notification icon
Θα θέλατε να σας ενημερώνουμε για τα έκτακτα γεγονότα ;

Mazda MX-5: Jinba Ittai

slider_image

Μοιράσου το άρθρο:

29-08-2019

Άλογο και αναβάτης ένα, ή αν θέλετε εστιάζοντας στην Mazda, το MX-5 και ο οδηγός του σε απόλυτη αρμονία

Η Mazda δίνει έμφαση σε αυτοκίνητα με οδηγοκεντρικό χαρακτήρα υιοθετώντας τη φιλοσοφία Jinba Ittai που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει «άλογο και αναβάτης ένα, σε απόλυτη αρμονία». Έτσι, όπως στο πέρασμα του χρόνου η σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στον αναβάτη και το άλογο είναι μοναδική, κάτι ανάλογο ισχύει και για το MX-5 με τον οδηγό του.

Ήταν 1989 όταν η Mazda έχοντας ως πρότυπο τα σπορ βρετανικά διθέσια μοντέλα, σχεδίασε τη δική της εκδοχή στην οποία έδωσε τότε το όνομα MX-5. Οι Ιάπωνες εργάστηκαν σκληρά πάνω σε αυτό το project προκειμένου να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο πραγματικά απολαυστικό στην οδήγηση.

Το αποτέλεσμα τους δικαίωσε, όπως αποδείχθηκε από την πρώτη κιόλας μέρα του εμβληματικού πλέον μπορούμε να πούμε roadster. Λιτό και απέριττο, με χαμηλό βάρος χωρίς πολλά φτιασίδια και πολυτέλειες, απόλυτο ζύγισμα ανάμεσα στους δύο άξονες, πρόσφερε αυτό που όλοι οι φίλοι της οδήγησης αναζητούσαν.

Παρά το γεγονός ότι ποτέ δεν εστίασε στη δύναμη και παράλληλα στις εκρηκτικές επιδόσεις, κατάφερε να προσφέρει απόλαυση στο δρόμο χάρη στην ομοιογένεια της οδικής συμπεριφοράς του. Ως συνέπεια φυσικά το Mazda MX-5 ήταν και ένα προσιτό roadster που έδωσε την ευκαιρία στο ευρύ κοινό να το αποκτήσει. Και να αποκτήσει παράλληλα πρόσβαση στον κόσμο των ανοιχτών διθέσιων, σπορ μοντέλων. Το MX-5 δεν διεκδίκησε ποτέ τον τίτλο του supercar, ούτε καν του σπορ μοντέλου, αλλά με την απλότητά του και την προσοχή στη λεπτομέρεια κέρδισε την αγάπη του κόσμου, όπως μαρτυρά και η πετυχημένη εμπορική πορεία του όλα αυτά τα χρόνια.

Όταν το αυτοκίνητο και ο οδηγός είναι σε απόλυτη αρμονία, τότε προκύπτει και η οδηγική απόλαυση. Αυτό είναι η φιλοσοφία που ασπάζεται η Mazda και πέρασε στο μικρό ανοιχτό διθέσιο μοντέλο της. Το άλογο και ο αναβάτης επικοινωνούν μεταξύ τους αναγνωρίζοντας τα «θέλω» ο ένας του άλλου. Για παράδειγμα το άλογο ρυθμίζει τον βηματισμό του, έτσι ώστε ο αναβάτης να μπορεί να ρίξει με επιτυχία το βέλος.

Η Mazda είχε ως στόχο να δημιουργήσει μια ανάλογη σχέση ανάμεσα στον οδηγό και το αυτοκίνητο. Έτσι, πρόσεξε σε κάθε λεπτομέρεια τα πάντα. Από τη θέση οδήγησης, η οποία βρίσκεται χαμηλά τοποθετημένη, φέρνοντας τον οδηγό πιο κοντά στην άσφαλτο, μέχρι την τέλεια τοποθέτηση των επιμέρους χειριστηρίων, έτσι ώστε να γίνεται ένα με το αυτοκίνητο.

Το τιμόνι είναι στην σωστή απόσταση από τα χέρια του οδηγού, έτσι ώστε να έχει τον απόλυτο έλεγχο, ο επιλογέας βρίσκεται ακριβώς εκεί που το χέρι φτάνει, με κάθε σχέση να αλλάζει χωρίς να χρειάζεται να καταβάλει προσπάθεια. Η δύναμη του κινητήρα που είναι τοποθετημένος εμπρός, περνάει στους πίσω τροχούς, όπως σε κάθε roadster που σέβεται τον εαυτό του.

Ωστόσο, το Mazda MX-5 από το 1989 που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά έφερε κάτι που δεν πρόσφεραν αντίστοιχες παλαιότερες κατασκευές. Αξιοπιστία. Φτιάχτηκε για να διαρκέσει, να λειτουργεί σε όλες τις συνθήκες και υπό κάθε πίεση. Όσο και αν αυτό ακούγεται περίεργο, η αξιοπιστία σε τέτοιου είδους αυτοκίνητα δεν ήταν δεδομένη, μέχρι να κυκλοφορήσει το Mazda MX-5.

Έφερε επανάσταση στην κατηγορία του. Και ενώ ο περισσότερος κόσμος του αγόρασε αρχικά για την εμφάνισή του, κατά τη συμβίωση μαζί του το αγάπησε για τις πολλές αρετές του. Ένα ελαφρύ, ευέλικτο αυτοκίνητο, με εξαιρετική οδική συμπεριφορά που σε κάνει να θέλεις να πας στον προορισμό σου από την πιο μακρινή διαδρομή για να ζήσεις περισσότερο μαζί του. Να απολαύσεις την απλότητά του, την παιχνιδιάρικη οδική συμπεριφορά του, να στρίψεις σε φιδωτές διαδρομές, με την κουκούλα κάτω και τον αέρα να χαϊδεύει τα μαλλιά σου. Να μυρίζεις τη φύση, να γίνεσαι ένα με αυτήν και το αυτοκίνητό σου. Το Mazda MX-5.

Η Mazda δίνει έμφαση σε αυτοκίνητα με οδηγοκεντρικό χαρακτήρα υιοθετώντας τη φιλοσοφία Jinba Ittai που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει «άλογο και αναβάτης ένα, σε απόλυτη αρμονία». Έτσι, όπως στο πέρασμα του χρόνου η σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στον αναβάτη και το άλογο είναι μοναδική, κάτι ανάλογο ισχύει και για το MX-5 με τον οδηγό του.

Ήταν 1989 όταν η Mazda έχοντας ως πρότυπο τα σπορ βρετανικά διθέσια μοντέλα, σχεδίασε τη δική της εκδοχή στην οποία έδωσε τότε το όνομα MX-5. Οι Ιάπωνες εργάστηκαν σκληρά πάνω σε αυτό το project προκειμένου να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο πραγματικά απολαυστικό στην οδήγηση.

Το αποτέλεσμα τους δικαίωσε, όπως αποδείχθηκε από την πρώτη κιόλας μέρα του εμβληματικού πλέον μπορούμε να πούμε roadster. Λιτό και απέριττο, με χαμηλό βάρος χωρίς πολλά φτιασίδια και πολυτέλειες, απόλυτο ζύγισμα ανάμεσα στους δύο άξονες, πρόσφερε αυτό που όλοι οι φίλοι της οδήγησης αναζητούσαν.

Παρά το γεγονός ότι ποτέ δεν εστίασε στη δύναμη και παράλληλα στις εκρηκτικές επιδόσεις, κατάφερε να προσφέρει απόλαυση στο δρόμο χάρη στην ομοιογένεια της οδικής συμπεριφοράς του. Ως συνέπεια φυσικά το Mazda MX-5 ήταν και ένα προσιτό roadster που έδωσε την ευκαιρία στο ευρύ κοινό να το αποκτήσει. Και να αποκτήσει παράλληλα πρόσβαση στον κόσμο των ανοιχτών διθέσιων, σπορ μοντέλων. Το MX-5 δεν διεκδίκησε ποτέ τον τίτλο του supercar, ούτε καν του σπορ μοντέλου, αλλά με την απλότητά του και την προσοχή στη λεπτομέρεια κέρδισε την αγάπη του κόσμου, όπως μαρτυρά και η πετυχημένη εμπορική πορεία του όλα αυτά τα χρόνια.

Όταν το αυτοκίνητο και ο οδηγός είναι σε απόλυτη αρμονία, τότε προκύπτει και η οδηγική απόλαυση. Αυτό είναι η φιλοσοφία που ασπάζεται η Mazda και πέρασε στο μικρό ανοιχτό διθέσιο μοντέλο της. Το άλογο και ο αναβάτης επικοινωνούν μεταξύ τους αναγνωρίζοντας τα «θέλω» ο ένας του άλλου. Για παράδειγμα το άλογο ρυθμίζει τον βηματισμό του, έτσι ώστε ο αναβάτης να μπορεί να ρίξει με επιτυχία το βέλος.

Η Mazda είχε ως στόχο να δημιουργήσει μια ανάλογη σχέση ανάμεσα στον οδηγό και το αυτοκίνητο. Έτσι, πρόσεξε σε κάθε λεπτομέρεια τα πάντα. Από τη θέση οδήγησης, η οποία βρίσκεται χαμηλά τοποθετημένη, φέρνοντας τον οδηγό πιο κοντά στην άσφαλτο, μέχρι την τέλεια τοποθέτηση των επιμέρους χειριστηρίων, έτσι ώστε να γίνεται ένα με το αυτοκίνητο.

Το τιμόνι είναι στην σωστή απόσταση από τα χέρια του οδηγού, έτσι ώστε να έχει τον απόλυτο έλεγχο, ο επιλογέας βρίσκεται ακριβώς εκεί που το χέρι φτάνει, με κάθε σχέση να αλλάζει χωρίς να χρειάζεται να καταβάλει προσπάθεια. Η δύναμη του κινητήρα που είναι τοποθετημένος εμπρός, περνάει στους πίσω τροχούς, όπως σε κάθε roadster που σέβεται τον εαυτό του.

Ωστόσο, το Mazda MX-5 από το 1989 που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά έφερε κάτι που δεν πρόσφεραν αντίστοιχες παλαιότερες κατασκευές. Αξιοπιστία. Φτιάχτηκε για να διαρκέσει, να λειτουργεί σε όλες τις συνθήκες και υπό κάθε πίεση. Όσο και αν αυτό ακούγεται περίεργο, η αξιοπιστία σε τέτοιου είδους αυτοκίνητα δεν ήταν δεδομένη, μέχρι να κυκλοφορήσει το Mazda MX-5.

Έφερε επανάσταση στην κατηγορία του. Και ενώ ο περισσότερος κόσμος του αγόρασε αρχικά για την εμφάνισή του, κατά τη συμβίωση μαζί του το αγάπησε για τις πολλές αρετές του. Ένα ελαφρύ, ευέλικτο αυτοκίνητο, με εξαιρετική οδική συμπεριφορά που σε κάνει να θέλεις να πας στον προορισμό σου από την πιο μακρινή διαδρομή για να ζήσεις περισσότερο μαζί του. Να απολαύσεις την απλότητά του, την παιχνιδιάρικη οδική συμπεριφορά του, να στρίψεις σε φιδωτές διαδρομές, με την κουκούλα κάτω και τον αέρα να χαϊδεύει τα μαλλιά σου. Να μυρίζεις τη φύση, να γίνεσαι ένα με αυτήν και το αυτοκίνητό σου. Το Mazda MX-5.

Η APELA προτείνει

image