notification icon
Θα θέλατε να σας ενημερώνουμε για τα έκτακτα γεγονότα ;

Κέντρο «Εξέλιξη»: Ομάδα Κοινωνικών Δεξιοτήτων για παιδιά με ΔΑΦ

slider_image
08-10-2019

Καινοτόμο ομαδικό πρόγραμμα για παιδιά με Αυτισμό!

Γνωρίστε το στο Κέντρο Αγωγής Παιδιού & Εφήβου «Εξέλιξη»
 
Τα παιδιά που βρίσκονται στο αυτιστικό φάσμα αντιμετωπίζουν δυσκολίες σε 3 ‘περιοχές’ γνωστές και ως η Τριάδα των Δυσλειτουργιών (TriadofImpairments). Αυτές οι περιοχές είναι οι εξής: η κοινωνική ανάπτυξη/ αλληλεπίδραση, η γλώσσα και η επικοινωνία, η σκέψη και η συμπεριφορά (Wing  και Gould, 1979).

Η ‘συνήθης’ συμπεριφορά που αναφέρουν οι γονείς ή οι θεραπευτές είναι η ‘αδιαφορία’ των παιδιών αυτών σε οτιδήποτε τους πεις ή τους δείξεις. Πώς θα μάθει αν δεν με προσέχει, πώς θα αξιολογήσω τις ικανότητές του αν δεν κατονομάζει τις κάρτες, πώς θα αλληλεπιδράσω μαζί του;

Η λέξη κλειδί είναι η προσοχή, η οποία χαρακτηρίζεται ως παράγοντας ζωτικής σημασίας για την κοινωνική αλληλεπίδραση (Patten και Watson,2011).

H προσοχή και ειδικότερα η κοινή προσοχή είναι ένας τομέας στον οποίο τα παιδιά στο φάσμα έχουν δυσκολίες. Παρατηρείται μονοκάναλη προσοχή και αδυναμία να μοιράσουν την προσοχή τους σε δύο πράγματα, πόσο μάλλον σε κάτι που τους ενδιαφέρει ή που δεν καταλαβαίνουν το σκοπό.

Το ΑttentionAutism είναι μία θεραπευτική προσέγγιση που παρουσιάστηκε από την GinaDavies (2010)  με σκοπό να ‘χτίσει’ επικοινωνία, αλληλεπίδραση, προσοχή και ικανότητες μάθησης για παιδία στο αυτιστικό φάσμα. Το πρόγραμμα παρουσιάζει με δελεαστικό τρόπο το υλικό, στον οποίο τα παιδιά βρίσκουν δύσκολο να αντισταθούν να προσέξουν και κατά συνέπεια να το μάθουν. Η προσέγγιση αυτή στηρίζεται σε καινούρια δεδομένα που πλέον παραγκωνίζουν τα αυστηρά demands και τον ρομποτικό λόγο μέσω εικόνων, μιας και σε βάθος χρόνου δείχνουν να μην είναι λειτουργικά.

Το παιδί με αυτισμό θέλουμε να επικοινωνεί γιατί το θέλει και ενδιαφέρεται όχι γιατί αναγκάζεται (βλ. λόγω κινήτρου κλπ.)

Θυμήσου τα σημαντικά:
• Χρησιμοποίησε εικόνες (visual first).
• Μοντελοποίηση (κάνε εσύ αυτό που θέλεις να κάνει).
• Η διασκέδαση και το γέλιο είναι σημαντικό κομμάτι της θεραπείας.
• Παρουσίασε με πάθος και ενθουσιασμό το υλικό σου.
• Όχι κίνητρο αλλά ας κάνουμε αυτό γιατί είναι φοβερό!!
• Ρουτίνα και δομή, αλλά διαφορετικό περιεχόμενο.

Συχνότητα:1 ώρα/εβδομάδα (σταθερή ώρα και μέρα).

Εξειδικευμένοι Θεραπευτές: Ψυχολόγοι και Λογοθεραπευτές

Κέντρο Αγωγής Παιδιού και Εφήβου «Εξέλιξη»

Λεωνίδου 1, Σπάρτη

2731081050 και 6978733472

Υποκατάστημα: Λεωνίδου 40, 2731082009

www.kentro-exelixi.gr

Καινοτόμο ομαδικό πρόγραμμα για παιδιά με Αυτισμό!

Γνωρίστε το στο Κέντρο Αγωγής Παιδιού & Εφήβου «Εξέλιξη»
 
Τα παιδιά που βρίσκονται στο αυτιστικό φάσμα αντιμετωπίζουν δυσκολίες σε 3 ‘περιοχές’ γνωστές και ως η Τριάδα των Δυσλειτουργιών (TriadofImpairments). Αυτές οι περιοχές είναι οι εξής: η κοινωνική ανάπτυξη/ αλληλεπίδραση, η γλώσσα και η επικοινωνία, η σκέψη και η συμπεριφορά (Wing  και Gould, 1979).

Η ‘συνήθης’ συμπεριφορά που αναφέρουν οι γονείς ή οι θεραπευτές είναι η ‘αδιαφορία’ των παιδιών αυτών σε οτιδήποτε τους πεις ή τους δείξεις. Πώς θα μάθει αν δεν με προσέχει, πώς θα αξιολογήσω τις ικανότητές του αν δεν κατονομάζει τις κάρτες, πώς θα αλληλεπιδράσω μαζί του;

Η λέξη κλειδί είναι η προσοχή, η οποία χαρακτηρίζεται ως παράγοντας ζωτικής σημασίας για την κοινωνική αλληλεπίδραση (Patten και Watson,2011).

H προσοχή και ειδικότερα η κοινή προσοχή είναι ένας τομέας στον οποίο τα παιδιά στο φάσμα έχουν δυσκολίες. Παρατηρείται μονοκάναλη προσοχή και αδυναμία να μοιράσουν την προσοχή τους σε δύο πράγματα, πόσο μάλλον σε κάτι που τους ενδιαφέρει ή που δεν καταλαβαίνουν το σκοπό.

Το ΑttentionAutism είναι μία θεραπευτική προσέγγιση που παρουσιάστηκε από την GinaDavies (2010)  με σκοπό να ‘χτίσει’ επικοινωνία, αλληλεπίδραση, προσοχή και ικανότητες μάθησης για παιδία στο αυτιστικό φάσμα. Το πρόγραμμα παρουσιάζει με δελεαστικό τρόπο το υλικό, στον οποίο τα παιδιά βρίσκουν δύσκολο να αντισταθούν να προσέξουν και κατά συνέπεια να το μάθουν. Η προσέγγιση αυτή στηρίζεται σε καινούρια δεδομένα που πλέον παραγκωνίζουν τα αυστηρά demands και τον ρομποτικό λόγο μέσω εικόνων, μιας και σε βάθος χρόνου δείχνουν να μην είναι λειτουργικά.

Το παιδί με αυτισμό θέλουμε να επικοινωνεί γιατί το θέλει και ενδιαφέρεται όχι γιατί αναγκάζεται (βλ. λόγω κινήτρου κλπ.)

Θυμήσου τα σημαντικά:
• Χρησιμοποίησε εικόνες (visual first).
• Μοντελοποίηση (κάνε εσύ αυτό που θέλεις να κάνει).
• Η διασκέδαση και το γέλιο είναι σημαντικό κομμάτι της θεραπείας.
• Παρουσίασε με πάθος και ενθουσιασμό το υλικό σου.
• Όχι κίνητρο αλλά ας κάνουμε αυτό γιατί είναι φοβερό!!
• Ρουτίνα και δομή, αλλά διαφορετικό περιεχόμενο.

Συχνότητα:1 ώρα/εβδομάδα (σταθερή ώρα και μέρα).

Εξειδικευμένοι Θεραπευτές: Ψυχολόγοι και Λογοθεραπευτές

Κέντρο Αγωγής Παιδιού και Εφήβου «Εξέλιξη»

Λεωνίδου 1, Σπάρτη

2731081050 και 6978733472

Υποκατάστημα: Λεωνίδου 40, 2731082009

www.kentro-exelixi.gr

Μοιράσου το άρθρο:

Η APELA προτείνει

image

Apela Real Estate

Κτηματομεσιτικό Γραφείο Λακωνίας