notification icon
Θα θέλατε να σας ενημερώνουμε για τα έκτακτα γεγονότα ;

Πελοπόννησος Πρώτα: Αλαλούμ με τη ΣΔΙΤ των απορριμμάτων στην Πελοπόννησο

slider_image

Μοιράσου το άρθρο:

01-06-2018

Ανακοίνωση από την παράταξη «Πελοπόννησος Πρώτα», μείζονα αντιπολίτευση στο Περιφερειακό Συμβούλιο της Περιφέρειας Πελοποννήσου:

Πολλά καινούργια ανησυχητικά και εντυπωσιακά ζητήματα προέκυψαν κατά την τελευταία συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής στις 29/5/2018.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Περιφέρειας Πελοποννήσου, υποτίθεται ότι ήμασταν λίγο πριν την υπογραφή της σύμβασης μέσω ΣΔΙΤ με την ΤΕΡΝΑ και ότι θα ακολουθούσαν η έκδοση οικοδομικής άδειας και η υλοποίηση του έργου.

ΑντΆ αυτού μας παρουσιάστηκαν 9 ιδιοκτησίες στην περιοχή των έργων σε Παλαιόχουνη Αρκαδίας και Σκάλα Λακωνίας, για τις οποίες εκκρεμεί ακόμη η οριστικοποίηση των τίτλων και χρειάζεται να λυθεί το θέμα μέσω αναγκαστικής απαλλοτρίωσης που θα κάνει η Περιφέρεια (μετά από απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου) και θα πληρώσει η ΤΕΡΝΑ.

Έτσι διαπιστώνουμε ότι:
1) Οι απανωτές υποσχέσεις του Περιφερειάρχη για άμεση έναρξη του έργου μετατίθενται για πολλοστή φορά. Μάλιστα η πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής δήλωσε «ποιος σας είπε ότι θα πάμε γρήγορα σε υπογραφή της σύμβασης;»!
2) Η αναφορά της κας Νικολάκου ότι «η Περιφέρεια ενημερώθηκε για τις εκκρεμότητες στα ιδιοκτησιακά 10 μέρες πριν» (!) μας ξάφνιασε και δημιουργεί νέα δεδομένα. Προσπάθησε με αυτόν τον τρόπο να μετακυλήσει τις ευθύνες για την απόκτηση των ιδιοκτησιών κύρια στην ΤΕΡΝΑ (που απουσίαζε από τη συνεδρίαση) και στους υπόλοιπους εμπλεκόμενους υπηρεσιακούς και συνεργαζόμενους παράγοντες.

Θυμίζουμε ότι:
α) σύμφωνα με την προκήρυξη και το σχέδιο της σύμβασης, με ευθύνη της αναθέτουσας αρχής - Περιφέρειας, έχουν προηγηθεί αρκετές φορές, στα προηγούμενα στάδια, ο έλεγχος των ακινήτων, προϋπόθεση σοβαρή για την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων και την έγκριση νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο που ήδη έχουν γίνει
β) σε απανωτές αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής αρμόδιοι για τη διαχείριση όλων των θεμάτων είναι ο Περιφερειάρχης και η πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής. Μάλιστα η Οικονομική Επιτροπή στη συνεδρίαση τής 2572/28-12-15 είχε αποφανθεί ότι είχαν διευθετηθεί όλα τα θέματα με τα ιδιοκτησιακά και μπορούσε να υπογραφεί η σύμβαση.

Κοντολογίς, η αναθέτουσα αρχή, που είναι η Περιφέρεια, δε μπορεί να δηλώνει άγνοια μέχρι σήμερα για την εξέλιξη του «ιδιοκτησιακού» στο έργο.

3) Σύμφωνα με την εισήγηση και κατά την εξέλιξη της συνεδρίασης στις 29/5/2018, απέκρυψαν στοιχεία, στρέβλωσαν δεδομένα και δεν βοήθησαν στο ξεκαθάρισμα των προβλημάτων των επίμαχων ιδιοκτησιών. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε:
α) δεν υπήρχε ένα ενιαίο τοπογραφικό στο οποίο να φαίνονται αφενός οι αναφερόμενες ιδιοκτησίες, αφετέρου οι προβλεπόμενες εγκαταστάσεις του έργου (μετά από έντονη δική μας πίεση, μας προσκόμισαν δύο πακέτα τοπογραφικών διαγραμμάτων, που δεν διαβάζονταν!)
β) πάνω από ενάμιση μήνα υπάρχει προσωρινή απόφαση Δικαστηρίου υπέρ του ιδιοκτήτη ακινήτου στην περιοχή της Παλαιόχουνης και από πλευράς Περιφέρειας δεν έγινε καμία αναφορά
γ) έχουν βγει από την Πολεοδομία αποφάσεις απαγόρευσης περιφράξεων του χώρου από την ΤΕΡΝΑ, οι οποίες αποκρύφτηκαν
δ) θέλησαν να μας πείσουν ότι ιδιοκτησία που βρίσκεται στον «πυρήνα» του έργου στην Παλαιόχουνη, αν δεν αποκτηθεί, δεν εμποδίζει την υλοποίηση του έργου.

4) Η περιβόητη, πολυδιαφημισμένη και πρωτοποριακή ιδιωτική χωροθέτηση που εφαρμόστηκε για το έργο, φαίνεται για άλλη μια φορά ότι απέτυχε. Έγινε με κριτήρια οφέλους της εταιρείας και στα δύσκολα η εταιρεία τολμά να ζητά από την Περιφέρεια να εφαρμοστούν οι νόμοι του Δημοσίου συμφέροντος με την υλοποίηση των αναγκαστικών απαλλοτριώσεων! Τουλάχιστον και πρώτιστα θα έπρεπε η Διοίκηση της Περιφέρειας να μας ενημερώσει γιατί προέκυψαν τώρα αυτά τα ζητήματα και τι μέτρα έχει πάρει για τέτοιου είδους καθυστερήσεις, όπως προβλέπεται εξάλλου από τους όρους της προκήρυξης (άρθρα 22 και 23).

Με όλα τα παραπάνω που αναφέρουμε αλλά και με τα γεγονότα που έχουν συμβεί από το 2011 κατά τη διαχείριση του έργου από τον κ. Τατούλη (δεματοποιητές, αποκατάσταση ΧΑΔΑ, πρόστιμα σε Δήμους, έργα ΕΣΠΑ κ.ά.) βγαίνει το συμπέρασμα ότι όπου κυριαρχούν οι προσωπικές στρατηγικές αναδεικνύονται τα χαρακτηριστικά της προχειρότητας, της αναποτελεσματικότητας, των εσκεμμένων εντάσεων και ύβρεων, των αντιφάσεων, των ψεμάτων και της απόκρυψης στοιχείων. Αξίζει εδώ να γίνει αναφορά και στα πολλά ερωτηματικά που γεννιούνται για τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, οι οποίοι όλο το προηγούμενο διάστημα ενέκριναν τις μελέτες του έργου.

Εμείς υποστηρίξαμε και υποστηρίζουμε ότι η επιλογή της συγκεκριμένης ΣΔΙΤ είναι λάθος και καταθέσαμε απΆ αρχής συγκεκριμένη εναλλακτική πρόταση. Σήμερα αποδεικνύεται ότι ήταν πρόσθετο λάθος και η επιλογή να το διαχειριστεί αυτή η Διοίκηση της Περιφέρειας.

Είναι πολλά τα 8 χρόνια για να μας πείσουν ότι είναι σοβαροί και ότι φταίνε πάντα οι άλλοι!

Είναι σαφές ότι για πολλοστή φορά αναβάλλεται η έναρξη του έργου της ΣΔΙΤ Πελοποννήσου. Χρειάζεται, έστω και την ύστατη στιγμή, η αυτοκριτική των εμπλεκόμενων φορέων που απέρριψαν οποιαδήποτε εναλλακτική πρόταση στο βωμό του χρόνου και της ετοιμότητας των εναλλακτικών προτάσεων. Απαιτείται, ακόμη και την ύστατη στιγμή, η δέουσα ευαισθησία και σοβαρότητα από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς που στήριξαν την επιλογή της ΣΔΙΤ για τα απορρίμματα στην Πελοπόννησο, ώστε να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα στην πραγματική του βάση και όχι σύμφωνα με την κατάσταση στην οποία θα ήθελαν να είναι.


Η παράταξη
«Πελοπόννησος Πρώτα»
Ανακοίνωση από την παράταξη «Πελοπόννησος Πρώτα», μείζονα αντιπολίτευση στο Περιφερειακό Συμβούλιο της Περιφέρειας Πελοποννήσου:

Πολλά καινούργια ανησυχητικά και εντυπωσιακά ζητήματα προέκυψαν κατά την τελευταία συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής στις 29/5/2018.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Περιφέρειας Πελοποννήσου, υποτίθεται ότι ήμασταν λίγο πριν την υπογραφή της σύμβασης μέσω ΣΔΙΤ με την ΤΕΡΝΑ και ότι θα ακολουθούσαν η έκδοση οικοδομικής άδειας και η υλοποίηση του έργου.

ΑντΆ αυτού μας παρουσιάστηκαν 9 ιδιοκτησίες στην περιοχή των έργων σε Παλαιόχουνη Αρκαδίας και Σκάλα Λακωνίας, για τις οποίες εκκρεμεί ακόμη η οριστικοποίηση των τίτλων και χρειάζεται να λυθεί το θέμα μέσω αναγκαστικής απαλλοτρίωσης που θα κάνει η Περιφέρεια (μετά από απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου) και θα πληρώσει η ΤΕΡΝΑ.

Έτσι διαπιστώνουμε ότι:
1) Οι απανωτές υποσχέσεις του Περιφερειάρχη για άμεση έναρξη του έργου μετατίθενται για πολλοστή φορά. Μάλιστα η πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής δήλωσε «ποιος σας είπε ότι θα πάμε γρήγορα σε υπογραφή της σύμβασης;»!
2) Η αναφορά της κας Νικολάκου ότι «η Περιφέρεια ενημερώθηκε για τις εκκρεμότητες στα ιδιοκτησιακά 10 μέρες πριν» (!) μας ξάφνιασε και δημιουργεί νέα δεδομένα. Προσπάθησε με αυτόν τον τρόπο να μετακυλήσει τις ευθύνες για την απόκτηση των ιδιοκτησιών κύρια στην ΤΕΡΝΑ (που απουσίαζε από τη συνεδρίαση) και στους υπόλοιπους εμπλεκόμενους υπηρεσιακούς και συνεργαζόμενους παράγοντες.

Θυμίζουμε ότι:
α) σύμφωνα με την προκήρυξη και το σχέδιο της σύμβασης, με ευθύνη της αναθέτουσας αρχής - Περιφέρειας, έχουν προηγηθεί αρκετές φορές, στα προηγούμενα στάδια, ο έλεγχος των ακινήτων, προϋπόθεση σοβαρή για την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων και την έγκριση νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο που ήδη έχουν γίνει
β) σε απανωτές αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής αρμόδιοι για τη διαχείριση όλων των θεμάτων είναι ο Περιφερειάρχης και η πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής. Μάλιστα η Οικονομική Επιτροπή στη συνεδρίαση τής 2572/28-12-15 είχε αποφανθεί ότι είχαν διευθετηθεί όλα τα θέματα με τα ιδιοκτησιακά και μπορούσε να υπογραφεί η σύμβαση.

Κοντολογίς, η αναθέτουσα αρχή, που είναι η Περιφέρεια, δε μπορεί να δηλώνει άγνοια μέχρι σήμερα για την εξέλιξη του «ιδιοκτησιακού» στο έργο.

3) Σύμφωνα με την εισήγηση και κατά την εξέλιξη της συνεδρίασης στις 29/5/2018, απέκρυψαν στοιχεία, στρέβλωσαν δεδομένα και δεν βοήθησαν στο ξεκαθάρισμα των προβλημάτων των επίμαχων ιδιοκτησιών. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε:
α) δεν υπήρχε ένα ενιαίο τοπογραφικό στο οποίο να φαίνονται αφενός οι αναφερόμενες ιδιοκτησίες, αφετέρου οι προβλεπόμενες εγκαταστάσεις του έργου (μετά από έντονη δική μας πίεση, μας προσκόμισαν δύο πακέτα τοπογραφικών διαγραμμάτων, που δεν διαβάζονταν!)
β) πάνω από ενάμιση μήνα υπάρχει προσωρινή απόφαση Δικαστηρίου υπέρ του ιδιοκτήτη ακινήτου στην περιοχή της Παλαιόχουνης και από πλευράς Περιφέρειας δεν έγινε καμία αναφορά
γ) έχουν βγει από την Πολεοδομία αποφάσεις απαγόρευσης περιφράξεων του χώρου από την ΤΕΡΝΑ, οι οποίες αποκρύφτηκαν
δ) θέλησαν να μας πείσουν ότι ιδιοκτησία που βρίσκεται στον «πυρήνα» του έργου στην Παλαιόχουνη, αν δεν αποκτηθεί, δεν εμποδίζει την υλοποίηση του έργου.

4) Η περιβόητη, πολυδιαφημισμένη και πρωτοποριακή ιδιωτική χωροθέτηση που εφαρμόστηκε για το έργο, φαίνεται για άλλη μια φορά ότι απέτυχε. Έγινε με κριτήρια οφέλους της εταιρείας και στα δύσκολα η εταιρεία τολμά να ζητά από την Περιφέρεια να εφαρμοστούν οι νόμοι του Δημοσίου συμφέροντος με την υλοποίηση των αναγκαστικών απαλλοτριώσεων! Τουλάχιστον και πρώτιστα θα έπρεπε η Διοίκηση της Περιφέρειας να μας ενημερώσει γιατί προέκυψαν τώρα αυτά τα ζητήματα και τι μέτρα έχει πάρει για τέτοιου είδους καθυστερήσεις, όπως προβλέπεται εξάλλου από τους όρους της προκήρυξης (άρθρα 22 και 23).

Με όλα τα παραπάνω που αναφέρουμε αλλά και με τα γεγονότα που έχουν συμβεί από το 2011 κατά τη διαχείριση του έργου από τον κ. Τατούλη (δεματοποιητές, αποκατάσταση ΧΑΔΑ, πρόστιμα σε Δήμους, έργα ΕΣΠΑ κ.ά.) βγαίνει το συμπέρασμα ότι όπου κυριαρχούν οι προσωπικές στρατηγικές αναδεικνύονται τα χαρακτηριστικά της προχειρότητας, της αναποτελεσματικότητας, των εσκεμμένων εντάσεων και ύβρεων, των αντιφάσεων, των ψεμάτων και της απόκρυψης στοιχείων. Αξίζει εδώ να γίνει αναφορά και στα πολλά ερωτηματικά που γεννιούνται για τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, οι οποίοι όλο το προηγούμενο διάστημα ενέκριναν τις μελέτες του έργου.

Εμείς υποστηρίξαμε και υποστηρίζουμε ότι η επιλογή της συγκεκριμένης ΣΔΙΤ είναι λάθος και καταθέσαμε απΆ αρχής συγκεκριμένη εναλλακτική πρόταση. Σήμερα αποδεικνύεται ότι ήταν πρόσθετο λάθος και η επιλογή να το διαχειριστεί αυτή η Διοίκηση της Περιφέρειας.

Είναι πολλά τα 8 χρόνια για να μας πείσουν ότι είναι σοβαροί και ότι φταίνε πάντα οι άλλοι!

Είναι σαφές ότι για πολλοστή φορά αναβάλλεται η έναρξη του έργου της ΣΔΙΤ Πελοποννήσου. Χρειάζεται, έστω και την ύστατη στιγμή, η αυτοκριτική των εμπλεκόμενων φορέων που απέρριψαν οποιαδήποτε εναλλακτική πρόταση στο βωμό του χρόνου και της ετοιμότητας των εναλλακτικών προτάσεων. Απαιτείται, ακόμη και την ύστατη στιγμή, η δέουσα ευαισθησία και σοβαρότητα από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς που στήριξαν την επιλογή της ΣΔΙΤ για τα απορρίμματα στην Πελοπόννησο, ώστε να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα στην πραγματική του βάση και όχι σύμφωνα με την κατάσταση στην οποία θα ήθελαν να είναι.


Η παράταξη
«Πελοπόννησος Πρώτα»

Η APELA προτείνει

image

Eτικέτες :
images Αυτοδιοίκηση
01-03-2024

Ομορφαίνουν τη Σπάρτη