notification icon
Θα θέλατε να σας ενημερώνουμε για τα έκτακτα γεγονότα ;

Πολυχρονίου: Τουρισμός στη Λακωνία

slider_image

Μοιράσου το άρθρο:

19-05-2017

Γράφει ο Χρόνης Πολυχρονίου

Για εμάς η βασική στρατηγική προτεραιότητα για τον τομέα του τουρισμού οφείλει να είναι η ανάδειξη της Λακωνίας σε κορυφαίο, ασφαλή προορισμό που προσφέρει αυθεντικές εμπειρίες θεματικού τουρισμού 12 μήνες το χρόνο.

Το όραμα για την Ελλάδα συνολικά είναι, πέραν του παραδοσιακού μοντέλου «ήλιος-άμμος- θάλασσα», να καταστεί παράλληλα ιδανικός τόπος πραγματοποίησης ταξιδιών για όλη τη διάρκεια του έτους και να προσφέρει μοναδικές και ολοκληρωμένες ταξιδιωτικές εμπειρίες σε όλη τη χώρα και όχι μόνο στους παραδοσιακούς προορισμούς της νησιωτικής Ελλάδας.

Βασική στόχευση αποτελεί η ανάδειξη της χώρας, με χρονικό ορίζοντα το 2020, ως ενός από τους 5 κορυφαίους ευρωπαϊκούς προορισμούς και μεταξύ των τριών πρώτων προορισμών στη Μεσόγειο, με ειδίκευση στα «βιωματικά ταξίδια». 

Στους στρατηγικούς στόχους, εκτός από την περαιτέρω αύξηση των διεθνών αφίξεων, συμπεριλαμβάνονται και οι εξής: Αύξηση του ΑΕΠ στον τομέα του τουρισμού, αύξηση εσόδων ανά επισκέπτη, αναβάθμιση της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος και των υπηρεσιών. Ενίσχυση του τουριστικού προφίλ της χώρας (Brand name το οποίο η Σπάρτη διαθέτει από χέρι, χωρίς όμως να διαθέτει ...Μουσείο),εκσυγχρονισμός των φορέων τουρισμού, ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών στον τομέα του τουρισμού, ανάπτυξη και βελτίωση δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού. 

Κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας αυτών των στρατηγικών είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η κωδικοποίηση και απλοποίηση της νομοθεσίας, η επένδυση σε νέα ταλέντα και στην ψηφιακή κατάρτιση των στελεχών των ξενοδοχείων, η προσέλκυση επισκεπτών υψηλού οικονομικού επιπέδου, η αύξηση του αριθμού των τουριστών, η βελτίωση βασικών υποδομών συνδεόμενων με την ανάπτυξη του τουρισμού αλλά και του επιχειρηματικού περιβάλλοντος (προσέλκυση επενδύσεων), η ανάπτυξη καινοτόμων μορφών προώθησης και προβολής του τουριστικού προϊόντος, η εισαγωγή τεχνολογιών αιχμής στην παραγωγή, σύγχρονη διάθεση και πώληση των ξενοδοχειακών υπηρεσιών, ο καλύτερος συντονισμός και παρακολούθηση εφαρμογής της τουριστικής πολιτικής, και τέλος η σύνδεση εκπαιδευτικών προγραμμάτων με την αγορά εργασίας, μέσα και από τον σχεδιασμό και ανάπτυξη ενός σύγχρονου συστήματος τουριστικής εκπαίδευσης.

Τα ενθαρρυντικά αποτελέσματα που καταγράφηκαν την τελευταία διετία βασίστηκαν στις εξής ειδικότερες παρεμβάσεις που πρέπει να συνεχιστούν:

1. Διαπραγματεύσεις και επαφές με tour operators και αεροπορικές εταιρείες με στόχο την αύξηση των θέσεων στις προγραμματισμένες πτήσεις και την καθιέρωση νέων απευθείας δρομολογίων τακτικών πτήσεων και τσάρτερ από τις παραδοσιακές και τις νέες αγορές (πχ. Σαουδική Αραβία) προς δημοφιλείς και νέους ελληνικούς προορισμούς, όχι μόνο στην τουριστική περίοδο αλλά καθ΄όλη τη διάρκεια του έτους.

2. Αναβάθμιση του προϊόντος «ήλιος και θάλασσα» και ταυτόχρονα, σε συνεργασία με τις Περιφέρειες και τον ιδιωτικό τομέα, προώθηση και προβολή θεματικών τουριστικών προϊόντων και εμπειριών που μπορούν να προσελκύσουν επισκέπτες στην Ελλάδα όλο το χρόνο. Η προώθηση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού αποτελεί προτεραιότητα, και ιδιαίτερα η ενίσχυση του ιαματικού και του ιατρικού τουρισμού, τουρισμού ευεξίας όπου η Λακωνία μπορεί να έχει πεδίο δόξης λαμπρό, του αγροτουρισμού και της γαστρονομίας, του θαλάσσιου τουρισμού (yachting/κρουαζιέρα), καθώς και του πολιτιστικού και του θρησκευτικού/Προσκυνηματικού τουρισμού.

3. Συμμετοχή στις μεγάλες διεθνείς και εξειδικευμένες τουριστικές εκθέσεις, με στοχευμένη παρουσία ανά αγορά μέσα από προγράμματα συν διαφήμισης, προβολής σε διεθνείς ταξιδιωτικές πλατφόρμες και στο διαδίκτυο, με όλα τα διαθέσιμα εργαλεία.

4. Εκσυγχρονισμός δημόσιων υποδομών που σχετίζονται με τον τουρισμό, όπως αεροδρόμια, λιμάνια, μαρίνες/τουριστικά καταφύγια.

Στήριξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας στον Τουρισμό, μέσω προγραμμάτων κρατικών ενισχύσεων συγχρηματοδοτούμενων από το ΕΣΠΑ.

5. Τέλος δημιουργία μιας νέας ταυτότητας για την Ελλάδα ως τουριστικού προορισμού στη βάση της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς της, του φυσικού περιβάλλοντος και των ευνοϊκών κλιματολογικών συνθηκών της. 

ΥΓ. Οι επαγγελματίες της Μονεμβάσιας να προσέξουν πολύ διότι θα γίνει αυτό που έγινε πριν χρόνια στις Σπέτσες, να μην πατάει κανείς. Δεν μπορεί ένα μικρό χωριό σαν το δικό μου να έχει καλλίτερη ετοιμότητα, ποιότητα, τιμές και service από την Μονεμβάσια!
Γράφει ο Χρόνης Πολυχρονίου

Για εμάς η βασική στρατηγική προτεραιότητα για τον τομέα του τουρισμού οφείλει να είναι η ανάδειξη της Λακωνίας σε κορυφαίο, ασφαλή προορισμό που προσφέρει αυθεντικές εμπειρίες θεματικού τουρισμού 12 μήνες το χρόνο.

Το όραμα για την Ελλάδα συνολικά είναι, πέραν του παραδοσιακού μοντέλου «ήλιος-άμμος- θάλασσα», να καταστεί παράλληλα ιδανικός τόπος πραγματοποίησης ταξιδιών για όλη τη διάρκεια του έτους και να προσφέρει μοναδικές και ολοκληρωμένες ταξιδιωτικές εμπειρίες σε όλη τη χώρα και όχι μόνο στους παραδοσιακούς προορισμούς της νησιωτικής Ελλάδας.

Βασική στόχευση αποτελεί η ανάδειξη της χώρας, με χρονικό ορίζοντα το 2020, ως ενός από τους 5 κορυφαίους ευρωπαϊκούς προορισμούς και μεταξύ των τριών πρώτων προορισμών στη Μεσόγειο, με ειδίκευση στα «βιωματικά ταξίδια». 

Στους στρατηγικούς στόχους, εκτός από την περαιτέρω αύξηση των διεθνών αφίξεων, συμπεριλαμβάνονται και οι εξής: Αύξηση του ΑΕΠ στον τομέα του τουρισμού, αύξηση εσόδων ανά επισκέπτη, αναβάθμιση της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος και των υπηρεσιών. Ενίσχυση του τουριστικού προφίλ της χώρας (Brand name το οποίο η Σπάρτη διαθέτει από χέρι, χωρίς όμως να διαθέτει ...Μουσείο),εκσυγχρονισμός των φορέων τουρισμού, ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών στον τομέα του τουρισμού, ανάπτυξη και βελτίωση δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού. 

Κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας αυτών των στρατηγικών είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η κωδικοποίηση και απλοποίηση της νομοθεσίας, η επένδυση σε νέα ταλέντα και στην ψηφιακή κατάρτιση των στελεχών των ξενοδοχείων, η προσέλκυση επισκεπτών υψηλού οικονομικού επιπέδου, η αύξηση του αριθμού των τουριστών, η βελτίωση βασικών υποδομών συνδεόμενων με την ανάπτυξη του τουρισμού αλλά και του επιχειρηματικού περιβάλλοντος (προσέλκυση επενδύσεων), η ανάπτυξη καινοτόμων μορφών προώθησης και προβολής του τουριστικού προϊόντος, η εισαγωγή τεχνολογιών αιχμής στην παραγωγή, σύγχρονη διάθεση και πώληση των ξενοδοχειακών υπηρεσιών, ο καλύτερος συντονισμός και παρακολούθηση εφαρμογής της τουριστικής πολιτικής, και τέλος η σύνδεση εκπαιδευτικών προγραμμάτων με την αγορά εργασίας, μέσα και από τον σχεδιασμό και ανάπτυξη ενός σύγχρονου συστήματος τουριστικής εκπαίδευσης.

Τα ενθαρρυντικά αποτελέσματα που καταγράφηκαν την τελευταία διετία βασίστηκαν στις εξής ειδικότερες παρεμβάσεις που πρέπει να συνεχιστούν:

1. Διαπραγματεύσεις και επαφές με tour operators και αεροπορικές εταιρείες με στόχο την αύξηση των θέσεων στις προγραμματισμένες πτήσεις και την καθιέρωση νέων απευθείας δρομολογίων τακτικών πτήσεων και τσάρτερ από τις παραδοσιακές και τις νέες αγορές (πχ. Σαουδική Αραβία) προς δημοφιλείς και νέους ελληνικούς προορισμούς, όχι μόνο στην τουριστική περίοδο αλλά καθ΄όλη τη διάρκεια του έτους.

2. Αναβάθμιση του προϊόντος «ήλιος και θάλασσα» και ταυτόχρονα, σε συνεργασία με τις Περιφέρειες και τον ιδιωτικό τομέα, προώθηση και προβολή θεματικών τουριστικών προϊόντων και εμπειριών που μπορούν να προσελκύσουν επισκέπτες στην Ελλάδα όλο το χρόνο. Η προώθηση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού αποτελεί προτεραιότητα, και ιδιαίτερα η ενίσχυση του ιαματικού και του ιατρικού τουρισμού, τουρισμού ευεξίας όπου η Λακωνία μπορεί να έχει πεδίο δόξης λαμπρό, του αγροτουρισμού και της γαστρονομίας, του θαλάσσιου τουρισμού (yachting/κρουαζιέρα), καθώς και του πολιτιστικού και του θρησκευτικού/Προσκυνηματικού τουρισμού.

3. Συμμετοχή στις μεγάλες διεθνείς και εξειδικευμένες τουριστικές εκθέσεις, με στοχευμένη παρουσία ανά αγορά μέσα από προγράμματα συν διαφήμισης, προβολής σε διεθνείς ταξιδιωτικές πλατφόρμες και στο διαδίκτυο, με όλα τα διαθέσιμα εργαλεία.

4. Εκσυγχρονισμός δημόσιων υποδομών που σχετίζονται με τον τουρισμό, όπως αεροδρόμια, λιμάνια, μαρίνες/τουριστικά καταφύγια.

Στήριξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας στον Τουρισμό, μέσω προγραμμάτων κρατικών ενισχύσεων συγχρηματοδοτούμενων από το ΕΣΠΑ.

5. Τέλος δημιουργία μιας νέας ταυτότητας για την Ελλάδα ως τουριστικού προορισμού στη βάση της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς της, του φυσικού περιβάλλοντος και των ευνοϊκών κλιματολογικών συνθηκών της. 

ΥΓ. Οι επαγγελματίες της Μονεμβάσιας να προσέξουν πολύ διότι θα γίνει αυτό που έγινε πριν χρόνια στις Σπέτσες, να μην πατάει κανείς. Δεν μπορεί ένα μικρό χωριό σαν το δικό μου να έχει καλλίτερη ετοιμότητα, ποιότητα, τιμές και service από την Μονεμβάσια!

Η APELA προτείνει

image

Eτικέτες :
images Άρθρα
01-03-2024

Κοντούλα λεμονιά

images Άρθρα
19-01-2024

Αϊ Γιάννη μου

images Άρθρα
19-01-2024

Η «ΜΑΣΚΑ»

images Άρθρα
10-01-2024

Η Ρώμη του 2024