Πόρτολας: Ψυχολογία για μια καλύτερη ζωή, μόνο θετικές σκέψεις παρακαλώ!

09/08/2013

  • Εκτύπωση
  • Σμίκρυνση
  • Επαναφορά
  • Μεγέθυνση
Μεγέθυνση εικόνας
«Πρέπει να μάθεις έναν καινούργιο τρόπο να σκέπτεσαι πριν καταφέρεις να τελειοποιήσεις έναν καινούργιο τρόπο να ζεις»   
Marianne Williamson

Σίγουρα δεν είναι λίγες οι φορές που ακούσατε κάποιον να σας προτρέπει να σκέπτεστε θετικά και να διατηρείτε μια θετική στάση, ανεξάρτητα από τις περιστάσεις, ώστε να επιτύχετε την ευτυχία και την εκπλήρωση των προσδοκιών σας. Βέβαια, δεν είναι και λίγες οι φορές που αναρωτηθήκατε αν κάτι τέτοιο ισχύει και τι ακριβώς έχει να κερδίσει κάποιος με το να αποκλείει τον αρνητισμό από τη ζωή του.

Λοιπόν, αν το σκεπτικό σας κατακλύζεται από αρνητισμό και μόνιμη έλλειψη ευχαρίστησης, το επόμενο συναίσθημα που θα σας κυριεύσει είναι η ανησυχία και ο φόβος για το μέλλον. Εμπόδια θα υψωθούν στο σώμα, το μυαλό και τη δράση σας. Αναλώνοντας τη σκέψη σας στη δημιουργία ενός μέλλοντος με ελλείψεις και δυστυχία, απλά βοηθάτε στη δημιουργία ενός τέτοιου. Απλά θυμηθείτε, οι σκέψεις κατευθύνουν τις αποφάσεις, και συνεπώς αρνητικές σκέψεις θα οδηγήσουν σε αρνητικές αποφάσεις. Όσο επικεντρώνεστε στα αρνητικά τόσο πιο δυσδιάκριτα γίνονται τα θετικά. Για παράδειγμα, όσο επιμένετε στα ελαττώματα ενός ανθρώπου τόσο χάνετε από τα μάτια σας τα προτερήματα του.  Έτσι, στο τέλος αυτόματα εντοπίζετε ότι είναι λάθος, αδυναμία, μειονέκτημα. Τα θετικά χάνονται γιατί δεν είστε έτοιμοι να τα δείτε.  Τίποτε δεν επιλύεται με το να φανταζόμαστε το χειρότερο που μπορεί να συμβεί, αλλά πολλά μπορούν να επιτευχθούν όταν επιθυμείτε και προτίθεστε να καταφέρετε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Οι αισιόδοξοι μπορεί να μην είναι οι πιο ακριβείς στη ζωή, είτε στην ερμηνεία του παρελθόντος είτε στην πρόβλεψη του μέλλοντος, αλλά όπως έχει αποδειχθεί από σχετικές διαχρονικές έρευνες έχουν μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής από τους απαισιόδοξους και σίγουρα καλύτερη ζωή.

Σε κάποιες θρησκείες πιστεύουν ότι ο Θεός είπε: «εάν τριγυρνάς και λες ότι έχεις μια άθλια ζωή, τότε θα σου δείξω πόσο άθλια μπορεί να γίνει. Αν λες παντού ότι έχεις μια θαυμάσια ζωή, τότε θα σου δείξω πόσο θαυμάσια πραγματικά μπορώ να σου την κάνω». Ένα θετικό πνεύμα μπορεί να σου ανοίξει πολλές πόρτες και να σε βοηθήσει να δημιουργήσεις τη ζωή που επιθυμείς. Ρίχνοντας τα μάτια σας σε ότι όμορφο συμβαίνει γύρω σας, γεμίζετε με τέτοια συναισθήματα, που σας κάνουν να φέρεστε με ευγένεια, ευαισθησία και αγάπη. Έτσι επενδύετε στη συναισθηματική φόρτιση των μπαταριών και γίνεστε πιο ικανοί να αντιμετωπίσετε κι ότι στραβό, ανάποδο και άδικο σας συμβεί. Ακόμα και τότε ανακαλύπτετε το θετικό στοιχείο, όπως π.χ. να χαρακτηρίζετε μια ατυχία σαν εμπειρία που θα σας οπλίσει με νέα γνώση και δύναμη. Άλλωστε «ότι δε με σκοτώνει με κάνει πιο δυνατό».

Από την αντίθετη πλευρά, μια αρνητική στάση σας επηρεάζει ποικιλότροπα με πρώτη εμφανή επιρροή την καταστροφή της στιγμιαίας ευτυχίας σας. Κι οι στιγμές ευτυχίας είναι αυτές που μας κάνουν χαρούμενους. Η παρούσα στιγμή είναι αυτή που μετράει: δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα για το παρελθόν και σίγουρα το μέλλον είναι άγνωστο. Δεν πρέπει να επιτρέψουμε στους φόβους, τις ανησυχίες και τις αρνητικές σκέψεις να μας αποτρέπουν από το να ευχαριστιόμαστε το σήμερα και να βρίσκουμε πληρότητα στα απλά πράγματα. Όταν απογοητεύσεις και πισωγυρίσματα συμβαίνουν, μάθετε να τα βλέπετε σαν γεγονότα που σας ανακατευθύνουν σε κάτι καλύτερο. Καλλιεργώντας μια προσέγγιση ζωής γεμάτη ελπίδα και θετικό πνεύμα είναι μια βασική συστάδα της εκπαίδευσης της ψυχής σας. Απλοί τρόποι για να δυναμώσετε το θετικό τρόπο σκέψης και να δημιουργήσετε τη ζωή που επιθυμείτε, αν τους επαναμβάνετε συχνά, είναι οι κάτωθι:
 
Α) Πάρτε χαρτί και μολύβι και σημειώστε είκοσι (ακόμα και τα πιο απλά) πράγματα για τα οποία είστε ευγνώμονες.

•  Μετά τοποθετήστε τη λίστα αυτή σε ένα εμφανές σημείο ώστε να τη βλέπετε συχνά, ειδικά όταν αντιμετωπίζετε προβλήματα ή όταν σας κατακλύζουν αρνητικές σκέψεις.

•  Συνεχίστε να προσθέτετε, κάθε μέρα, από ένα ακόμα πράγμα για το οποίο είστε ευτυχισμένοι που υπάρχει στη ζωή σας.

Β) •  Πάρτε μια κόλλα χαρτί και χωρίστε τη, με μια κάθετη γραμμή, στα δύο. Σκεφτείτε για λίγο κάθε τομέα της ζωής σας (σώμα, εργασία, σύντροφο, φίλους, χρήματα, κλπ). Προσδιορίστε οποιαδήποτε αρνητική σκέψη και καταγράψτε την στην αριστερή στήλη.

•  Όταν τελειώσετε διαβάστε όλες τις αρνητικές σκέψεις που γράψατε. Στη συνέχεια μετατρέψτε αυτές σε θετικές προτάσεις και σημειώστε τες στην δεξιά στήλη. Για παράδειγμα:

Είμαι πολύ κουρασμένος/η σήμερα                     Αισθάνομαι γεμάτος/η ενέργεια σήμερα   
Μισώ το σώμα μου                                            Το σώμα μου γίνεται όλο και καλύτερο
Εύχομαι να ήμουν καλύτερος γονιός                 Κάθε μέρα γίνομαι σωστότερος  γονιός

•  Τοποθετείστε τις προτάσεις με τη θετική σκέψη σε εμφανές σημείο ή μεταφέρετε τες μαζί σας και για τριάντα μέρες επαναλάβετε τες στον εαυτό σας πολλές φορές την ημέρα και προτού κοιμηθείτε.

•  Κάθε μήνα επαναπροσδιορίστε τη λίστα και διαλέξτε νέες θετικές προτάσεις στις οποίες θα επικεντρωθείτε. Θα διαπιστώσετε ότι όσο η στάση σας θα βελτιώνεται, τόσο το σώμα και η ζωή σας θα προσεγγίζει αυτό που έχετε γράψει στη λίστα σας.

Και μη ξεχνάτε, η διαφορά μεταξύ πιθανότητας και πιθανού έγκειται στην αποφασιστικότητα του ατόμου και σε τίποτε άλλο. Ακόμα και τη τύχη μας τη δημιουργούμε εμείς…
   
Καλή επιτυχία και καλό υπόλοιπο καλοκαιριού!

Νίκος Πόρτολας
Αξιωματικός Π.Ν. ε.α. - Ψυχολόγος, MSc ΔΜΥ, PhD Κοινωνικής Ψυχολογίας

Δείτε επίσης
loading...

Δείτεπερισσότερα