλλαγές στο πρόβλημα του παιδιού του;

Πώς να αντιμετωπίσει μια μητέρα που απαιτεί ένα εντατικό πρόγραμμα βασιζόμενο στις θεωρίες του Kaufman, Doman ή του Lovaas, γιατί… κάπου τις άκουσε;

Οι ειδικοί δεν πρέπει να εκπλήσσονται, όταν οι γονείς ζητούν τη θεραπεία για την οποία άκουσαν σε μια τηλεοπτική εκπομπή. Οι τηλεοπτικές διαφημίσεις, το διαδίκτυο και τα social media  είναι τα… « σύγχρονα  μαντεία».

Οι οικογένειες πρέπει να ενθαρρύνονται να συζητούν τις όποιες πληροφορίες άκουσαν, την πηγή και τον φορέα πληροφόρησής τους. Για να κατανοήσουν τον συλλογισμό, οι ειδικοί πρέπει να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα ή να διαβάσουν το άρθρο από το οποίο εμπνεύστηκαν οι γονείς. Εάν αναγνωρίσουν κάποια αξία στο πρόγραμμα πρέπει να το ομολογήσουν, γιατί προέχει το συμφέρον των παιδιών, και όχι επειδή πρέπει να φανούν τόσο πιστευτοί όσο οι παρουσιαστές των τηλεοπτικών συνεντεύξεων! Εάν οι ειδικοί πιστεύουν ότι το «θαύμα» που παρουσιάζει η τηλεόραση δεν είναι έγκυρο, ή ότι η στρατηγική δεν θα λειτουργήσει στον συγκεκριμένο μαθητή, πρέπει να εξηγήσουν το γιατί. Οι ειδικοί πρέπει να διαχειριστούν, με σεβασμό και ευθύνη, μια εύθραυστη έννοια, τη γονική ελπίδα. Οφείλουν να κατευθύνουν την ενέργεια των γονέων πέρα από κάποιο παράλογο πρόγραμμα, ακόμα και αν πρέπει να γίνουν δυσάρεστοι. Πρέπει να τους προτείνουν κάτι  δημιουργικό και αποτελεσματικό για το παιδί τους, για να μην χάσουν πολύτιμο χρόνο πειραματιζόμενοι σε κάτι που δεν είναι απόλυτα επιστημονικό και αναγνωρισμένο.

Tις σωστές απαντήσεις και την αντίστοιχη καθοδήγηση προσφέρει η διαδικασία της Αξιολόγησης!

Η καλύτερη άμυνα, έναντι «παράλογων» απαιτήσεων, είναι η σωστή αξιολόγηση. Αυτή επιβεβαιώνει στους γονείς ότι κάποιος καταλαβαίνει το παιδί τους τόσο καλά ή και καλύτερα και από την οικογένειά του. Αφού ο ειδικός πραγματοποιήσει μία ολοκληρωμένη αξιολόγηση μέσω συγκεκριμένων βημάτων αξιολόγησης θα πραγματοποιήσει  την ενημέρωση, η οποία  πρέπει να γίνει κατά τέτοιο τρόπο που να μπορούν να αντιληφθούν πλήρως οι γονείς.

Είναι πολύ σημαντικό, οι ειδικοί να μην προσπαθήσουν να παραπλανήσουν, να καθησυχάσουν τους γονείς για να γίνουν αρεστοί, αλλά ούτε να εκμεταλλευτούν την αγωνία τους. Οι περισσότεροι γονείς εκτιμούν τους ειδικούς που λένε ότι χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να αξιολογήσουν το παιδί ή που ζητούν τη γνώμη των γονέων για οποιοδήποτε θέμα.

Η προσεκτική αξιολόγηση σχετίζεται με την εμπειρία και τον επαγγελματισμό  των ειδικών και επιβεβαιώνει την καλή πίστη. Διασφαλίζει την αίσθηση  στους γονείς ότι το  Κέντρο Ειδικής Αγωγής στο οποίο απευθύνθηκαν  ενδιαφέρεται πραγματικά για τα προβλήματα του παιδιού τους. Βοηθά με τη συνδρομή όλης της διεπιστημονικής ομάδας να αναγνωριστεί και να καθοριστεί το αρχικό σημείο του εκπαιδευτικού σχεδιασμού.

Η αξιολόγηση πρέπει να δίνει όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για τη δεκτική και εκφραστική γλώσσα του παιδιού, το βασικό και λεπτό κινητικό συντονισμό και τις σχολικές, προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητές του.

• Πώς ένα τέτοιο παιδί εκφράζει τις ανάγκες του;
• Πώς συμπεριφέρεται μέσα στην τάξη, στην παιδική χαρά και στο σπίτι του;

Η καλή αξιολόγηση μελετά την επίδοση των νέων σε διαφορετικά περιβάλλοντα. Το πιο πιθανό είναι με την αξιολόγηση να αποκαλυφθεί μεγάλη ποικιλία ικανοτήτων τους και να προσδιοριστούν, σε μεγάλο ποσοστό ακρίβειας, οι αδυναμίες τους.

Ζητείστε, επιδιώξτε και εμπιστευτείτε μία σωστή και ολοκληρωμένη αξιολόγηση!
Ρωτήστε για εργαλεία αξιολόγησης, για ευρήματα αξιολόγησης, απαιτήστε γραπτή αναφορά…  γιατί οι θεαματικές αλλαγές δεν έρχονται μόνες τους!

Στο Κέντρο Αγωγής Παιδιού και Εφήβου «Εξέλιξη» προσφέρονται ολοκληρωμένα προγράμματα αξιολόγησης για παιδιά, από την ηλικία των 18 μηνών. Ειδικά προγράμματα αξιολόγησης για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας για όλες τις δυσκολίες. Επιπλέον, μπορείτε να βρείτε καινοτόμες αξιολογήσεις για εφήβους από Α΄ Γυμνασίου μέχρι τη Γ΄ Λυκείου. Έχουν σχεδιαστεί εξειδικευμένα πακέτα αξιολογήσεων προσανατολισμένα στα αιτήματα και τις μορφές των δυσκολιών που παρουσιάζουν τα παιδιά και οι έφηβοι. Οι γονείς έχουν την ευκαιρία μέσα από μία σειρά συναντήσεων να πάρουν απαντήσεις, κατευθύνσεις και καθοδήγηση στα καίρια ζητήματα των παιδιών τους!

Γιατί οι ειδικοί ξέρουν να ακούνε, να αναστοχάζονται, να προτείνουν και τελικά να υποστηρίζουν!

Κέντρο Αγωγής Παιδιού & Εφήβου «Εξέλιξη»

Λεωνίδου 1, Σπάρτη Λακωνίας

Τηλ. 2731081050/6978733472

Site : www.kentro-exelixi.gr

e-mail: paidi.efivos@yahoo.gr

Η APELA προτείνει

image

images Επιχειρηματικά νέα
13-02-2024

4 ασκήσεις για βελτίωση ακοής

images Επιχειρηματικά νέα
30-01-2024

Οστεοπόρωση: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε